محصولات فولادی

با نگاهی بر عوامل موثر بر قیمتها در ۳ ماه آینده می‌بینیم که بازار بیشتر با روند روبه رشد قیمتی همراه خواهد بود و کاهش قیمت کمتری در بازار محصولات فولادی دیده شود.

به گزارش ایراسین، بررسی کارشناسان بازار فولاد نشان می‌دهد در ماه می میلادی (بازه زمانی ۱۱ اردیبهشت تا ۱۰ خرداد) عوامل موثر بر افزایش قیمت تاثیر بیشتری بر بازار فولاد داشته باشند تا عوامل کاهشی! کما اینکه تا به امروز نیز شاهد روند روبه رشد قیمت‌ها در بازارهای جهانی بوده ایم.

 رشد تولید پس از رفع محدودیت‌های تولید در طول فصل گرما در چین، کاهش فعالیت تجاری در نیمه اول ماه می به دلیل تعطیلات، خرید محصولات فولادی با تحویل در ماه‌های تابستان دربازارهای MENA و در نهایت پیش‌بینی برای کاهش قیمت قراضه در ترکیه، همگی از جمله مواردی است که از آنها به عنوان عامل کاهش قیمت در بازار فولاد یادشده اما در مقابل می‌بینیم که طی ماه می تمایل تولیدکنندکان برای تقویت سهم خود در بازار که ناشی از انتظار خوشبینانه برای بهبود تقاضا در بخش ساخت و ساز، تقاضای بالا برای محصولات نوردی در بازارهای اتحادیه اروپا و CIS و در نهایت تقویت احساسات صعودی پس از لغو بازپرداخت مالیات بر ارزش افزوده صادرات در چین، به عنوان عوامل افزایشی قیمت قدرت بیشتری داشته و منجر به رشد قیمت‌ها شده اند.

در ماه ژوئن نیز که فاصله زمانی ۱۱ خرداد تا ۹ تیرماه است، می‌بینیم رشد ذوب فولاد در چین به همراه مصرف کم محصولات نورد در ماه‌های تابستاتی در بازارهای MENA و SEA  به عنوان مواردی اعلام شده که باعث کاهش قیمت‌ها می‌شوند و در مقابل آنها افزایش تجارت به دلیل پایان یافتن ماه رمضان و تعطیلات ماه می، تقاضای زیاد برای محصولات نوردی در بخش ساخت و ساز کشورهای CIS و اتحادیه اروپا، پیش بینی تقویت قیمت قراضه در ترکیه و افزایش تقاضا برای محصولات نورد شده در پایان ماه نیز به نسبت نتوانسته قدرت بیشتری در برابرعوامل کاهشی قیمت داشته باشد و پیش بینی می‌شود که قیمتها در این ماه به حالت ثبات رسیده و کمتر شاهد افزایش قیمت یا کاهش آن در بازار باشیم.

اما برای ماه جولای (فاصله زمانی ۱۰ تیر تا ۹ مرداد ماه شمسی) پیش‌بینی می‌شود که بازهم شاهد رشد قیمت‌ها در بازار باشیم، چراکه با وجود عوامل کاهش قیمت همچون رشد ذوب فولاد در چین و مصرف کم محصولات نوردی در ماه‌های تابستانی در بازارهای منطقه همچون MENA و SEA، اتفاقاتی مانند تقاضا برای محصولات نوردی در بخش ساخت و ساز کشورهای اتحادیه اروپا و CIS و پیش بینی برای تقویت قیمت قراضه در ترکیه و افزایش تقاضا برای محصولات نورده شده در نیمه دوم ماه اوت و کاهش عرضه به دلیل تعطیلی برنامه‌ریزی شرکت‌های متالورژی جهت تعمیرات باعث خواهد شد تا قیمتها افزایشی باشند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 4 =