منصور شیشه فروش

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان از ضرورت اطلاع رسانی پیش از خاموشی در بخش خانگی تاکید کرد و گفت: صنایع بزرگ اصفهان مانند شرکت فولاد مبارکه وذوب آهن برای تولید برق اقدام می کنند.

منصور شیشه فروش در گفت و گو با خبرنگار ایراسین با اشاره به خاموشی های بخش خانگی از روز گذشته، اظهار کرد: اگرچه محدودیت های توزیع برق و اعمال خاموشی بیشتر در صنایع بزرگ استان پیش بینی شده بود و شرکت های توزیع برق با انعقاد تفاهم نامه هایی با بخش های تخصصی صنعت و کشاورزی نسبت به اعمال خاموشی های از پیش تعیین شده اقدام می کنند؛ اما از روز گذشته شاهد خاموشی بدون اطلاع رسانی در سطح اصفهان بودیم. 

وی گفت: به شرکت توزیع برق شهرستان ابلاغ شد که جدول خاموشی ها را تهیه و اطلاع رسانی کند و تمام تلاش بر این است که حداقل خاموشی در بخش خانگی لحاظ شود و قبل از هرگونه خاموشی مشترکین مطلع باشند.

تفاهم نامه صنایع در کاهش مصرف برق در زمان پیک

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان با اشاره به پیش بینی بسته های تشویقی برای مشترکانی که در برنامه های مدیریت بار مشارکت می کنند، گفت: به کشاورزان اعلام شده در بازه زمانی مشخصی در پیک بار، چاه ها را خاموش کنند و با بخش صنعت هم تفاهم نامه هایی امضا شده تا بازه های تعمیرات سالیانه را به پیک مصرف منتقل کنند، همچنین در طول هفته یک روز با مدیریت بار شبکه همکاری کنند.

کشف ۵۲۰۰ دستگاه ماینر در اصفهان

وی اعلام کرد: با کاهش تنش گرمای هوا میزان مصرف برق نیز کمتر شده است. همچنین طی این مدت ۲۳۵ مرکز تولید رمزارز با ۵ هزار و ۲۰۰ دستگاه ماینر در استان کشف شده است.

وی به اقدامات انجام شده در راستای مدیریت مصرف برق در استان اشاره و اظهار کرد: ابلاغ بخشنامه هیات دولتی به دستگاه های اجرایی برای مصرف بهینه برق، کاهش مصرف برق در ادارات، تنظیم دمای محیط کار در زمان کار و خاموش کردن وسایل سرمایشی و روشنایی در خارج از ساعات کاری، تاکید بر استفاده از نور خورشید جهت روشنایی اتاق ها در طول روز و خاموش کردن چراغ های اضافی، استفاده از لامپ های کم مصرف و خاموش کردن وسایل سرمایشی درزمان اوج مصرف در ادارات که در غیر این صورت شرکت های توزیع برق مجاز به قطع برق مشترکان خواهند بود، تعدیل روشنایی معابر و جاده ها، همکاری با شرکت برق برای شناسایی، جمع آوری و توقیف مراکز و دستگاه های استخراج تولید رمز ارز، نصب و راه اندازی واحدهای اضطراری و آماده کردن سیستم های پشتیبانی با اولویت مراکز مهم و تعیین مدیر انرژی در تمام ادارات به منظور اجرای برنامه های مدیریت مصرف انرژی از برنامه هایی است که در زمینه مدیریت مصرف برق در استان دنبال می شود.

شیشه فروش با اشاره به برگزاری جلسات هفتگی مدیریت بحران برق با همکاری بخش های مختلف، گفت: این جلسات در شهرستان های استان نیز برگزار و اجرای طرح های اثرگذار در مدیریت مصرف انرژی در تابستان دنبال می شود.

تولید برق در فولاد مبارکه و ذوب آهن

وی با بیان اینکه تولید برق در شرکت های بزرگ مثل فولاد مبارکه و ذوب آهن در دستور کار قرار گرفته است، افزود: علاوه بر مشارکت بخش های صنعت و کشاورزی در برنامه مدیریت مصرف انرژی و کاهش بار، تعدیل چراغ های روشنایی معابر به تعداد ۱۳۷ هزار دستگاه به صورت شبانه روز، نصب ۸۰ دستگاه اینترنت اشیاء بر روی کولرهای گازی با کاهش توان مصرف برق، ایجاد تیم بازرسی در ادارات برای بررسی مصرف برق، ایجاد طرح جهادگران مروج مدیریت انرژی با همکاری نیروهای نیروهای بسیج و روابط عمومی، تشکیل کمیته مدیریت انرژی در ادارات، استفاده از پتانسیل اتاق اصناف برای نظارت بر خاموشی صنوف در طول روز از دیگر برنامه هایی است که در دستور کار قرار گرفته است.

افزایش دما در نیمه دوم تیرماه

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان خاطرنشان کرد: باتوجه به اینکه در نیمه دوم تیرماه افزایش دما خواهیم داشت از هم اکنون برنامه ریزی های لازم  انجام شده و مانور دستگاه های اجرایی برای مدیریت مصرف برق برای هزار ساختمان انجام شده است. همچنین نصب کنترل هوشمند و کنترل لحظه ای با هدف پایش لحظه ای مصارف، اخطار به مشترکان پرمصرف تجاری و صنعتی و تقدیر از مشترکان کم مصرف، ارسال پیامک به کشاورزان جهت شرکت در آموزش های دوره ای، نصب کنتورهای هوشمند برای تمام مشترکان دیماندی و نیمی از مشترکان غیر دیماندی و نصب کنتور هوشمند برای دیزل ژنراتورهای موجودی و پایش مصرف روزانه برق انجام شده است.

وزارت نیرو انرژی های خورشیدی و بادی در اصفهان را توسعه دهد

شیشه فروش با بیان اینکه دو هزار مگاوات نیروگاه تولید برق متناسب با شرایط زیست محیطی باید در استان ایجاد شود، اظهار کرد: وزارت نیرو و شرکت توانیر باید برای توسعه استفاده از روش های نوین تولید انرژی ازجمله خورشیدی و باد در استان همکاری کند. درحال حاضر یک واحد ۶۶۰ کیلوواتی انرژی بادی در کوه صفه و ۱۸ مگاوات تولید انرژی خورشیدی در استان داریم که کم است و باید پیش بینی های لازم برای تامین برق مورد نیاز متناسب با شرایط استان انجام شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 4 =