محمد سپهر

مدیر روابط عمومی سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران- ایمیدرو، درخصوص نقش و جایگاه روابط‌عمومی در سازمان‌ها اظهار کرد: روابط عمومی‌ها به ویژه روابط عمومی سازمان‌های توسعه‌ای، حلقه‌ای از یک مجموعه به هم پیوسته سازمانی هستند که تلاش می‌کنند عملکرد و اهداف پیش‌رو را به ذینفعان و جامعه مخاطب منتقل کنند.

محمد سپهر در گفت وگو با ایراسین با بیان این مطلب در ادامه افزود: ارتباط نزدیک با مخاطبان و بسط ارتباط دوسویه با بهره‌گیری از ابزارهای نوین ارتباطی، روشی است که روابط عمومی‌ها برای انتقال و دریافت پیام از آن بهره می برند.  

وی همچنین درخصوص اینکه کارکرد روابط عمومی و رسانه در حوزه صنعت تا چه اندازه می‌تواند اثرگذار باشد نیز اظهار کرد: روابط عمومی‌ها از یک سو اقدام به انعکاس دستاوردها و اهداف می‌کنند و از دیگرسو پاسخگویی به ذینفعان و رفع ابهام در مواقع نیاز را نیز عهده دار هستند.

مدیر روابط عمومی سازمان ایمیدرو افزود: در واقع در جاییکه تلاش‌ها شکل می‌گیرد یا به نتیجه می رسد، براساس استراتژی واحد سازمانی- فعالیت روابط عمومی ها و رسانه‌ها آغاز می‌شود. در اینجا رسانه انتقال پیامی را عهده دار است که علاوه بر تشریح وضع موجود، تسهیلگر شرایطی می‌شود که بخش خصوصی را برای حضور در مسیر توسعه تشویق و آماده می‌کند. در واقع تلاش روابط عمومی و رسانه، در جاده توسعه شکل می‌گیرد.

به گفته وی، اثرگذاری کارکرد این دو، در نهایت به ارزش آفرینی، تولید ثروت و اشتغال در کشور می‌انجامد؛ ضمن اینکه در خلال جریان فوق، رسانه با موشکافی اقدامات و برنامه‌ها، کمک به رفع نواقص احتمالی می‌کند.

سپهر همچنین درخصوص اینکه مهم‌ترین دستاورد روابط عمومی ایمیدرو در یکسال گذشته در چه بخشی بوده نیز اظهار کرد: روابط عمومی ایمیدرو در جایگاه یک نهاد توسعه‌ای، همواره خود را همراستا با استراتژی‌ها می‌بیند به صورتیکه آنچه به عنوان اهداف سالانه یا بلندمدت در نظر گرفته می‌شود، در مطالب رسانه ای ایمیدرو جای داشته باشد. به عنوان مثال بسترسازی برای گسترش حضور بخش خصوصی در حوزه معدن و صنایع معدنی، مشارکت در توسعه، جذب منابع مالی از مسیرهایی همچون هدایت نقدینگی ها به سمت تولید و توسعه و همچنین توانمندسازی شرکت‌ها در حوزه دانش و ساخت، کاهش ارزبری و بومی سازی، توسعه زیرساخت ها و ... بخشی از جان مایه تولید محتوا از روی روابط عمومی بوده است.

به گفته مدیر روابط عمومی سازمان ایمیدرو، در سال‌های اخیر با توسعه ابزارهای ارتباطی و تقویت جایگاه شبکه‌های اجتماعی، بخشی از فعالیت‌های روابط عمومی ایمیدرو نیز بدین سو متمایل شده است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 2 =