منصور شیشه فروش

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان گفت: امسال مطالعات ساماندهی ۷۶۰ کیلومتر از رودخانه های اصفهان تکمیل می شود و پیش بینی می شود تا پایان بهار با خیزش گردوغبار مواجه باشیم.

منصور شیشه فروش در گفت و گو با خبرنگار ایراسین اظهار کرد:  ۳ هزار کیلومتر از رودخانه های استان اصفهان سیلاب خیز هستند که مطالعات مقدماتی ساماندهی رودخانه بر روی ۲ هزار کیلومتر از آنها انجام شده است.

وی افزود: در سال جاری قرار است مطالعات ساماندهی ۷۶۰ کیلومتر از رودخانه های استان اصفهان تکمیل می شود. مرز سیلابی رودخانه ها مشخص شده است و ۴۰۰ کیلومتر هم از این رودخانه ها شاخص گذاری شده است.

نصب ۱۰۰ تابلو هشدار سیل بر روی رودخانه های اصفهان

وی افزود: در سال گذشته ۱۶۵ کیلومتر از رودخانه های استان اصفهان شاخص گذاری شد و امسال هم قرار است ۳۰۰ کیلومتر از رودخانه های استان اصفهان شاخص گذاری شود. ۳۹۰ تابلو هشدار سیل بر رودخانه هایی که در معرض خطر سیلاب قرار دارند، نصب شده است و امسال هم قرار است ۱۰۰ تابلو هشدار سیل اضافه شود.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان تصریح کرد: اجرای عملیات ساماندهی رودخانه های استان اصفهان با هدف اصلاح و حفاظت رودخانه ها در حال انجام است و تاکنون ۱۵۵ کیلومتر از این رودخانه ها ساماندهی شده است و امسال هم قرار است ۵۰ کیلومتر از رودخانه های استان اصفهان ساماندهی شود.

وی افزود: تاکنون ۵۰۰ کیلومتر از رودخانه های استان اصفهان لایروبی شده است و امسال هم مقرر شده است ۲۰۰ کیلومتر از مسیل رودخانه ها لایروبی شود.

شیشه فروش به حفاظت و آزادسازی رودخانه های استان اصفهان هم اشاره کرد و گفت: با استقرار تیم های گشت و بازرسی بر رودخانه های مهم استان اصفهان، ۱۶۰ هکتار از بستر رودخانه زاینده رود آزادسازی شده است.

شناسایی ۲۳۶ سازه پرخطر در مسیل رودخانه ها

وی اضافه کرد: ۲۳۶ سازه پرخطر در مسیل رودخانه های استان اصفهان شناسایی شده است و توسط شرکت آب منطقه ای به تمام دستگاه ها ابلاغ شده است تا نسبت به اصلاح آن اقدام کنند.

خیزش گردوغبار در اصفهان تا پایان بهار

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان گفت: در اردیبهشت ماه سامانه های جریان همرفتی در استان اصفهان مستقر است و بارشهای نقطه ای در بعدازظهرها رخ می دهد. سیل و خشکسالی دو روی سکه هستند و تمام استان اصفهان درگیر این دو پدیده خواهند بود.

وی افزود: تا پایان بهار، خیزش گردوغبار ناشی از وزش تندبادها و فعالیت کانونهای گردوغبار، اصفهان را در بر می گیرد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 11 =