• ۳ تیر ۱۴۰۰ - ۱۲:۳۸
  • کد خبر: 15888
  • readingTime: ۱ دقیقه
قراضه آهن

با نگاهی بر قیمت مواد اولیه و مهم برای فولادسازان در ابتدای این هفته، متوجه می شویم ، نرخ قراضه برخلاف هفته های گذشته که روند روبه رشد قیمتی گرفته بود، مجددا روبه کاهش رفته و شاهد پایین آمدن قیمت قراضه در بازار هستیم.

به گزارش ایراسین، قیمت قراضه وارداتی از امریکا در ابتدای هفته جاری ( ۲۸ خرداد- ۱۸ژوئن) با کاهش ۰.۸ دلاری از ۵۰۱.۶ دلار برهرتن به ۵۰۰.۸ دلار بر هرتن رسید و قراضه وارداتی از اروپا نیز از ۴۹۹ دلار برهرتن با ریزش ۵ دلار قیمت به ۴۹۴ دلار برهرتن قیمتگذاری شد. قراضه وارداتی از حوزه بالتیک نیز ۵ دلار ارزانتر شد و در ابتدای این هفته به ۴۹۹دلار بر هرتن قیمتگذاری شد.

گفته می شود یکی از دلایل این روند کاهشی قیمت، ناشی از جو حاکم بر بازار ترکیه و کم شدن فعالیت در این بازار است.

در کنار قراضه، سنگ آهن نیز که طی هفته های پیش تقریبا روند روبه رشد قیمتی را در پیش گرفته بود، در ابتدای این هفته نیز با رشد قیمتی همراه بود، البته سنگ آهن با عیار ۵۸ درصد از این قائده مستثنی شد و با کاهش ۷.۵ دلاری قیمت از ۱۹۳ دلار برهرتن به ۱۸۵.۵ دلار رسید، اما سنگ‌آهن با عیار ۶۲ درصد با رشد ۷دلاری از ۲۱۱ دلار به ۲۱۸ دلار برهرتن و سنگ‌آهن با عیار ۶۵ درصد نیز با افزایش ۱ دلار از ۲۴۹ دلار به ۲۵۰ دلار برهرتن قیمتگذاری شد.

زغالسنگ نیز به عنوان یکی از مواد اولیه مورد نیاز در صنعت فولادسازی، با رشد ۷.۸ دلاری قیمت همراه شد و از ۱۶۶ دلار برهرتن به ۱۷۳.۸ دلار برهرتن قیمتگذاری شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 1 =