سومین اجلاس تقدیر از مدیران شایسته ایران ۱۴۰۰

مدرس دانشگاه خواجه نصیر با اشاره به برخی چالش‌های پیش روی توسعه کسب و کارها در کشور گفت: اخیرا در پرسش از یک جوان بنگلادشی که کسب و کار موفقی در دنیا برای خود پیدا کرده است سوال شد که عامل موفقت تو چه بود و او در پاسخ گفته بود موفقیت کسب و کارها روی دو فاکتور استوار است؛ یک رهبری، دو رهبری!

به گزارش خبرنگار ایراسین، سومین اجلاس تقدیر از مدیران شایسته ایران ۱۴۰۰(در توسعه کسب و کار) با حضور علیرضا یوسفی مدرس دانشگاه خواجه نصیر، سید علیرضا بنی هاشمی، رئیس خانه صنعت‌کاران و مشاور مجلس، امیر یوسفیان، نائب رئیس بانک صادرات ایران و جمعی از مدیران نمونه کشوری در حوزه کسب و کار به مناسبت روز صنعت و معدن در مرکز همایش های بین المللی دانشگاه الزهرا برگزار شد.

 در این اجلاس از  میان مدیران عامل صدها شرکت، از مدیران و رهبران شایسته ایران ۱۴۰۰ تجلیل به عمل آمد.

موفقیت کسب و کارها نیاز به رهبری دارد نه مدیریت

در ابتدای این همایش دکتر یوسفی ضمن اشاره به برخی چالش‌های پیش روی توسعه کسب و کارها در کشور گفت: یکی از مشکلات عدم موفقیت پایدار کسب و کارها در بینش مدیرتی نهفته است. در شیوه مدیریتی غالب در کشور ما تحلیل ضعیف بوده و تنها در طول زمان پول تزریق می شود و هیچوقت دنبال بینش، تحلیل و آنالیز نرفته ایم.

مدرس دانشگاه خواجه نصیر با بیان این مطالب گفت: اصل ثبات در عمل مورد دیگری است که باید در توسعه یک کسب و کار موفق به آن اشاره کرد. اخیرا در پرسش از یک جوان بنگلادشی که کسب و کار موفقی در دنیا برای خود پیدا کرده است سوال شد که عامل موفقت تو چه بود و او در پاسخ گفته بود موفقیت کسب و کارها روی دو فاکتور استوار است؛ یک رهبری، دو رهبری!

یوسفی در ادامه سخنان خود با اشاره به اینکه در ۷۴ درصد کسب و کارها رهبران آنها بعد ار مدتی از کار خسته و دچار فرسایش می شوند افزود: رهبری سازمان باید دنبال توسعه کسب و کار خود باشد. رهبر بودن مهم است چرا که رهبر باید ثابت قدم باشد و برای همین است که کسب و کارها رشد پیدا نمی کنند.

یوسفی خاطر نشان کرد: مدیر باید از دریچه مشتری به خود نگاه کند و به آن احترام بگذارید چرا که او برای کسب و کار شما درآمد تولید می کند.

شایان ذکر است در پایان این مراسم از مدیران عامل شرکت فولاد مبارکه اصفهان و ذوب آهن  به عنوان مدیران نمونه و شاخص سال تقدیر شد. همچنین در این مراسم از مدیران عامل شرکت مجتمع صنایع آلومینیوم جنوب، گروه صنعتی بارز، شرکت صنایع بهداشتی ساینا، شرکت معادن مس چهارگنبد، شرکت گلتاش، شرکت خورشید فناوران نفیس، شرکت پیشرو کاغذ نگار پارس، شرکت لوله گستر اسفراین و جمعی دیگر از شرکت‌ها تقدیر به عمل آمد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 3 =