مجوز صنعتی-معدنی

خلاصه عملکرد ۳ ماهه ۱۴۰۰ وزارت صمت نشان می‌دهد که افزایش تعداد جواز تاسیس در بخش صنعت منجر به رشد اشتغالزایی و افزایش سرمایه‌گذاری شده است.

به گزارش ایراسین، بر پایه اطلاعات منتشر شده از سوی وزارت صنعت، معدن و تجارت، تعداد جواز تاسیس در حوزه مجوزهای صنعتی طی ۳ ماهه اول ۱۴۰۰ بالغ بر ۱۰۷۱۴ فقره بوده است که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته که عدد ۸۱۲۹ فقره به ثبت رسیده با رشد ۳۱.۸ درصدی همراه شده است. همچنین در خصوص پروانه بهره برداری نیز رشد ۲۵.۳ درصدی در بهار ۱۴۰۰ به ثبت رسیده؛ به این شکل که در این مدت ۱۵۷۲ فقره پروانه بهره برداری ۱ (شامل پروانه بهره برداری ایجادی و توسعه ای) صادر شده و این عدد در سال گذشته ۱۲۵۵ مورد بوده است.

در خصوص اشتغال مجوزهای صنعتی نیز می توان گفت: با صدور جواز تاسیس در این مدت ۲۸۸۰۹۶ نفر اشتغال ایجاد شده که در مقایسه با ۱۸۸۹۹۱ اشتغالزایی در ۳ ماهه ۱۳۹۹ با رشد ۵۲.۴ درصدی همراه گشته است. همچنین در حوزه پروانه بهره برداری نیز اشتغالزایی برای ۳۹۵۶۶ نفر در بهار ۱۴۰۰ ایجاد شده که در مقایسه با ۲۵۳۳۰ نفر اشتغالزایی در مدت مشابه سال گذشته رشد ۵۶.۲ درصدی داشته است.

سرمایه گذاری مجوزهای صنعتی نیز در دو بخش جواز تاسیس و پروانه بهره برداری با رشد همراه شده اند. به این شکل که میزان سرمایه گذاری برای جواز تاسیس ۲ (پیش بینی سرمایه گذاری) در ۳ ماهه ۱۴۰۰ به میزان ۲۷۱۲۳۰۸ میلیارد ریال بوده است که در مقایسه با ۱۰۳۵۱۹۴ میلیارد ریال سال گذشته با رشد ۱۶۲درصدی همراه شده است. همچنین در خصوص پروانه بهره برداری نیز میتوان گفت که با سرمایه گذاری ۴۶۵۲۲۴ میلیارد ریال در بهار امسال رشد ۸۳ درصدی را به ثبت رسانده است (میزان سرمایه گذاری برای پروانه بهروه برداری در ۳ ماهه ۱۳۹۹ به میزان ۲۵۴۲۶۳ میلیارد ریال بوده است).

به گزارش ایراسین، توجه به حوزه صنعت در بخش های مختلف، امروز به عنوان یکی از اصلی ترین و مهمترین ارکان توسعه در کشور شناخته شده؛ در این میان وزارت صمت نیز با برداشتن موانع از سد راه تولید در بخش صنعت و آسان سازی امور، میتواند به عنوان یک تسهیلگر زمینه را برای گسترش فعالیتهای صنعتی فراهم کند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 9 =