شیر چاقویی

کارشناس تعمیرات مکانیک احیا مستقیم با اشاره به بومی سازی شیر چاقویی سایز ۹۰۰ میلیمتر در شرکت فولاد مبارکه گفت: بومی سازی صورت گرفته کشور را از واردات این قطعه بی نیاز کرد و همچنین جلو خروج ارز از کشور را گرفت.

ابوذر اسماعیلی در گفت و گو با خبرنگار ایراسین اظهار کرد: شیرهای صنعتی هماهنگ بر اساس وظیفه عملکردی، تناسب جنس، حد فشار و دمای طراحی شده تعمیر و نگهداری می شوند.

وی افزود: وظیفه شیرهای صنعتی در سیستم سیالاتی تنظیم جریان یا فشار سیال است که این وظایف ممکن است به صورت قطع و وصل جریان، کنترل شدت جریان و تغییر جهت سیال باشد.

کارشناس تعمیرات مکانیک احیا مستقیم گفت: با اعمال تحریم ها، امکان خرید و واردات شیرهای صنعتی میسر نبود و با مهندسی معکوس برای نخستین بار در کشور و در راستای شعار سال واحد بومی سازی شرکت فولاد مبارکه موفق به ساخت شیر چاقویی سایز ۹۰۰ میلیمتر شد.

وی اضافه کرد: ابعاد این شیر به ارتفاع ۳ متر و عرض یک متر و ضخامت ۱۱ سانتی متر است و طراحی و مدل سازی شیر چاقویی سایز ۹۰۰ میلیمتر توسط سازنده و با مشورت تیم بومی سازی انجام گرفت که باعث ارتقاء توان طراحی شرکت داخلی شد و نیاز کشور به واردات این قبیل شیرآلات را مرتفع کرد.

اسماعیلی تاکید کرد: تمام مراحل از طراحی، ساخت، مونتاژ و تست شیر چاقویی سایز ۹۰۰ با استفاده از دانش و تجهیزات  ایرانی انجام گرفت که علاوه بر عدم وابستگی به خارج از خروج ارز نیز ممانعت به عمل آمد.  

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 7 =