نورد سرد

در دومین ماه از سال «تولید؛ پشتیبانی ها و مانع زدایی ها» رکوردهای تولید در واحدهای تولیدی ناحیه نورد سرد شکسته شد؛ همچنین در بخش‌های مختلف رکوردهای کیفی چشمگیر به دست آمد.

به گزارش ایراسین؛ در راستای تحقق شعار سال، با تلاش جمعی و همت والای پرسنل ناحیه نورد سرد شرکت فولاد مبارکه، دستیابی به رکورد های کمی در واحد های نورد دو قفسه ای، شستشوی الکترولیتی و رکورد کیفی محصول ورق تولیدی بدنه خودرو شکسته شد.

محسن استکی، مدیر محصولات سرد، در گفت و گو با خبرنگار ایراسین اظهار کرد: عمده محصولات  خطوط نورد دوقفسه ای و شستشوی الکترولیتی، در زنجیره تولید ورق قلع اندود قرار گرفته است. ورق ورودی، پس از  عبور از واحدهای اسیدشویی و نورد دوقفسه ای، به ضخامت مطلوب و مورد نیاز مشتری می رسد. پس از آن به منظور تکمیل فرایند، در خط شستشوی الکترولیتی پس از طی فرآیندهای مختلف پنجگانه شستشو شده و کنترل کیفی می شود و سپس دوباره پیچیده شده و به واحد بازپخت ارسال می شود.و بعد از آن به خطوط بعدی و در نهایت به خط قلع اندود ارسال می گردد.

وی به رکوردهای به دست آمده در واحد نورد دو قفسه ای دراردیبهشت ماه اشاره ای کرد و توضیح داد: واحد نورد دوقفسه ای از واحد های ابتدایی زنجیره قلع اندود نورد سرد است. دراین واحدکلاف اسید شویی شده با ضخامت ورودی  ۲ میلی متر به کلاف نورد شده به ضخامت های ۰.۳ تا ۰.۱۸ میلی متر تبدیل می شود و در ادامه مسیر به خطوط تکمیلی زنجیره قلع اندود ارسال خواهدشد.

رکورد تولید در واحدهای نورد سرد «شرکت فولاد مبارکه» شکسته شد/افزایش کیفی محصولات تولیدی

مدیر محصولات سرد شرکت فولاد مبارکه افزود: پایین بودن ضخامت کلاف های تولیدی در بهبود کمی و کیفی تولید را به مراتب سخت و دشوارتر از سایر واحد های تولیدی کرده است.

وی یادآوری کرد: طراحی خط شستشو کلافهای قلع اندود با ظرفیت تولید ۱۵۰ هزار تن در سال است که در سنوات گذشته با بهینه سازی و ایجاد تغییرات قابلیت شستشوی کلافهای ساخت بدنه خودرو نیز فراهم شد و ظرفیت تولید خط به ۲۰۰ هزار تن در سال افزایش یافته است.

استکی بیان کرد: هم اکنون خط شستشوی الکترولیتی و بازپخت هیدروژنی با ظرفیتی بیش از ظرفیت اسمی در حال کار است و رکورد کنونی به ظرفیت نهایی خط نزدیک شده است

 وی مزیت و ارزش آفرینی بالای سیکل قلع اندود را برشمرد و گفت: با تولید کلاف های قلع اندود و توجه شرکتهای  مصرف کننده  از جمله شرکتهای قوطی ساز به محصولات از سوئی با گرید های سخت تر و ضخامت پایین تر  ازسوی دیگر اهمیت این واحد را صد چندان کرده است.

رکورد تولید در واحدهای نورد سرد «شرکت فولاد مبارکه» شکسته شد/افزایش کیفی محصولات تولیدی

ثبت رکورد تولید کلاف ضخامت پایین در ناحیه نورد سرد شرکت فولاد مبارکه

در ادامه، محسن مومنی، مسئول خط نورد دو قفسه ای در گفت وگو با خبرنگار ایراسین گفت: واحد نورد دوقفسه ای در اردیبهشت ماه با تولید ۱۳ هزار و ۸۰ تن کلاف قلع اندود و تولید برنامه ماهیانه تولید  موفق به ثبت رکورد تولید کلاف ضخامت پایین برای خطوط پایین دستی زنجیره قلع اندود شد. رکورد قبلی ماهیانه این واحد در تولید این محصول مربوط به مرداد ماه سال گذشته و به  مقدار۱۲ هزار و ۷۰۰ تن بوده است.

وی  این افزایش تولید را ماحصل همدلی پرسنل این واحد در راستای بهبود مستمر و کاهش توقفات اضطراری، افزایش آماده به کاری خط و تعریف پروژه های بهبود در جهت افزایش سرعت تولید دانست  و ازحمایت های تمام پرسنل و مدیریت تشکر کرد که با روحیه جهادی شعار سال را محقق می کنند.

رکورد تولید در واحدهای نورد سرد «شرکت فولاد مبارکه» شکسته شد/افزایش کیفی محصولات تولیدی

رکورد کلاف شستشو شده در ناحیه نورد سرد شرکت فولاد مبارکه

محمدعلی ایرانپور، سرپرست خط شستشو ناحیه نورد سرد، هم در گفت و گو با خبرنگار ایراسین اظهار کرد: در اردیبهشت ماه سال جاری  با تلاش  پرسنل و همت مردان پولادین در خط شستشو الکترولیتی، با تولید۱۷ هزار و ۷۱۰ تن کلاف شستشو شده به رکوردهای تولید جدید دست یافت؛ این در حالی است که  رکورد ماهیانه قبلی در مرداد ماه سال ۹۸ به میزان ۱۷ هزار و ۵۳۰ بوده است.

وی افزود: رکورد کمی درحالی به دست آمده است که نزدیک به ۱۰۰ درصد محصول خروجی دارای کیفیت مطلوب و بدون عیب بوده است.

ایرانپور گفت: این رکورد حاصل تلاش، انسجام در کار تیمی، کیفیت بالای تعمیرات و اجرای دقیق سیستم ارزیابی  تیم ها در  واحد و حمایت مدیریت بوده به طوریکه در این ماه رکورد روزانه تولید  هم با ۷۱۶ تن محصول نیز رقم خورده است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 4 =