• ۲۴ تیر ۱۴۰۰ - ۱۱:۲۶
  • کد خبر: 16666
  • readingTime: ۱ دقیقه
سنگ آهن

قراضه به عنوان یکی از مواد اولیه تولید فولاد در جهان این هفته را با کاهش قیمت آغاز کرد و گفته می‌شود که یکی از دلایل این امر شرایط حاکم بر بازار ترکیه برای این محصول بوده است. همچنین سنگ‌آهن نیز به عنوان مهمترین ماده اولیه صنعت فولادسازی این هفته را با کاهش قیمت شروع کرد و تنها سنگ با عیار ۶۲درصد توانست رشد قیمتی را تجربه کند.

به گزارش ایراسین، قیمت قراضه وارداتی از امریکا که هفته پیش ۴۹۹ دلار قیمت خورده بود، در ابتدای این هفته نیز بدون تغییر باقی ماند و عدد ۴۹۹ دلار برای هرتن قراضه وارداتی امریکا به ثبت رسید. همچنین قراضه وارداتی از اروپا نیز که هفته پیش ۴۹۴دلار قیمتگذاری شده بود در آغاز این هفته با کاهش یک دلاری قیمت همراه شد و به ۴۹۳ دلار برهرتن رسید. همچنین قراضه وارداتی از حوزه بالتیک نیز با کاهش قیمت از  ۴۹۹ دلار برهرتن به ۴۹۸ دلار رسید و این هفته را با کاهش قیمت آغاز کرد.

سنگ‌آهن به عنوان مهم‌ترین ماده اولیه برای تولیدکنندگان فولاد در سراسر جهان هم این هفته را با کاهش قیمت آغاز کرد. به این شکل که سنگ‌آهن با عیار ۵۸ درصد از ۱۸۳ دلار به ۱۷۸ دلار برهرتن رسید و سنگ‌آهن با عیار ۶۵ درصد نیز با کاهش ۴دلاری قیمت از ۲۵۲دلار برهرتن به ۲۴۸دلار قیمتگذاری شد. در این میان تنها سنگ‌آهن با عیار ۶۲درصد بود که رشد قیمتی را مجددا تجربه کرد و از ۲۱۵دلار برهرتن به ۲۱۹دلار برهرتن قیمتگذاری شد.

زغالسنگ گران شد                                              

زغالسنگ هم به عنوان سوخت مورد نیاز صنایع فولادی که هفته های پر نوسانی را پشت سر گذاشته، در ابتدای این هفته با رشد ۱۰دلاری قیمت همراه شده است؛ به این شکل که زغالسنگ FOB استرالیا از ۱۹۱ دلار به ۲۰۱ دلار برهرتن رسیده و دلیل آن نیز افزایش تقاضا از جنوب شرق آسیا برای زغالسنگ استرالیا بوده است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 15 =