محصولات فولادی

ارزیابی فاکتورها و پیش‌بینی قیمت محصولات فولادی در هفته گذشته نشان داد که ضمن کاهشی بودن قیمت شمش فولاد، دیگر محصولات وابسته به آن نیز شرایط تقریبا مشابهی را داشته و کاهش قیمت قدرت بیشتر از روند افزایشی نرخها داشته است.

به گزارش ایراسین، با نگاهی بر قیمت شمش فولاد در بازارهای آسیا، ترکیه و دریای سیاه و همچنین بازار داخلی چین، مشاهده کردیم که قیمت شمش فولاد همچنان کاهشی بوده و از کانال ۷۰۰ دلار برهرتن خارج شده و بیشترین کاهش قیمت مربوط به بازار داخلی چین بوده و شمش فولاد از ۶۸۰ دلار برهرتن به ۶۶۰ دلار رسیده است.

در بازار محصولات نوردی همچون میلگرد نیز ثبات قیمتی حاکم بود و در تمامی بازارها (واردات حوزه خلیج فارس ۶۵۲ دلار، وارداتی جنوب شرق آسیا ۷۷۵ دلار و صادراتی روسیه ۸۱۰ بر هرتن) قیمت ها بدون تغییر باقی ماندند و تنها در بازار صادراتی ترکیه شاهد کاهش قیمت میلگرد بودیم.

یکی از دلایل کاهش قیمت میلگرد در ترکیه ضعیف بودن معاملات عنوان شده و در کنار آن نیر گفته می شود که افزایش هزینه های حمل یکی دیگر از عوامل افت فروش محصول و در نهایت کاهش قیمت ها شده است.

قراضه به عنوان یکی از عوامل اثرگذار بر قیمت تمام شده فولاد و محصولات فولادی است. این ماده که طی هفته های قبل روند کاهش قیمت را در پیش گرفته بود، در هفته گذشته با ثبات قیمتی همراه شد و تنها قراضه وارداتی از امریکا بود که با کاهش ۱.۸ دلاری مواجه شد. در نتیجه قیمت قراضه وارادتی امریکا از ۵۰۰.۸ دلار به ۴۹۹ دلار برهرتن رسید و قراضه وارداتی از اروپا و قراضه وارداتی از حوزه بالتیک نیز به ترتیب ۴۹۴ و ۴۹۹ دلار قیمت گذاری شدند و تغییری در این اعداد نسبت یک هفته پیش آنها به وجود نیامد.

سنگ آهن به عنوان ماده اولیه مهم برای عمده فولادسازان جهان در هفته ای که گذشت با نوسانات قیمتی همراه شد و سنگ آهن با عیار ۶۲درصد از ۲۱۸ دلار به ۲۱۶ دلار و سنگ آهن با عیار ۶۵درصد از ۲۵۰ دلار به ۲۵۴ دلار رسید و تنها سنگ آهن با عیار ۵۸درصد بود که تغییر قیمتی نداشت و در عدد ۱۸۵.۵ دلار ثابت ماند.

زغالسنگ به عنوان سوخت مورد نیاز فولادسازان در هفته گذشته رشد قیمتی را تجربه کرد و از ۱۷۳.۸ دلار به ۱۸۰ دلار برهرتن رسید.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 9 =