• ۹ تیر ۱۴۰۰ - ۱۲:۰۰
  • خبرنگار: Yousof-nasr
  • کد خبر: 16198
  • readingTime: ۲ دقیقه

رئیس‌جمهور گفت: اگر جنگ اقتصادی و کرونا نبود، امروز نرخ دلار زیر ۵ هزار تومان بود. مردم باید بدانند اگر این دو نبود چقدر اوضاع ما بهتر بود.

به گزارش ایراسین، حسن روحانی روز چهارشنبه در جلسه هیات دولت با یادآوری فاجعه هفتم تیر گفت: روزهای اولیه تیر همواره برای ما یادآور روزهای سخت سال ۱۳۶۰ و همچنین جنایت متجاوزان در سال۱۳۶۶ است.

رئیس‌جمهور ادامه داد: دشمنان انقلاب و مردم، هفتم تیرماه ۱۳۶۰ توطئه بزرگی را از سوی مزدوران و با بمب گذاری در مقر حزب جمهوری اسلامی علیه کشور طراحی کردند. جایی که معمولا تعداد زیادی از نمایندگان مجلس و وزیران و مسوولان قوه قضاییه و اجتماع عده‌ای از سه قوه بود که معمولا در روزهای یکشنبه غروب جمع می‌شدند و بحث می‌کردند و در آن جلسه درباره رییس جمهوری آینده بحث شود.

امیدواریم قوه قضائیه بدون وابستگی به جناح‌ها عمل کند

رییس دولت در ادامه به هفته قوه قضائیه اشاره کرد و گفت: این روزهای هفته قوه قضاییه است و ما از قضات شریف و محترم و از مسئولین قوه قضاییه و تلاش‌هایی که انجام می‌دهند، تجلیل می کنیم و امیدواریم قوه قضاییه ما با علم و دانش و دقت و در نظر گرفتن احکام الهی و در چارچوب قانون و بی‌طرفی کامل بدون وابستگی به احزاب و گروه‌ها و جناح‌ها عمل کند.

وی یادآورشد: چیزی که می‌تواند قوه قضاییه را بشکند و نابود کند وابستگی حزبی و جناحی است. ان‌شاءالله قوه قضاییه ما از جناحی و حزبی بودن دور باشد و کاملاً بی‌طرف باشد.

افزود: قوه قضاییه، همه مردم به آن اعتماد داشته باشند چرا که آخرین پناهگاه است. هرکس هر ظلمی ببیند تظلم خواهی می کند و می داند که در پایان یک دادگاه عدلی وجود دارد و قاضی‌ هست. البته ما باید برای قضات امکاناتی فراهم کنیم چرا که حکم قاضی وابسته به گزارشاتی دارد که ضابطین قوه قضاییه تهیه می‌کنند. گزارش ضابط پایه پرونده است و بعد گزارشاتی که کارشناسان در حوزه های مختلف می دهند.

روحانی خاطرنشان کرد: برای ما بسیار مهم است که جمهوری اسلامی ایران قوه قضاییه‌ای داشته باشد که شهید بهشتی بنیانگذاری کرد. من آن روزها یادم هست هیچ کس به اندازه شهید بهشتی توهین و افترا دروغ و تهمت نمی‌دید. ایشان رئیس قوه بود و بالاترین مقام قضایی بود همه احساس امنیت داشتند. نمی‌خواهم بگویم این توهین ها درست بود، ولی چنین جوی وجود داشت یک نفر در مخیله‌اش نمی‌آمد که مثلاً اگر به شهید بهشتی کلمه‌ای بگوید ناعادلانه او را دستگیر و محاکمه کنند چون این قوه قضاییه را این مرد بزرگ بنیانگذاری کرد و باید از آن پایه و چارچوب و آن مسیری که آن بزرگوار برای این قوه گذاشته باز هم استفاده و بهره برداری شود.

رییس جمهوری با بیان اینکه در کار کشور همیشه نیازمند به همکاری سه قوه هستیم، گفت: اگر سه قوه باهم نباشند و از هم فاصله داشته باشند کار خیلی سخت می‌شود. در دولت یازدهم و دوازدهم این فاصله را لمس کردیم که چقدر کار را برای دولت و مردم سخت می شود. امیدواریم شرایط بهتری پیش روی نظام و دولت آینده باشد.

منبع: ایرنا

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 14 =