• ۲۴ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۳:۰۴
  • کد خبر: 15447
  • readingTime: ۱ دقیقه
افزایش 23 درصدی تولید شمش فولاد شرکت های بزرگ

نگاهی بر قیمت شمش فولاد در بازارهای منطقه و جهان نشان می‌دهد نرخ شمش فولاد روند نزولی در پیش گرفته، اما میلگرد که مدتی بود در شیب نزولی قیمت قرار داشت، مجددا در حال تجربه کردن ثبات قیمتی است.

به گزارش ایراسین، قیمت شمش فولاد در ابتدای هفته جاری ( ۲۱ خرداد- ۱۱ ژوئن) در بازار آسیا ۶۹۸ دلار برهرتن سی اف آر آسیا قیمت‌گذاری شد که در مقایسه با بهای شمش در هفته گذشته که عدد ۷۰۵ دلار به ثبت رسیده بود، با افت ۷ دلاری قیمت مواجه شده است. همچنین قیمت شمش فولاد در بازار ترکیه با کاهش ۵ دلاری از ۶۶۵ دلار بر هرتن سی اف آر به ۶۶۰ دلار رسید و این هفته را روند نزولی قیمت آغاز کرد.

اما در بازار دریای سیاه شاهد ثبات قیمت برای شمش فولاد بودیم. به این شکل که بهای شمش فولاد که در هفته گذشته (۱۴ خرداد- ۴ ژوئن) ۶۴۰ دلار برهر تن FOB بود، در ابتدای این هفته نیز در این قیمت باقی ماند. در این میان همچون هفته گذشته که قیمت شمش فولاد با رشد قیمتی همراه بود، در این هفته نیز این رشد قیمتی ادامه پیدا کرد و از ۶۸۷ دلار برهرتن به ۶۹۴ دلار برهرتن رسید.

تغییرات اندک در قیمت میلگرد

در هفته گذشته شاهد بودیم که نرخ میلگرد به عنوان یکی از محصولات نوردی در صنعت فولاد، با کاهش قیمت همراه بود، اما در ابتدای این هفته مشاهده می‌شود که نرخ میلگرد در بازار تا حدودی به ثبات رسیده است. به این شکل که در بازار وارداتی حوزه خلیج فارس در قیمت ۶۵۲ دلار برهرتن و در بازار صادراتی روسیه نیز در قیمت ۶۶۰ دلار ثابت باقی مانده است. اما در بازار وارداتی جنوب شرق با کاهش ۵ دلاری قیمت از ۷۸۰ دلار به ۷۷۵ دلار برهرتن رسیده است.

در این میان تنها بازار صادراتی ترکیه همچون دو هفته گذشته با رشد قیمتی در میلگرد همراه بوده و از ۷۳۰ دلار بر هرتن با رشد ۲۳ دلاری به ۷۵۳ برهرتن قیمت گذاری شده و این هفته را نیز با افزایش قیمت آغاز کرده است.

به نظر می رسد ایجاد ثبات در بازار محصولات فولادی و رسیدن به یک قیمت مشخص به زودی اتفاق بیفتد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 8 =