تانکر سیار

مدیر روابط عمومی شرکت فولاد مبارکه گفت: شرکت فولاد مبارکه در راستای مسئولیت اجتماعی خود اهدای ۳۰۰ مخزن آب آشامیدنی و خدمت رسانی در قالب تانکر سیار به استان خوزستان را در دستور کار خود قرار داده است.

به گزارش ایراسین، برآوردها حاکی از آن است که جهان رو به گرم شدن می رود و کشورهای بسیاری در جهان دچار تنش آبی می شوند. این در حالی است که می دانیم ۹۷ درصد از آبهای موجود در جهان به طور مستقیم غیرقابل نوشیدن هستند و تنها ۳ درصد از آبهای جهان شور نیستند. کمبود بارش ها و افزایش سطح تبخیر و تخلیه آبخوان ها، کشور ما را هم دچار تنش آبی کرده است.

در این میان شرکت فولاد مبارکه از یک سو بهره برداری از آب خام را با احداث شبکه جمع آوری، خطوط انتقال و تاسیسات تصفیه خانه فاضلاب در شهرستانهای مبارکه و لنجان و بازچرخانی آب به حداقل رسانده و از سوی دیگر با سهم ۲۸ درصدی در پروژه انتقال آب خلیج فارس دین خود را به استان اصفهان ادا کرده است.

علاوه بر آن، این شرکت این روزها در راستای مسئولیت اجتماعی خود همچون ۸ سال دفاع مقدس که خط شکنان اصفهانی برای دفاع از مام وطن راهی خوزستان شدند، با اهدای ۳۰۰ مخزن آب آشامیدنی و خدمت رسانی در قالب تانکر سیار به یاری هموطنان در استان خوزستان شتافته است.

هادی نباتی نژاد در گفت و گو با خبرنگار ایراسین در این خصوص اظهار کرد: تعهد به مسئولیت های اجتماعی توسط شرکت فولاد مبارکه با نگاه ملی و چندوجهی همواره در اولویت قرار داشته و دارد. چرا که فولاد مبارکه معتقد است این شرکت فقط نسبت به سهامداران خود مسئول نیست و در مقابل کل جامعه ای که در آن فعالیت می کنند مسئولیت دارند. لذا این موضوع به بخش مهمی از ادبیات و فرهنگ این شرکت‌ها تبدیل شده و فولاد مبارکه تلاش کرده در موضوعات آموزشی، فرهنگی، اجتماعی و حل بحران های اجتماعی مثل سیل، زلزله، کم آبی، همه گیری کرونا و... با رویکرد اخلاقی و تقویت همبستگی ملی ورود پیدا کند.  

وی افزود: با توجه به اهمیت مسئولیت اجتماعی، شرکت فولاد مبارکه همواره با نگاه جهانشمول در مسیر تحقق نیازهای جامعه در ادوار مختلف برآمده به گونه ای که در یک سال اخیر با تامین اکسیژن رایگان مراکز درمانگر در کشور به نیازهای جامعه، متعهدانه پاسخ داده است.

مدیر روابط عمومی شرکت فولاد مبارکه گفت: اقدامات نوع دوستانه شرکت فولاد مبارکه به تامین نیازها و تجهیزات مراکز درمانگر خلاصه نشده است بلکه در شرایطی که کشور با تنش آبی مواجه شده، این شرکت برای کاهش مصرف آب در چهار جبهه اقدام کرده است. اولین حوزه کاهش مطلق مصرف آب در فرآیند تولید است. دومین حوزه، بحث بازچرخانی آب در فرآیند تولید است که به استفاده مکرر از آب منتج می شود. سومین حوزه هم ایجاد تصفیه خانه های داخلی شرکت برای تبدیل پساب داخلی به آب صنعتی است تا مجددا از آب استفاده شود. آخرین اقدام مهم در این زمینه هم بحث استفاده از پساب ۹ شهرستان برای جایگزینی از آب رودخانه بود که تاکنون به کاهش ۳۰ درصدی نیاز آبی فولاد مبارکه و کاهش برداشت از رودخانه منجر گردید.

مدیر روابط عمومی شرکت فولاد مبارکه تصریح کرد: همچنین این شرکت در راستای مسئولیت اجتماعی خود علاوه بر توجه به مسائل منطقه ای که نمود خود را در ابرپروژه ملی طرح انتقال آب خلیج فارس به اصفهان و فلات مرکزی نشان داد؛ تصمیم گرفت در بحران فعلی استان خوزستان هم به صورت جدی ورود پیدا کند و با اهدای ۳۰۰ مخزن آب آشامیدنی و خدمت رسانی در قالب تانکر سیار تا پایان بحران کم آبی در کنار مردم نجیب خوزستان باشد.

وی اضافه کرد: امیدواریم که با هم افزایی و به دور از نگاه قومیتی بتوانیم از بحران تنش آبی که بسیاری از کشورها را درگیر کرده است، سربلند بیرون بیاییم. شرکت فولاد مبارکه هم در این مسیر همچون رشادت های رزمندگان اصفهانی در ۸ سال دفاع مقدس همراه مردم خوزستان خواهد بود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 6 =