نهاده های دامی

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان گفت: در حال حاضر در استان اصفهان مشکلی از نظر تامین نهاده های دامی اصلی یعنی جو، ذرت و سویا نداریم.

حسین ایراندوست در گفت‌وگو با خبرنگار ایراسین درباره وضعیت نهاده‌های دامی در استان اصفهان اظهار کرد: به طور کلی مسئله نهاده‌های دامی شامل دو حوزه می‌شود. یکی حوزه مربوط به علوفه است که دامدار در بازار می‌خرد و ارتباطی به دولت ندارد. البته اخیرا به دلیل محدودیت‌های موجود، اتحادیه دامداران نسبت به واردات علوفه از روسیه اقدام کرد که بخشی از کمبود علوفه از این طریق جبران می‌شود.

وی افزود: اما در حوزه دوم که مربوط به سه نهاده اصلی یعنی جو، ذرت و سویا است، دولت مکلف است این نهاده ها را به صورت یارانه ای در اختیار دامداران قرار دهد که در حال حاضر در این حوزه هیچ مشکلی نداریم.

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان گفت: در هفته گذشته سهمیه تیرماه را اعلام شد و تا پایان امروز به دامداران فرصت داده شده است تا نسبت به خرید سهمیه خود اقدام کنند.

ایراندوست تصریح کرد: اگرچه در دو هفته گذشته برخی محدودیت های مربوط به حمل و نقل در این حوزه وجود داشت اما اکنون این محدودیت‌ها نیز برطرف شده و انتظار داریم این نگرانی دامداران نیز حل شود.

وی افزود: طلبی که دامداران از شرکت پشتیبانی امور دام داشتند با دو محموله که یکی با قطار در مسیر است و یکی در هفته جاری حرکت خواهد کرد، حل می‌شود و بنابراین از این بابت نگرانی نداریم. همچنین سهمیه مازاد هم برای مقابله با خشکسالی نیز هفته پیشتر اعلام شده که در اختیار کارخانجات خوراک قرار داده شده است و به صورت خوراک آماده در اختیار دامداران و متقاضیان قرار می دهیم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 1 =