تیم ملی

تیم ملی فوتبال ایران در دور برگشت مسابقات مقدماتی جام جهانی با نتیجه سه بر یک از سد هنک کنگ گذشت.

به گزارش ایراسین، در هفته ششم مرحله مقدماتی جام جهانی ۲۰۲۲ قاره آسیا در گروه C تیم های فوتبال ایران و هنک کنگ روز پنج‌شنبه سیزدهم خردادماه  ۱۴۰۰به میزبانی استادیوم شیخ علی بن محمد آل خلیفه به مصاف هم رفتند که ایران با نتیجه سه بر یک پیروز شد.

نیمه نخست توپ و میدان در اختیار شاگردان اسکوچیچ بود اما تنها یک بار آن هم دقیقه ۲۳ توسط علی قلی زاده ایران به گل رسید. در نیمه دوم هم نیز ایران برتری محسوسی داشت و دو گل دیگر به ثمر رساند و در یک غافلگیری یک گل دریافت کرد تا بازی سه بر یک برای ایران تمام شود.

تیم ملی فوتبال ایران قبل از این دیدار در چهار مسابقه اخیرش در مرحله گروهی مقدماتی جام جهانی در قاره آسیا فقط ۶ امتیاز کسب کرده بود و با یک بازی کمتر نسبت به چهار رقیب دیگر خود در جایگاه سوم جدول گروه ایستاده، اما شاگردان اسکوچیچ برای زنده نگه داشتن امیدهایشان برای صعود به مرحله نهایی باید در سه دیدار باقی مانده به برتری برسند.

ترکیب تیم ملی ایران: علیرضا بیرانوند، محمدحسین کنعانی‌زادگان، شجاع خلیل‌زاده، صادق محرمی، وحید امیری، سعید عزت‌اللهی (میلاد محمدی۵۸)، احمد نوراللهی، علیرضا جهانبخش (سامان قدوس۵۸)، علی قلی‌زاده (کریم انصاری‌فرد۸۰)، مهدی طارمی (مهدی ترابی۶۹) و سردار آزمون (کاوه رضایی۶۹)        سرمربی: دراگان اسکوچیچ

ترکیب هنگ‌کنگ: یاپ هونگ فای، فونگ هینگ وا، هلیو خوزه گونکالوس، تیسوی وانگ کیت، تانگ کین من، لئونگ وون چونگ (وونگ وای۷۰)، هوانگ یانگ، دیگو الی موریرا، چان شینیچی، سون مینگ هیم و اور متئو اِلیوت      سرمربی: میکا ماتی پاتِلاینن

تیم داوری: ادهم المخادمه(اردن)/ کمک‌ها: احمد مونس نادی و محمد الکاف/ داور چهارم: یعقوب الباقی(عمان)

کارت زرد: مهدی ترابی(۹۱) از ایران

دقایق حساس:

دقیقه ۲: ارسال کرنر علی قلی‌زاده از سمت راست نزدیک بود با اشتباه یاپ هونگ تبدیل به گل شود که دیگو الی توپ را دفع کرد.

دقیقه ۵: پاس در عرض علیرضا جهانبخش پس از برخورد مشکوک به دست هلیو خوزه دفع شد که داور در این صحنه پنالتی اعلام نکرد.

دقیقه ۱۸: شوت عزت‌اللهی به تور کنار دروازه هنگ‌کنگ اصابت کرد.

*گل اول ایران دقیقه ۲۳ توسط علی قلی‌زاده: ضربه فنی پای چپ قلی زاده از روی خط عرضی زمین پس از برخورد به یک بازیکن هنگ‌کنگ و تغییر جهت تبدیل به گل شد.

دقیقه ۴۶: ضربه محکم سردار آزمون از پشت محوطه جریمه با اختلاف کمی از کنار دیرک عمودی دروازه هنگ‌کنگ به اوت رفت.

دقیقه ۵۰: پاس در عمق احمد نوراللهی و علیرضا جهانبخش در اختیار یاپ هونگ قرار گرفت.

گل دوم ایران دقیقه ۶۱ توسط وحید امیری: شوت سر ضرب وحید امیری در میانه راه به هوانگ یانگ برخورد و تغییر جهت داد که تبدیل به گل شود.

دقیقه ۷۴: ارسال توپ از سمت راست به محوطه جریمه ایران با ضربه سر چونگ وای کئونگ همراه شد که توپ از کنار دروازه به بیرون رفت.

گل سوم ایران دقیقه ۸۴ توسط  کریم انصاری‌فرد: پاس در عرض  مهدی ترابی به محوطه شش قدم و مقابل دروازه خالی هنگ‌کنگ توسط کریم انصاری‌فرد تبدیل به گل سوم ایران شد.

گل اول هنک کنگ دقیقه ۸۵ توسط کوان: ارسال روی دروازه ایران با ضربه سر مهاجم هنگ‌کنگ گل اول این تیم را وارد دروازه ایران کرد.

دقیقه ۸۶: ضربه سنگین راه دور احمد نوراللهی با شیرجه بلند توسط یاپ هونگ دفع شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 1 =