آئین افتتاح دومین ایستگاه واکسیناسیون مشترک شرکت فولاد مبارکه و سپاه صاحب الزمان  در مجتمع فرهنگ و هنر ملک شهر اصفهان

فرمانده سپاه صاحب الزمان (عج) اصفهان در آئین افتتاح دومین مرکز تجمیعی واکسیناسیون مشترک سپاه صاحب الزمان (عج) و شرکت فولاد مبارکه گفت: با راه‌اندازی مرکز تزریق واکسن دانشگاه آزاد اسلامی خوراسگان، مرکز واکسیناسیون دانشگاه فرهنگ و هنر ملک‌شهر و مرکز واکسیناسیون مصلی نماز جمعه شهر رهنان ۳۰ درصد به ظرفیت واکسیناسیون اصفهان اضافه می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایراسین، پیش از ظهر امروز چهارشنبه (۷ مرداد ۱۴۰۰) دومین مرکز تجمیعی واکسیناسیون مشترک سپاه صاحب الزمان (عج) و شرکت فولاد مبارکه در دانشگاه فرهنگ و هنر ملک شهر با حضور سردار غلامرضا سلیمانی رئیس سازمان بسیج مستضعفین، سردار فدا فرمانده سپاه صاحب الزمان (عج) استان اصفهان، آیت الله سید ابوالحسن مهدوی نماینده مردم اصفهان در مجلس خبرگان و امام جمعه موقت اصفهان، حجت الاسلام محمودی امام جمعه ملک شهر، طاهره چنگیر رئیس دانشگاه علوم پزشکی اصفهان، عباس اکبری محمدی معاون بهره برداری شرکت فولاد مبارکه، هادی نباتی نژاد مدیر روابط عمومی شرکت فولاد مبارکه و جمعی از مسؤولان استانی و کشوری افتتاح شد.

در این مراسم سردار مجتبی فدا، فرمانده سپاه صاحب الزمان (عج) اصفهان با اشاره به افتتاح مرکز واکسیناسیون دانشگاه فرهنگ و هنر ملک‌شهر، اظهار کرد: دومین مرکز تجمیعی واکسن با تلاش بسیج، سپاه صاحب‌الزمان(عج)، سپاه امام صادق(ع) و سپاه امام رضا(ع) راه اندازی شد.

وی افزود: از ابتدای انقلاب تا کنون مجموعه سپاه و بسیج در عرصه‌های مختلف منشا خیر و برکت بوده است. به واسطه قابلیت و توانمندی‌های که این مجموعه دارد و همچنین هنری که انقلاب و نظام جمهوری اسلامی ایران در اختیار این شجره طیبه قرار داده، قادر به ممکن کردن کارهای غیر ممکن هستند.

وی ادامه داد: در شرایطی که شیوع بیماری کرونا شدت پیدا کرده و موارد تلفات رو به افزایش است، ضرورت داشت تزریق واکسن و ایمن‌سازی مردم سرعت بیشتری پیدا کند تا بتوانیم از گسترش بیشتر بیماری جلوگیری کنیم.

افزایش ۳۰ درصدی ظرفیت واکسیناسیون در اصفهان

سردار فدا ادامه داد: همیشه بسیج، ظرفیت انقلاب و نظام جمهوری اسلامی و کشور عزیزمان ایران است و در شرایط و وضعیت های مختلف بسیج آماده کمک رسانی و مساعدت به دستگاه های مختلف بوده است. با وحدت و همدلی صورت گرفته این ظرفیت و توان دستگاه‌های مختلف حول محور خدمت به مردم انجام شد و خوشبختانه بر اساس گفته مسئولان دانشگاه علوم پزشکی اصفهان، با افتتاح مراکز تجمیعی واکسن در  دانشگاه آزاد خوراسگان، دانشگاه فرهنگ و هنر ملک‌شهر و مصلی نماز جمعه شهر رهنان ۳۰ درصد به ظرفیت تزریق واکسیناسیون شهر اصفهان اضافه خواهد شد.

