سرهنگ محمدی

رئیس پلیس راهور استان اصفهان با تاکید بر رعایت سرعت مطمئنه در هنگام رانندگی گفت: سرعت و شتاب بی مورد جان راننده سی ساله«ام وی ام» را که روز گذشته به قطع دست منجر شده بود، گرفت.

سرهنگ محمدرضا محمدی در گفت و گو با خبرنگار ایراسین با اشاره به سانحه رانندگی در روز گذشته اظهار کرد: در ساعت ۱۱:۳۰ دیروز، بر اثر برخورد یک دستگاه سواری «ام وی ام» با گاردریل های کناری روگذر پل چمران و برخورد با خودروی تاکسی به علت شدت تصادف دست راننده خودروی ام وی ام قطع شد و امروز این فرد در بیمارستان جان باخت.

وی افزود: علت تامه تصادف تخطی از سرعت مطمئنه راننده سواری «ام وی ام» توسط کارشناسان پلیس راهور تشخیص داده شد.

رئیس پلیس راهور استان اصفهان گفت: با شروع فصل تابستان عدم رعایت سرعت مجاز و مطمئنه به دلیل خلوتی معابر و کوچه ها افزایش می یابد که یکی از مهمترین عوامل بروز تصادفات رانندگی محسوب می شود. 

رعایت سرعت مطمئنه توسط رانندگان

وی اضافه کرد: سرعت مطمئنه عبارت است از سرعتی که یک راننده اتخاذ می کند تا در زمان خطر و احتمال بروز تصادف توان کنترل وسیله نقلیه خود را داشته باشد و از سانحه جلوگیری کند که این سرعت مقداری از سرعت مجاز در معابر کمتر است.

سرهنگ محمدی توضیح داد: حرکت با سرعت مطمئنه برای رانندگان کم تجربه، رانندگی در شرایط جوی نامناسب مانند لغزندگی جاده و در زمانی که دید راننده محدود است الزامی است.

وی افزود: سرعت مطمئنه سرعت کنترل شده ای است که راننده وسیله نقلیه با توجه به شرایط روحی و جسمی خود، شرایط راه و وسیله نقلیه، شرایط جوی، روشنایی، شرایط زمانی و در نهایت شرایط مکانی برای مسیر حرکت اتخاذ می کند.

رئیس پلیس راهور استان اصفهان گفت: پلیس راهور درخواست دارد که افراد با سرعت مطمئنه اقدام به رانندگی در معابر شهری کنند؛ چراکه رعایت این مهم به حد زیادی می تواند از بروز تصادفات و بروز ترافیک و بی نظمی در استان اصفهان جلوگیری کند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 0 =