• ۴ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۵:۳۲
  • کد خبر: 14682
  • readingTime: ۱ دقیقه
سنگ آهن

با نگاهی بر قیمت سنگ آهن در ابتدای هفته جاری، می‌بینیم که این ماده معدنی به عنوان یکی از عوامل مهم و تاثیر گذار بر تولید و همچنین قیمت تمام شده فولاد با کاهش قیمت مواجه شده و از سیر صعودی قیمتی خود فاصله گرفته است.

به گزارش ایراسین، قیمت سنگ‌آهن با عیار ۵۸ درصد که در ۱۴ می ( ۲۴ اردیبهشت) ۱۸۴ دلار بود در ابتدای هفته جاری یعنی ۲۱ می (۳۱ اردیبهشت) با کاهش ۱۴دلاری به ۱۷۰ دلار برهرتن قیمتگذاری شد. همچنین سنگ آهن با عیار ۶۲درصد که در هفته گذشته ۲۲۳ دلار قیمت داشت در ابتدای این هفته به ۲۱۳ دلار رسید و با کاهش ۱۱ دلاری مواجه شد.

سنگ‌آهن با عیار ۶۵ درصد که در هفته گذشته بالاترین رقم قیمتی سنگ‌آهن را به خود اختصاص داده بود در ابتدای هفته جاری با کاهش ۱۱دلاری به قیمت ۲۳۳ دلار برهرتن رسید.

زغالسنگ نیز به عنوان یکی دیگر مواد اولیه مورد نیاز در صنعت فولادسازی است. اما نکته جالب اینجاست که قیمت زغالسنگ بعد از دوره ای که روند کاهشی در پیش گرفته بود، در ابتدای هفته جاری با رشد قیمتی همراه شده و از ۱۱۴ دلار به ۱۳۱.۵ دلار برهرتن رسیده و رشد ۱۷.۵ درصدی داشته است.

گفته می‌شود که افزایش تقاضا و کاهش یافتن موجودی انبار مصرف کنندگان سبب شده تا قیمت زغالسنگ دوباره در مسیر افزایش قیمتی قرار گیرد.

در مجموع می‌توان گفت که قیمت شمش فولاد که در ابتدای این هفته نزولی شده است، تحت تاثیر قیمت مواد اولیه همچون سنگ آهن و قراضه قرار گرفته است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 2 =