سردار غلامرضا سلیمانی، رئیس سازمان بسیج مستضعفین نیز در این مراسم اظهار کرد: در این یک سال و نیم که از شروع همه‌گیری ویروس کرونا در کشور می‌گذرد، دیدیم که ملت ایران علی‌رغم همه فشارها، تهدیدات و عملیات روانی دشمنان، همبستگی، وحدت و عزم راسخ خود را به نمایش گذاشتند و در مدیریت شرایط کرونا تحت تدابیر رهبر معظم انقلاب و مجاهدت مسئولان عرصه سلامت به‌ویژه در استان‌ها همچون دانشگاه‌های علوم پزشکی، بیمارستان‌ها و غیره، فهرست بلندبالایی بر کتاب افتخارات خود اضافه کردند.

ساخت واکسن در ایران میان کشورهای اسلامی منحصر به فرد است

وی افزود: در همین خصوص با تلاش پژوهشگران ایرانی برای ساخت واکسن، تمرکز برای ساخت آن در داخل کشور، در ۶ مسیر آغاز شد و ایران نیز در گروه کشورهای سازنده واکسن قرار گرفت که این موضوع میان کشورهای اسلامی منحصر به فرد است.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین با اشاره به استقبال مردم از واکسن های داخلی گفت: این اعتماد و باور به توان داخلی موفقیت و پیشرفت خوبی محسوب می‌شود؛ این اعتماد و باور را ما از شرایط سخت همه‌گیری کرونا به دست آوردیم.

با مشارکت سپاه و فولاد مبارکه ۳۰ درصد به ظرفیت واکسیناسیون اصفهان اضافه می‌شود

سردار سلیمانی خاطرنشان کرد: تاکنون ۳۰۰ مرکز مستقل و مشارکتی تزریق واکسن توسط سازمان بسیج ایجاد شده است. همچنین در ۲۱۰ مرکز مشترک و در مجموع ۳۰۰ مرکز مشارکت داریم و به وزیر بهداشت اعلام کردیم که به هر میزانی که لازم باشد در چارچوب طرح جامع واکسیناسیون وزارت بهداشت کنار دانشگاه‌های علوم پزشکی خواهیم بود.

همه امکانات بسیج تا قطع زنجیره کرونا در میدان خواهد بود

وی گفت: ما در خدمت مردم و در چارچوب طرح جامع واکسیناسیون وزارت بهداشت و درمان در کنار دانشگاه علوم پزشکی خواهیم بود و همه امکانات ما در این موضوع به میدان خواهد آمد تا بتوانیم به زودی از طریق واکسیناسیون قطع زنجیره ویروس کرونا را قطع کنیم. البته از رعایت دستورالعمل ها و شیوه نامه ها هم نباید به هیچ وجه غفلت کنیم.

دشمنان به زودی ناچار خواهند شد از ملت ایران تمجید کنند

رئیس سازمان بسیج مستضعفین با بیان اینکه سپاه صاحب الزمان (عج) اصفهان یکی از برجسته ترین نقش آفرینی ها را در بین سپاه های استانی در خدمت به مردم به خود اختصاص داد، گفت: عرصه سلامت یکی از مهمترین عرصه های زندگی بشری و ملت ایران است و به زودی این مسیر را پشت سر خواهیم گذاشت و موفقیت ملت ایران در این عرصه کامل خواهد شد. به علاوه یک الگویی در اختیار خواهیم داشت که به زودی دشمنان ناچار خواهند شد که زبان تمجید برای ملت ایران باز کنند. این یک تجربه برای آیندگان ما است که اگر با موارد مشابه موجه شدیم بتوانیم از این تجربه استفاده کنیم.

سلیمانی خاطرنشان کرد: در این راه باید باید از همه فعالان عرصه سلامت و دستگاه‌هایی که هم‌افزایی کردند، تشکر کنیم.

ایران بر خلاف سوئد واکیسناسیون را برای ایمنی مردم در برابر کرونا برگزید

طاهره چنگیز، رئیس دانشگاه علوم پزشکی اصفهان، نیز در این مراسم اظهار کرد: امروز با همکاری بسیج شاهد افتتاح دو مرکز تجمیعی واکسیناسیون هستیم. به طور خلاصه باید گفت وضعیت بدی که همه دنیا گرفتار آن شده است یعنی مواجه با ویروس کرونا، دست از سر دنیا بر نخواهد داشت مگر اینکه ایمنی در حدود ۷۰ درصد مردم جامعه ایجاد شود.

