رسول کوهستانی پزوه

مدیرکل گمرکات استان اصفهان گفت: در ۳ ماهه سال ۱۴۰۰، درآمد گمرکات استان اصفهان بالغ ۲ هزار میلیارد و ۵۳۵ ریال بوده است که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل ۲۶۰ درصد رشد داشته است.

به گزارش ایراسین به نقل از روابط عمومی اداره کل گمرکات استان اصفهان، رسول کوهستانی پزوه اظهار کرد: در ۳ ماهه سال ۱۴۰۰، درآمد گمرکات استان اصفهان بالغ ۲ هزار میلیارد و ۵۳۵ ریال بوده است که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل ۲۶۰  درصد  رشد داشته است.

وی افزود: مطابق قانون و مقررات وصول حقوق ورودی ، مالیات بر ارزش افزوده، عوارض شهرداری و سایر عوارض ها نظیر یک درصد هلال احمر و حتی به منظور کنترل و تنظیم بازار داخلی وصول عوارض صادراتی برای کالاهای مانندشیر خشک ،مرغ، سنگ های خام و کار نشده و... به عهده گمرک است.

مدیرکل گمرکات استان اصفهان گفت: در ۳ ماهه ۱۴۰۰، گمرکات استان اصفهان ۶۷۳ میلیارد و ۶۹۶ میلیون ریال حقوق گمرکی و سود بازرگانی از کالاهای وارداتی دریافت کرده که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل  ۹۹ درصد افزایش داشته است. طی این مدت بالغ بر ۶۴۰ میلیارد و ۶۱۰ میلیون ریال ۹ درصد مالیات بر ارزش افزوده و عوارض شهرداری توسط گمرکات استان وصول گردیده است که در مقایسه با بهار سال گذشته ۹۴ درصد افزایش داشته است.

کوهستانی درآمدهای حاصل از عوارض های صادراتی در ۳ ماهه ابتدای امسال گمرکات استان اصفهان را یک هزار و ۱۷۳  میلیارد ریال برشمرد و تصریح کرد: به منظور کنترل و تنظیم بازار داخلی جهت برخی از کالاها وصول عوارض صادراتی  به عهده گمرک می باشد و در مقایسه با مدت مشابه سال قبل ۳۵ برابر رشد داشته است.

وی در خصوص ارائه تسهیلات به واحدهای تولیدی، فعالان مجاز اقتصادی نیز گفت: از ابتدای امسال تاکنون بابت حقوق ورودی و مالیات بر ارزش افزوده و عوارض شهرداری بالغ بر ۱۶۸ میلیارد ریال ضمانت نامه بانکی مدت دار اخذ گردیده است که جهت فعالان مجاز اقتصادی از زمان درخواست ضمانت نامه بانکی یکساله اخذ گردیده است و ضمانت نامه های اخذ شده در سال جاری نسبت به مدت مشابه سال قبل ۵۰ درصد رشد داشته است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 0 =