لیگ برتر فوتبال

هفته بیست و چهارم رقابت‌های لیگ برتر فوتبال ایران روز جمعه چهارم تیرماه ۱۴۰۰ با برگزاری ۵ مسابقه آغاز می‌شود.

به گزارش ایراسین، پس از وقفه‌ای ۴۰ روزه به دلیل بازی‌های تیم ملی فوتبال در مقدماتی جام جهانی ۲۰۲۱، فردا جمعه چهارم تیرماه  هفته بیست و چهارم رقابت‌های لیگ برتر ایران با برگزاری ۵ مسابقه آغاز می‌شود.

روز شنبه پنجم تیرماه نیز یک دیدار برگزار می شود و روز یکشنبه ششم تیرماه با انجام  دو دیدار دیگر هفته بیست و چهارم لیگ برتر فوتبال به پایان خواهد رسید، در ذیل نگاهی به پنج بازی روز جمعه خواهیم داشت:

ماشین سازی تبریز – نساجی مازندران/ تلاش مازنی ها برای بقا

به طور حتم ماشین سازی یکی از تیم های سقوط کننده به لیگ دسته اول آزادگان است و امیدی برای بقاء در لیگ برتر ندارد، ماشین سازی از هفته پانزدهم که نفت آبادان را شکست داد دیگر رنگ پیروزی را ندیده است.

اما نساجی مازندران که برای بقا تلاش می‌کند با ۲۲ امتیاز روی پله چهاردهم جدول لیگ ایستاده، شاگردان ساکت الهامی قبل از تعطیلی لیگ دو پیروزی متوالی به دست آوردند و حالا بیش از گذشته به بقا امیدوارند. از سویی دیگر نساجی در این مدت اردوی تدارکاتی در ترکیه برپا کرده و به دور از هیاهو و جنجال دنبال آماده سازی خود برای بازی‌های باقیمانده بود. تساوی و یا شکست نساجی مقابل شاگردان علیرضا اکبرپور بهترین خبر برای ذوب آهن اصفهان و سایپای تهران خواهد بود.

مصاف سرخابی ها با کرمانی ها/آخرین فرصت ذوب آهن مقابل علی منصور

مس رفسنجان – پرسپولیس تهران/شاگران یحیی در رفسنجان به دنبال صدرنشینی موقت

مس رفسنجان با سه شکست متوالی با ۲۸ امتیاز به رده نهم جدول سقوط کرده است. سنگین‌ترین شکست مس مقابل فولاد مبارکه سپاهان رقیب اصلی پرسپولیس بود که با نتیجه ۵ بر یک به ثبت رسید تا هواداران پرسپولیس از نحوه بازی مسی‌ها مقابل سپاهان انتقاد کنند.

محمد ربیعی سرمربی مس می‌گوید تیمش مقابل پرسپولیس انگیزه خاصی دارد. پرسپولیس در لیگ برتر به لطف دو تفاضل گل کمتر نسبت به سپاهان در رده دوم است و نفس به نفس تیم طلایی ایران برای قهرمانی تلاش می‌کند. شاگردان یحیی گل محمدی در رفسنجان بازی ساده ای نخواهند داشت چراکه باید روی زمین چمن مصنوعی با مسی ها بازی کنند. پرسپولیس در این مسابقه سیامک نعمتی را به دلیل مصدومیت در اختیار ندارد.

مصاف سرخابی ها با کرمانی ها/آخرین فرصت ذوب آهن مقابل علی منصور

ذوب آهن اصفهان – آلومینیوم اراک/ آخرین فرصت ذوب آهن مقابل علی منصور

بدون شک این بازی برای ذوبی ها بسیار مهم قلمداد می شود چراکه یک بازی خانگی است و اگر امتیازی از دست بدهند شاید به همراه ماشین سازان یکی از تیم های سقوط کننده باشند.

ذوب  آهن اصفهان در کمال ناباوری روی پله پانزدهم لیگ برتر ایستاده و برای بقا تلاش می‌کند جایگاهی که به هیچ عنوان شایسته این  تیم ریشه‌دار و قدیمی نیست.

علیرضا منصوریان سابقه مربیگری در ذوب آهن را هم دارد و حالا شاید زمینه ساز سقوط این تیم را فراهم کند. ذوب آهن برای بقا چاره‌ای جز پیروزی نخواهد داشت. آلومینیوم در صورت پیروزی در این بازی احتمال صعود یک پله‌ای در جدول را دارد و به رده چهارم هم ممکن است برسد. شاگردان حسینی نیز برای یک پله صعود باید پیروز این میدان شوند.