وی افزود: این ایمنی یا از طریق ابتلا مردم صورت می‌گیرد و یا اینکه افراد جامعه در برابر این بیماری واکسینه شوند. برخی کشورهای کوچک راه حل اول را انتخاب کردند و هیچ اقدام و محافظتی انجام ندادند تا ویروس همه را گرفتار کند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اصفهان گفت: یکی از این کشورها که شاید کمتر درباره آن شنیده باشید، کشور سوئد است. کل جمعیت این کشور ۱۰ میلیون نفر است که از جمعیت استان تهران ایران نیز کمتر است. در این کشور دولت صادقانه به مردم از عدم انجام هرگونه اقدام پیشگیرانه و محدودیتی خبر داد. حاصل این مسئله مرگ و میر شدید در یک بازه زمانی بود که در آن بسیاری از سالمندان فوت کردند، برخی سرای سالمندان به دلیل فوت دسته جمعی این افراد تعطیل شد و پس از آن اپیدمی در این کشور تقریبا فروکش کرد؛ اکنون نیز اخبار چندانی از کرونا در کشور سوئد به گوش نمی رسد.

با مشارکت سپاه و فولاد مبارکه ۳۰ درصد به ظرفیت واکسیناسیون اصفهان اضافه می‌شود

چنگیز ادامه داد: اگر قرار بود این رویه در ایران در پیش گرفته شود با جمعیت ۸۰ میلیونی این کشور، فاجعه بزرگی به بار می آمد و هیچ کس به لحاظ اخلاقی، شرعی، منطقی و اجتماعی این مسئله را نمی پذیرفت که ما هیچ محدویتی قائل نباشیم و اجازه دهیم افرادی که قدرت ایمنی کمتری دارند از بین بروند.

وی تصریح کرد: بنابراین ما راه حل دوم یعنی پذیرفتن برخی محدودیت ها و تلاش برای واکسیناسیون را انتخاب کردیم. پذیرفتن محدودیت ها وظیفه عموم جامعه است و تلاش برای واکسیناسیون وظیفه سردامداران و مسئولان برای خرید واکسن و ایجاد مراکز اینچنینی برای انجام واکسیناسیون است.

۱۰ درصد مردم اصفهان دوز اول و ۲.۷ درصد دو دوز واکسن کرونا رو دریافت کردند

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اصفهان گفت: خداروشکر اکنون نسبت واکسیناسیون با افزایش دسترسی به واکسن و افزایش مراکز تجمیع با رشد قابل قبولی به حد مناسب می‌رسد. اکنون ۱۰ درصد جمعیت تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی یعنی ۴.۵ میلیون نفر جمعیت ۲۲ شهرستان ما بیش از ۱۰ درصد حداقل یک دوز واکسن را دریافت کردند و ۲.۷ درصد جمعیت دو دوز واکسن را دریافت کردند البته این مقدار تا واکسیناسیون ۷۰ درصد جامعه فاصله بسیاری دارد.

واکسیناسیون ۲۵ هزار نفر در روز

چنگیز افزود: در حال حاضر در روز ۲۳ الی ۲۵ هزار نفر را می توان واکسینه کرد اما اگر بخواهیم به سرعت مناسبی دست یابیم تا بتوانیم به شرط تامین واکسن تا بهمن ماه ۷۰ درصد جمعیت تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی اصفهان را واکسینه کرد، این تعداد باید دو برابر شود؛ یعنی روزانه ۵۰ هزار دوز واکسن.

وی ادامه داد: این مسئله نیز مستلزم وجود پرسنل و مراکز واکسیناسیون کافی است تا بتوانیم به صورت سه شیفته واکسینه کنیم. این مسئله یک کار جهادی می طلبد و یک مشارکت و عزم همگانی. در حال حاضر با توجه به طرح شهید سلیمانی و همکاری سپاه این مسئله در حال انجام است.

لزوم امر به معروف در رعایت پروتکل‌ها

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اصفهان گفت: انشالله بعد از پایان واکسیناسیون می توان جشن شکرگزاری برگزار کرد و هم مردم می توانند نفس راحتی بکشند و هم پرسنل نفس تازه کنند. اولین کمک و کمترین و ضروری ترین کمک امر به معروف در حوزه مراقبت ها و رعایت پروتکل‌های بهداشتی است.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 16 =