رسول کوهستانی پزوه

مدیرکل گمرکات استان اصفهان گفت: در فروردین ۱۴۰۰ درآمد کسب شده توسط گمرکات استان اصفهان ۹۴۴ میلیارد و ۸۹۰ میلیون ریال بوده که نسبت به مدت مشابه سال قبل حدود ۶ برابر رشد داشته است.

به گزارش ایراسین به نقل از روابط عمومی اداره کل گمرکات استان اصفهان، رسول کوهستانی پزوه اظهار کرد: در فروردین۱۴۰۰ درآمد کسب شده توسط گمرکات استان اصفهان ۹۴۴ میلیارد و ۸۹۰ میلیون ریال بوده که نسبت به مدت مشابه سال قبل حدود ۶ برابر رشد داشته است.

مدیر کل گمرکات استان اصفهان گفت: در یک ماهه ابتدای امسال  تشریفات واردات  ۱۲ هزار و ۷۰۷ تن کالا به ارزش ۷۷ میلیون و ۵۳۹ هزار دلار در  گمرکات استان اصفهان انجام پذیرفته که در مقایسه با سال قبل  از حیث وزن ۸۰ درصد واز لحاظ ارزش ۴۰۸ درصد رشد داشته است. همچنین در مقایسه فروردین سال ۱۴۰۰ با ۱۳۹۸ از حیث وزن ۱۷۶ درصد و از لحاظ ارزش ۱۰۸ درصد رشد داشته ایم.

کوهستانی پزوه با اشاره تعطیل پذیر نبودن گمرکات استان در ایام نوروز و شیوع ویروس کرونا اظهار کرد: عمده محصولات وارداتی گمرکات استان اصفهان مواد اولیه، واسطه ای و خطوط تولید؛ واحدهای تولیدی بوده است. کارکنان گمرکات استان به صورت کشیک در ایام تعطیلات نوروز حضور داشتند و پس تعطیلات نوروز با حضور کامل مدیران و معاونین و اعمال شیف بندی مناسب جهت رعایت پروتکلهای بهداشتی، خدمت رسانی به واحد تولیدی ، صادرکنندگان و بازرگانان در گمرکات استان و ارزیابی در  واحدهای تولیدی و انبارهای اختصاصی  و حتی در خارج از وقت اداری در حال انجام بوده است.

مدیرکل گمرکات استان اصفهان در خصوص فعالیت واردات گمرکات استان اصفهان به تفکیک نیز اظهار کرد: ارزش اظهارنامه های وارداتی به گمرک اصفهان ۳۸ میلیون دلار و به وزن ۴ هزار تن بوده که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل از حیث وزن ۶۳۶ و از نظر ارزش ۲۴۸ درصد رشد داشته است.

رسول کوهستانی پزوه در زمینه واردات گمرک شرکت فولاد مبارکه گفت: در فروردین امسال تشریفات واردات  ۳۷ میلیون دلار و به وزن ۷ هزار تن کالا از طریق گمرک شرکت فولاد مبارکه انجام پذیرفته که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل از نظر وزن ۷۱۷ و  از لحاظ ارزش ۴۷۰ درصد رشد داشته است.

مدیرکل گمرکات استان اصفهان مهمترین دلایل افزایش واردات گمرکات استان اصفهان افزایش تعداد انبارهای اختصاصی، شناسایی فعالان مجاز اقتصادی و ارائه خدمات مطلوب در کمترین زمان ممکن به واحدهای تولیدی برشمرد و گفت: در حال حاضر ۳۴ باب انبار اختصاصی زیر کلید گمرک در واحدهای تولیدی  استان اصفهان  وجود دارد که ۱۵ درصد سهم کشور را به خود اختصاص داده است. همچنین تعداد فعالان مجاز اقتصادی در حال حاضر ۲۹ شرکت هستند که سهم ۸ درصدی از کشور در استان اصفهان است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 2 =