مصاف سرخابی ها با کرمانی ها/آخرین فرصت ذوب آهن مقابل علی منصور

صنعت نفت آبادان – سایپا تهران/ بازی ۶ امتیازی در گرمای سوزان آبادان

نفت آبادان از هفته یازدهم به بعد دیگر رنگ پیروزی را ندیده و روی خط بحران حرکت کرده است و از شرایط آرمانی ابتدای فصل کاملا فاصله گرفته است. نفتی‌ها در  منطقه خطر قرار دارند و با ۲۶ امتیاز ممکن است به قعر جدول نزدیک‌تر هم شوند.

سایپا هم به لطف اشتباه عجیب و کشنده علی اصغر مدیر روستا سرپرست پیکان توانست از  بازی باخته با رای کمیته انضباطی ۳ امتیاز بگیرد. نارنجی‌پوشان البته می‌دانند این اندوخته ۲۵ امتیازی کافی نیست. این مسابقه ۶ امتیازی است و تیم برنده تا حدی از منطقه خطر و سقوط دور می‌شود. شکست سایپا بهترین خبر برای ذوبی ها محسوب می شود.

مصاف سرخابی ها با کرمانی ها/آخرین فرصت ذوب آهن مقابل علی منصور

استقلال تهران – گل گهرسیرجان/ مصاف تفرکرات مجیدی و ژنرال

بدون شک یکی از دیدارهای جذاب هفته بیست چهارم لیگ برتر همین بازی است، جایی که گل‌گهر با سرمربیگری امیر قلعه‌نویی مقابل استقلال پرحاشیه صف آرایی خواهد کرد.

تقابل استقلال و قلعه‌نویی همیشه جذاب است. از آن زمانی که امیر قلعه‌نویی در مس کرمان بود و با شکست دادن آبی پوشان مشت‌هایش را گره کرد تا امروز همیشه این تقابل‌ها جذاب بوده بخصوص اینکه استقلال هر سه قهرمانی خود در لیگ برتر را با هدایت قلعه‌نویی به دست آورده است.

فرهاد مجیدی سرمربی استقلال هم هفته گذشته انرژی و توان زیادی برای کنترل حواشی تیمش انجام داد هرچند بعد از شکست دادن پدیده وی در نشست خبری علیه معاون وزیر ورزش صحبت کرد.

به هر حال استقلالی‌ها اصلا دوست ندارند تیم‌شان بازنده شوند حتی اگر در آنسوی میدان مربی مثل قلعه‌نویی ایستاده باشد. البته گادوین منشا و مرتضی تبریزی دو استقلالی سابق هم انگیزه‌های خاص خود را برای تقابل با استقلال دارند.

گل گهر با ۳۵ امتیاز در رده چهارم جدول استقلال با اندوخته ۴۰ امتیازی در جایگاه سوم قرار دارد.

مصاف سرخابی ها با کرمانی ها/آخرین فرصت ذوب آهن مقابل علی منصور

برنامه هفته بیست و چهارم لیگ برتر فوتبال ایران:

-جمعه چهارم تیرماه ۱۴۰۰:    

ماشین سازی تبریز- نساجی مازندران  ساعت ۱۹:۱۰

کوپال ناظمی – هادی طوسی- علیرضا طاهرخانی – وحید صالحی   

ناظر: محسن قهرمانی      

ذوب آهن اصفهان – آلومینیوم اراک ساعت ۱۹:۴۰

محمد رضا اکبریان – محمد رسول ذورقی – سید محمد هاشمی نسب – شبیر بهروزی   

ناظر: ابوطالب طاهریان     

استقلال تهران- گل گهر سیرجان ساعت ۲۱:۵۰

محمد حسین زاهدی فرد- آرمان اسعدی – جلیل شعرانی – عباس راکی 

ناظر: اسماعیل صفیری    

مس رفسنجان – پرسپولیس    ساعت ۱۹:۱۵

جواد رحیم زاده – مهدی الوندی – فرزاد بهرامی – یعقوب آشوری           

ناظر: خداداد افشاریان  

صنعت نفت آبادان – سایپا ساعت ۲۰:۵۰

رضا کرمانشاهی – قهرمان نجفی – براتعلی مولوی – میثم حیدری

ناظر: محسن ترکی

-شنبه پنجم تیرماه۱۴۰۰

شهر خودرو مشهد- تراکتور سازی تبریز ساعت ۲۰:۳۰

امیر عرب براقی – مهدی عالیقدر –محمد عطایی – مسعود حقیقی

ناظر: رسول فروغی

-یکشنبه ششم تیرماه

فولاد خوزستان – فولاد مبارکه سپاهان ساعت ۲۰:۴۵

مرتضی منصوریان – جعفر مهاجر- امین زاهدی – علی ابراهیمی

ناظر: حسین خانبان

پیکان تهران – نفت مسجد سلیمان ساعت ۱۹:۵۰

ناصر جنگی – سید یعقوب حجتی – حسین گلشنی – مهدی جبرئیلی

ناظر: ایرج نظری

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 9 =