• ۲ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۰:۳۵
  • کد خبر: 14584
  • readingTime: ۲ دقیقه
ارز دیجیتال

بیت کوین اکنون در شرایطی قرار دارد که اگر سطح قیمتی 42 هزار دلار بیشتر شود، می‌توان به قیمت های بالاتر امیدوار بود و اگر قادر نباشد سطوح مقاومتی $۳۹,۲۰۰ و $۴۰,۰۰۰ را پشت سر بگذارد، خطر ریزشی جدید وجود خواهد داشت.

روز چهارشنبه بیت کوین (BTC) بالغ بر ۳۰ درصد ریزش داشت. هم اکنون بیت کوین (BTC) از سطح قیمتی $۳۰,۰۰۰ در حال بازگشت به سطوح بالاتر است و با رسیدن به بالای سطح قیمتی $۴۰,۰۰۰، اصلاح ادامه یافته و در نهایت درّه­ای در عمق $۲۹,۷۵۰ بر جای ماند و بیت کوین (BTC) هم اکنون در حال اصلاح قیمت به سطوح بالاتر است. همچنین شکافی نیز به بالای سطح ۵۰ درصدی فیبوناچی ریتریسمنت ریزش اخیر از قلۀ نوسان در $۴۵,۷۷۵ تا قعر نوسان در  $۲۹,۷۵۰، ایجاد شده است.

در حال حاضر با عبور از از سطح قیمتی $۴۲,۰۰۰ می توانیم به قیمت های بالاتر امیدوار باشیم. البته باتوجه به فشردگی ابرکومو، در ناحیه قیمتی $۴۶,۰۰۰ تا $۴۸,۰۰۰ سطح مقاومتی بسیار مهمی را برای بیت کوین متصور هستیم. با این حال بیت کوین (BTC)  پایین تر از سطح قیمتی $۴۲,۰۰۰ و میانگین متحرک ۱۰۰ ساعته معامله می شود.

در نمودار ساعتی جفت ارز BTC/USDT، همچنین یک خط روند خرسی با مقاومتی که در سطح قیمتی $۳۹,۰۰۰ ایجاد می‌کند، در حال شکل گیری است. مقاومت این خط روند در نزدیکی سطح ۶۱.۸ درصدی فیبوناچی قرار دارد.

با بررسی نمودار جفت ارز BTC/USDT و استناد به داده های سایت TradingView.com و ارز دیجیتال؛ نفوذ موفقیت آمیز به بالای سطح مقاومتی این خط روند می تواند نوید دهندۀ حرکتی قدرتمند به بالای سطح مقاومتی $۴۰,۰۰۰ باشد. سطح مقاومتی قابل توجه بعدی برای بیت کوین (BTC) حوالی سطح قیمتی $۴۲,۰۰۰ قرار دارد. با بسته شدن کندلی بالای سطح قیمتی $۴۲,۰۰۰ راه برای جنبشی پرقدرت هموار خواهد شد. مقاومت کلیدی پس از آن حوالی سطح قیمتی $۴۶,۰۰۰ قرار دارد.

اگر بیت کوین (BTC) قادر نباشد سطوح مقاومتی $۳۹,۲۰۰ و $۴۰,۰۰۰ را پشت سر بگذارد، خطر ریزشی جدید وجود خواهد داشت. سطح حمایتی اولیه در پایین دست در نزدیکی سطح قیمتی $۳۶,۰۰۰ قرار دارد.

سخت ترین مقاومت پیش روی بیت کوین در فیبوناچی ۱۰۰ درصدی در سطح ۶۰,۹۵۹ دلار تشکیل شده است و با مقاومت سختی روبه‌رو است. با وجود اینکه پیش‌تر خریداران موفق به عبور از این مقاومت شده‌اند اما در تثبیت قیمت در بالای آن موفقیت چندانی کسب نکردند؛ این اتفاق را می‌توان به نبود تقاضا در سطوح بالاتر نسبت داد.

قیمت بیت کوین روی نمودار در حال ایجاد یک الگوی سر و شانه است. این الگو با رسیدن قیمت و بسته‌شدن زیر خط گردن تکمیل می‌شود. در این صورت، احتمال رسیدن قیمت به هدف ۲۸,۹۳۹ دلاری وجود دارد. این ناحیه فاصله چندانی با میانگین متحرک ساده ۵۰ هفته‌ای (SMA۵۰) در سطح ۲۷,۳۳۵ دلاری ندارد.

میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه در سطح ۴۷,۴۴۴ در حال صاف‌شدن است و شاخص قدرت نسبی (RSI) هم یک واگرایی منفی را تشکیل داده است که نشان از تضعیف شتاب قیمت دارد.

در صورتی که خریداران، قیمت بیت کوین را به بازه ۶۰,۰۰۰ تا ۶۴,۸۴۹ دلار برسانند، این دیدگاه نزولی باطل خواهد شد. در این صورت، احتمال رسیدن قیمت بیت کوین تا فیبوناچی ۱۶۱.۸ درصدی در ناحیه ۸۰,۸۰۳ دلار وجود خواهد داشت.

سطوح مقاومتی به ترتیب : ۴۷,۴۴۴ – ۶۰,۰۰۰ – ۶۴,۸۴۹ می باشند و سطوح حمایتی پیش رو به ترتیب: ۲۸,۹۳۹ – ۲۷,۳۳۵ می باشند.

یادداشت از: مجید خلجی؛ کارشناس و تحلیلگر ارزهای دیجیتال

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 2 =