• ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۳:۴۸
  • کد خبر: 14450
  • readingTime: ۲ دقیقه
اسلب

میزان تولید واحدهای فولادسازی در فروردین ۱۴۰۰ منتشر شد و بر اساس آن تختال (اسلب) بالاترین رقم تولید را به خود اختصاص داده است. همچنین گروه فولادمبارکه با تولید ۹۷۲ هزار و ۲۷۶ تن از مجموع یک میلیون و ۱۱۹ هزار و ۶۳۰ تن تختال، سهم ۸۶ درصدی تولیدتختال را به خود اختصاص داده است.

به گزارش ایراسین، برپایه اطلاعات منتشر شده از سوی ایمیدرو، شرکت آهن و فولاد ارفع در فروردین امسال توانسته است، بیلت فولادی به میزان ۷۹ هزار و ۴۲۵ تن تولید کند؛ همچنین جهان فولاد سیرجان نیز با تولید ۷۸ هزار و ۹۸۷تن بیلت فولادی، فروردین ۱۴۰۰ را به پایان رسانده است.

ذوب‌آهن اصفهان، به عنوان قدیمی‌ترین شرکت فولادی در ایران در فروردین ۱۴۰۰ توانسته است بیلت فولادی به میزان ۸۷ هزار و ۴۸۸ تن و بلوم نیز به مقدار ۱۲۹ هزار و ۳۵۸ تن تولید کند.

شرکت معدنی و صنعتی چادرملو نیز طی یک ماهه اول سال ۱۴۰۰ در زیرمجموعه خود یعنی فولادچادرملو ۱۰۵ هزار و ۴۳۵ تن بیلت فولادی تولید کرده است.

شرکت توسعه معادن و صنایع معدنی خاورمیانه در زیر مجموعه خود یعنی فولاد بردسیر، توانسته است بیلت فولادی به میزان ۶۲ هزار و ۷۷۶ تن تولید کند.

فولاد آلیاژی ایران نیز در این مدت سه محصول اینگات به مقدار ۳ هزار و ۶۲۹تن، بلوم آلیاژی-مهندسی ۱۵ هزار و ۷۰ تن و بیلت آلیاژی-مهندسی نیز ۲۲ هزار و ۳۵۳ تن به تولید برساند.

فولاد بناب در مدت یک ماهه فروردین ۱۴۰۰ توانسته است بیلت فولادی به مقدار ۳۴ هزار و ۶۶۱ تن تولید کند. همچنین فولاد خراسان در مدت یادشده بیلت فولادی به مقدار ۱۰۵ هزار و ۳۴۲ تن تولید کرده است.

فولاد خوزستان به عنوان یکی از شرکت‌های بزرگ در صنعت فولاد کشور طی فروردین ۱۴۰۰ سه محصول را در سبد تولیدی خود داشته و تختال (اسلب) به مقدار ۱۴۷ هزار و ۳۵۲ تن، بیلت فولادی ۲۰ هزار و ۶۶۶ تن و بلوم نیز به مقدار ۱۶۰ هزار و ۹۸۴ تن تولید کرده است.

فولاد کاوه جنوب نیز در این مدت بیلت فولادی به مقدار ۱۴۸ هزار و ۸۰تن تولید کرده است.

گروه فولاد مبارکه نیز به عنوان بزرگترین مجموعه تولیدی فولاد در کشور توانسته است رکوردهای مختلفی در زمینه تولید به ثبت برساند. شرکت فولادمبارکه با تولید ۷۰۰ هزار و ۲۱۶ تن تختال(اسلب)، فولاد سبا با تولید ۱۲۶ هزار و ۹۱۲ تن تختال(اسلب) و فولاد هرمزگان نیز با تولید ۱۴۵ هزار و ۱۵۰ تن تختال(اسلب)، فروردین ۱۴۰۰ را به پایان رسانده است.

در مجموع بیشترین محصول تولید شده توسط واحدهای فولادسازی در کشور اسلب به میزان یک میلیون و ۱۱۹ هزار و ۶۳۰ تن بوده است و بعد از آن بیلت فولادی با تولید ۷۲۲ هزار و ۸۶۰تن در جایگاه دوم قرار گرفته است. نکته مهم درخصوص میزان تولید اسلب سهم بالای گروه فولاد مبارکه است که با تولید ۹۷۲ هزار و ۲۷۸ تن از کل تولید انجام شده در کشور سهم ۸۶ درصدی تولید این محصول را در فروردین ۱۴۰۰ به خود اختصاص داده است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 2 =