• ۱۲ تیر ۱۴۰۰ - ۱۲:۱۵
  • خبرنگار: Yousof-nasr
  • کد خبر: 16294
  • readingTime: ۱ دقیقه
واکسن کوواکسین

نتایج آزمایش‌های بالینی مرحله سوم واکسن کوواکسین نشان می‌دهد که میزان تاثیرگذاری این واکسن ۷۷.۸ درصد است.

به گزارش ایراسین، واکسن کوواکسین ۹۳.۴ درصد در برابر نوع شدید بیماری کووید -۱۹ و ۶۳.۶ درصد نیز در برابر گونه دلتا ویروس کرونا، SARS-CoV-2 B.1.617.2 مؤثر است. آزمایشات بالینی مرحله سوم این واکسن در ۲۵ منطقه در سراسر هند انجام شده است و افراد دو هفته پس از دریافت دوز دوم واکسن مورد ارزیابی قرار گرفتند.

نتایج بررسی‌های انجام شده نشان می‌دهد که ۱۳۰ نفر در این آزمایشات به بیماری کووید -۱۹ علامت دار مبتلا شدند. ۲۴ نفر آن‌ها واکسن کوواکسین را دریافت کرده بودند، در حالی که ۱۰۶ نفر دیگر شبه دارو تزریق کرده بودند. نتایج آزمایشات PCR نشان می‌دهد که کوواکسین اولین واکسن کرونا است که در برابر کووید -۱۹ بدون علامت نیز مؤثر است و مانع بروز آن می‌شود. در این صورت میزان شیوع این بیماری در جوامع نیز به میزان قابل توجهی کاهش پیدا می‌کند.

به گفته محققان، نتایج آزمایشات بالینی انجام شده نشان می‌دهد که به طور کلی میزان تأثیرگذاری واکسن کوواکسین بر بیماری کووید -۱۹ ۷۷.۸ درصد است. در حال حاضر شرکت تولید کننده این واکسن در حال بررسی تأثیر آن بر کودکان بین دو تا ۱۸ سال است. علاوه بر این شرکت بهارات بیوتک قصد دارد تا پایان سال میلادی جاری یک میلیارد دلار دوز واکسن کوواکسین تولید کند. این واکسن مجوز استفاده اضطراری را در ۱۶ کشور دنیا از جمله برزیل، هند، فیلیپین، ایران و مکزیک دریافت کرده است.

منبع: ایمنا

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 11 =