تجهیز مجدد خانه ورزش روستایی

به مناسبت گرامیداشت عید سعید غدیرخم و دهه امامت و ولایت۳۰۰ باب خانه ورزش روستایی در استان اصفهان تجهیز مجدد شد.

به گزارش ایراسین، به مناسبت گرامیداشت عید سعید غدیرخم و دهه امامت و ولایت۳۰۰ باب خانه ورزش روستایی در استان اصفهان روز چهارشنبه ششم مردادماه ۱۴۰۰  طی مراسمی در مجموعه ورزشی پیروزی اصفهان تجهیز مجدد شدند.

در این مراسم که با حضور سردار غلامرضا سلیمانی رئیس سازمان بسیج مستضعفین(بصورت وبیناری)، محمدتقی امیری خراسانی رئیس فدراسیون ورزش‌های روستایی و بازی های بومی محلی، حسین زیبایی معاون امور توسعه ورزش اداره کل ورش و جوانان استان اصفهان، علی رحمانی مدیرکل دفتر امور روستایی استانداری، مهدی بهرامی معاون منابع انسانی شرکت سهامی ذوب آهن و دیگر مسئولین برگزار شد، در کنار تجهیز مجدد ۳۰۰ باب خانه ورزش روستایی، ۱۵ باب خانه ورزش روستایی نیز در ۹ شهرستان تجهیز و راه‌اندازی شد.

کاروان تجهیزات ورزشی شامل تشک تاتامی، میز فوتبال دستی، میز پینگ پنگ، میز شطرنج و صفحه دارت پس از تحویل به دهیاران به سمت روستاها بدرقه شدند.

همچنین به ۳۰۰ باب خانه ورزش روستایی جهت تجهیز مجدد کمک وسایل ورزشی شامل توپ فوتبال، توپ‌ والیبال، توپ فوتسال، راکت پینگ پنگ، راکت بدمینتون، لباس ورزشی ( پیراهن و شورت) و طناب ورزشی اهدا گردید.

سردار غلامرضا سلیمانی رئیس سازمان بسیج مستضعفین کشور در حاشیه این مراسم به صورت وبیناری اظهار داشت: پایه اصلی پیشگیری در مقابل بیماری ها، ورزش و نشاط است، باید با مهیا کردن امکانات فرهنگ ورزش را بین افرادی که به دلیل کمبود امکانات ورزشی از شرایط فعالیت ورزشی دور هستند ترویج دهیم.  

وی ادامه داد: درست است که در بین روستائیان و عشایر فعالیت جسمانی بسیاری انجام می شود اما لازم است که با مهیا کردن امکانات ورزشی برای این اقشار امکان فعالیت های ورزشی مطلوب را فراهم کنیم.

سردار غلامرضا سلیمانی افزود: امیدواریم بتوانیم شرایطی را بوجود آوریم که روستائیان و عشایر با اصول عالمانه تری ورزش نمایند و صدمات جسمانی به آنها وارد نشود چراکه اکثر فعالیت های اجتماعی روستائیان و عشایر منجر به صدمات جسمانی می شود.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین کشور عملکرد مسئولین هیات ورزش روستایی و بازی های بومی محلی استان اصفهان پیرامون راه اندازی خانه های ورزش روستایی ستود و اظهار داشت: با توجه به اینکه مسئولین این هیات بستری برای فعالیت ورزشی روستائیان مهیا کرده اند، به نوعی فرهنگ ورزش در بین این قشر ترویج پیدا خواهد کرد که این یک رویکرد بسیار خداپسندانه ای در جهت توسعه فرهنگ ورزش است.

وی در پایان افزود: از همه مسئولین، به ویژه مسئولین هیات ورزش روستایی و بازی های بومی محلی استان اصفهان تشکر می کنم که بستر و امکانات را برای ورزش روستائیان مهیا کرده اند.

مهدی اسدی رئیس هیات ورزش‌های روستایی و بومی محلی استان اصفهان نیز در این مراسم گفت‌: افتخار این را دارم که دوباره برای اولین بار در کشور فعالیت خوبی انجام دادیم. دو سالی است که به خاطر کرونا بسته‌های معیشتی آماده می‌کنیم اما در زمینه ارتقای سلامت جسمانی قدمی برنداشتیم که ما اولین حرکت را انجام دادیم و به ۳۰۰ خانه ورزش روستایی پک ورزشی توزیع می‌کنیم.

وی افزود: بعضی خانه‌های ورزش روستایی که کمبود تجهیزات دارند و شرایط مالی خوبی ندارند را هم تجهیز نمودیم و حدود ۴۰۰ ملیون تومان هم هزینه کرده ایم تا ۱۵ خانه ورزش روستایی دیگر هم افتتاح کنیم.

رئیس هیات ورزش‌های روستایی و بومی محلی استان اصفهان افزود: یک پنجم دیگر از روستاها مانده که تجهیزات ببریم و خانه ورزش روستایی افتتاح کنیم که اگر این مورد هم در دو سال آینده محقق شود در استان اصفهان روستایی نیست که خانه ورزش روستایی نداشته باشد.

وی ادامه داد: با راه اندازی این خانه‌ها نشاط و شادابی بین اهالی روستا بیشتر و میزان مهاجرت‌ها کمتر می‌شود، فقر حرکتی از بین می‌رود و باعث سرگرمی جوانان می‌شود. به امید روزی که ورزش و فرهنگ در روستاها بیشتر شود تا تا مهاجرت کم شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 8 =