المپیاد استعدادهای برتر کشور

نشست هماهنگی سومین دوره المپیاد استعداد های برتر کشور با حضور مدیر کل ورزش و جوانان استان اصفهان برگزار شد.

به گزارش ایراسین، نشست هماهنگی سومین دوره المپیاد استعداد های برتر کشور با حضور سید محمد طباطبایی مدیر کل ورزش و جوانان استان اصفهان، حسین زیبایی معاون توسعه ورزش و نرگس قدوسی معاون توسعه ورزش بانوان این اداره کل و همچنین نمایندگان هیات های دارای ورزشکار در این المپیاد در تالار اجتماعات سرای ورزشکاران برگزار شد.

حسین زیبایی معاون توسعه ورزش اداره کل ورزش و جوانان استان اصفهان در این نشست اظهار داشت: شش استان کشور را برای برگزاری سومین دوره المپیاد استعداد های برتر کشور پیش بینی کرده اند که استان اصفهان نیز یکی از آنها می باشد که باید با برنامه ریزی مطلوب به بهترین نحو انجام شود.

وی به کاروان اعزامی استان اصفهان به سومین دوره المپیاد استعداد های برتر کشور اشاره کرد و افزود: بنده بسیار امیدوار به این کاروان هستیم و با توجه به ورزشکاران مستعدی که داریم ان شاالله بتوانیم به مقام اول این رقابت ها دست یابیم، ورزشکاران ما در این رقابت ها پشتوانه ورزش ما محسوب می شوند و برخی از آنها شرایط حضور در مسابقات آسیایی ۲۰۲۲ نوجوانان را داشته باشند.

حسین زیبایی با اشاره به انعقاد تفاهم نامه بین آموزش و پرورش و وزارت ورزش، بیان داشت: ادغام دو المپیاد آموزش و پرورش و ورزش و جوانان می تواند علاوه بر کاهش هزینه ها موجب استفاده بهتر از داشته ها شود.

معاون توسعه ورزش اداره کل ورزش و جوانان استان اصفهان با بیان اینکه توسعه ورزش قهرمانی بدون استعدایابی اصولی میسر نیست، خاطرنشان کرد: با توجه به کسب ۱۲۹ مدال و رتبه سوم در سال ۱۳۹۷ و افزایش مدال ها به ۱۸۳ مدال و رتبه دوم در سال ۱۳۹۸، چشم انداز ما برای سومین دوره کسب رتبه نخست المپیاد است که باید بتوانیم در این دوره علاوه بر کسب مدال های بیشتر رنگ آنها را درخشان تر کنیم.

وی ادامه داد: با از دست دادن رشته هایی مانند اسکیت و ورزش زورخانه ای که همواره مدال های خوبی داشته ایم، باید بتوانیم جبران آن را در رشته های دیگر بکنیم، نزدیک به ۱۱ رشته از رشته های دوره های قبل حذف شده و رشته های سنگ نوردی، کوراش و بوکس اضافه شده است، باید سریع تر در این رشته ها ظرفیت ها و استعدادها را شناسایی و آماده کنیم.

حسین زیبایی تاکید کرد: رشته های دوومیدانی، تکواندو، ووشو، جودو، شنا، شطرنج و ژیمناستیک نیاز به فعالیت بیشتری دارند و باید بتوانیم در این رشته‌ها به مدال های خوش رنگی برسیم.

معاون امور توسعه ورزش اداره کل ورزش و جوانان با بیان اینکه در رشته های شطرنج، تنیس روی میز و دوومیدانی براساس مصوبات جدید مسابقات باید ۱۰ درصد اعضای تیم ها از بخش روستایی و عشایری باشند، گفت: علاوه بر نظارت و برنامه ریزی برای تقویت ورزشکاران رشته های درگیر در المپیاد از قهرمان پروری برای بازی های آسیایی و جهانی نباید غافل شد. 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 3 =