سرهنگ محمدی

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان اصفهان‌ از یادگیری زبان ناشنوایان توسط مامورین پلیس راهنمایی و رانندگی استان اصفهان برای نخستین بار در کشور خبر داد.

سرهنگ محمدرضا محمدی در گفت وگو با خبرنگار ایراسین اظهار کرد: پلیس راهنمایی و رانندگی استان اصفهان برای نخستین بار در کشور آموزش زبان اشاره ناشنوایان را در دستور کار قرار داده است.
وی افزود: با توجه به وجود ۱۳ هزار نفری ناشنوا در استان و ۷ هزار نفر در کلان شهر اصفهان، زبان اشاره راهکاری برای رفع نیازهای شفاهی و ارتباطی جامعه ناشنوایان است.
رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان اصفهان گفت: معتقدیم افراد ناشنوا باید بتوانند در جامعه حضور فعال داشته باشند و در این مسیر پلیس راهور نیز باید بتواند، به نیازهای آنها با استفاده از زبان اشاره پاسخ دهد.
وی بیان کرد: بسیاری از افراد چگونگی برقراری ارتباط با افراد ناشنوا را ندارند و کمبود دسترسی به مهارت های ارتباطی لازم باعث می شد که افراد ناشنوا در برقراری ارتباط با دیگر افراد جامعه احساس نارضایتی داشته باشند چرا که ارتقاء مهارت پلیس زمینه ساز حضور افرادی در جامعه می شود که با آسیب شنوایی روبرو هستند و این مهارت ناشنوایان را از تعاملات اجتماعی محروم نمی کند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 0 =