• ۱۰ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۲:۵۲
  • کد خبر: 17120
  • readingTime: ۲ دقیقه
میلگرد

معاون بهره‌برداری ذوب‌آهن اصفهان با بیان اینکه تولید میلگرد ۵۰ موجب کاهش واردات و جلوگیری از خروج ارز از کشور شده است، گفت: قرار است تولید میلگرد سایز ۳۰ براساس درخواست و نیاز مشتریان در برنامه ذوب آهن قرار گیرد.

به گزارش ایراسین به نقل از ایسنا، مهرداد تولائیان در خصوص اضافه شدن و تولید محصول میلگرد ۵۰ مارک ۷۰CR۲ به محصولات ذوب آهن، اظهار کرد: با توجه به استراتژی ذوب آهن در راستای تولید محصولات با ارزش افزوده بالا و نیاز مشتریان، نسبت به تولید این محصول کار کردیم.

وی با بیان اینکه محصولات ۷۰CR۲ پیش از این برای صنایع مس تولید می شد، گفت: پیشتر میلگرد سایز ۶۰ و ۸۰  این محصول را تولید می کردیم و صنایع مس عدد قابل توجهی از آن را از ذوب آهن اصفهان خریداری می کردند.

معاون بهره‌برداری ذوب‌آهن اصفهان با اشاره به اینکه صنایع مس نیازهای جدید خود را به ذوب آهن اعلام کرد وف در حال حاضر میلگرد سایز ۵۰ تولید شده است، تاکید کرد: قرار است تولید میلگرد سایز ۳۰ براساس درخواست و نیاز مشتریان در برنامه ذوب آهن قرار گیرد.

وی گفت: تولید این محصولات در راستای استراتژی ذوب آهن است و طبیعی است که باید اهداف خرد و ریز باید با یکدیگر جمع شوند تا در نهایت تولید محصولات با ارزش افزوده بالا موجب سودآوری و افزایش ارزش سهام شود.

تولائیان تاکید کرد: با بررسی های موجود و اعلام نیاز صنایع مس ذوب آهن بر  تولید این میلگرد سرمایه گذاری کرده است.

وی با اشاره به اینکه این میلگرد در کارگاه نورد ۵۰۰ ذوب آهن تولید می شود، اظهار کرد: در حال حاضر ذوب آهن براساس نیاز مشتری اقدام به تولید میلگرد ۵۰ کرده است و مشتری در طول سال محصولات مورد نیاز خود را هر ماهه و یا سه ماه سفارش می دهد.

معاون بهره‌برداری ذوب‌آهن اصفهان تاکید کرد: با توجه به اینکه پیش بینی می شود این درخواست از سوی صنایع مس در طول سال تداوم داشته باشد، تولید میلگرد ۵۰ در سبد محصولات ذوب آهن قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه کارگاه های تولید محصولات در ذوب آهن مشترک است، بنابراین این شرکت براساس درخواست مشتری و منافعی که برای خود دارد، سفارشات را قبول می کند، گفت: در این کارگاه بیش از ۱۰ تا ۱۵ محصول دیگر نیز تولید می شود، اما ذوب آهن براساس نیازهای مشتری و قراردادهای موجود تولید را برنامه ریزی می کنیم.

تولائیان با بیان اینکه پیش از این بخشی از نیاز میلگرد ۵۰ از خارج وارد کشور می شد و یا اینکه بخشی از آن در سایزهای بزرگتر خریداری می شد و با هزینه کردن بر آن، به سایزهای کوچکتر تبدیل می شد، تاکید کرد: ذوب آهن با تولید این محصول موجب جلوگیری از خروج ارز از کشور شده است و از سوی دیگر قیمت خرید این محصول برای مصرف کننده به صرفه تر است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 11 =