آئین افتتاح پل راه آهن فولاد سبا

معاون توسعه شرکت فولاد مبارکه گفت: پل ریلی جدید مجتمع فولاد سبا بر سر یک شاهراه قرار گرفته که تردد سنگینی در آن صورت می گیرد، از این رو راه اندازی پل جدید در مدت زمان کوتاه از اهمیت بالایی برخوردار بود که خوشبختانه این امر محقق شد.

احمد سعید بخش، معاون توسعه شرکت فولاد مبارکه در حاشیه آیین افتتاح و بهره برداری اتصال پل ریلی جدید مجتمع فولاد سبا به راه آهن جمهوری اسلامی ایران در گفت و گو با خبرنگار ایراسین گفت: پل روگذر فولاد سبا در جاده اصفهان-زرین شهر قرار دارد و محصولات فولاد سبا را به تمام نقاط ایران حمل می‌کند. این پل از مدتها پیش به دلیل طرح قدیمی و اینکه سطح جاده بالاتر از حد معمول بود، مشکلاتی را به همراه داشت؛ به این صورت که کامیون‌ها هنگام عبور از روی پل به سقف پل برخورد می‌کردند و باعث تخریب آن شده بودند.

وی ادامه داد: البته چندین بار ترمیم پل صورت گرفت اما جوابگوی نیاز نبود و بازهم این تخریب ها اتفاق می‌افتاد، در نهایت تصمیم بر این شد تا طراحی یک پل جدید را در دستور کار خود قرار دهیم و در ۲۵ دی ماه ۹۹ طراحی برای پل انجام و در ۶ بهمن ماه سال ۹۹ ابلاغ کار به پیمانکار صورت گرفت و در نهایت ۹ خردادماه ۱۴۰۰ پل به بهره برداری رسید.

به گفته سعید بخش، طول پل ۵۰.۶ متر و دهانه مفید آن ۴۰ متر است. در واقع ۱۰ متر به عرض جاده اضافه شده است که اگر در آینده قرار بر ایجاد ۳ خط برای عبور و مرور گرفته شود، به راحتی این کار امکانپذیر باشد؛ همچنین پایه وسط جاده دیگر وجود نخواهد داشت.

معاون توسعه شرکت فولاد مبارکه تاکید کرد: اینکه پروژه در کوتاهترین مدت زمان انجام شده از اهمیت بالایی برخوردار است و بودجه ای که برای آن صرف شده بالغ بر ۵ میلیارد تومان بوده است.

وی افزود: پل بر سر شاه راهی قرار دارد که دارای تردد سنگین جاده ای به سمت شهرکرد، خوزستان و شیراز است، بنابراین برای ما بسیار مهم بود که در مدت زمان کوتاه بتوانیم نصب و راه اندازی پل را انجام دهیم.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 12 =