• ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۲:۱۰
  • کد خبر: 14092
  • readingTime: ۲ دقیقه
مربیان خارجی

شایعه شده است که قانون منع جذب مربیان و بازیکنان خارجی پیش از مرحله یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان آسیا اصلاح می شود.

به گزارش ایراسین، امروز خبری به گوش رسید که قرار است فدراسیون فوتبال به دلیل اینکه رقبای تیم‌های ایرانی در آسیا در حال جذب بازیکنان خارجی هستند و تیم های ایرانی از این لحاظ عقب می‌افتند، قانون منع جذب بازیکنان خارجی را اصلاح کند.

سال گذشته بود که سازمان لیگ اعلام کرد تیم های ایرانی دیگر نمی توانند برای لیگ بیستم بازیکن و مربی خارجی به خدمت بگیرند. این قانون با اعتراض زیاد تیم ها، هواداران و مدیران همراه شد اما دلیل وضع این قانون، بدهی ها و پرونده های زیاد تیم ها در خصوص بازیکنان و مربیان خارجی طی سال ها اخیر عنوان شد.

هرچند با این قانون تیم های ایرانی نمی توانند بازیکنی به خدمت بگیرند اما طی چند وقت اخیر شایعه‌هایی زیادی از طریق رسانه های عربی مطرح شده که رقبای نمایندگان ایران در پی تقویت تیم‌های خود برای بازی های یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان آسیا هستند و با تیمی تقویت شده پا به رقابت های آسیایی می گذارند.

حالا امروز شایعه شده برای اینکه تیم های ایران هم به صورت تقویت شده پا به رقابت های آسیایی بگذارند، این قانون پیش از مرحله یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان آسیا اصلاح می شود.

اگر اصلاح این قانون رقم بخورد، در گام نخست اتفاق مثبت و خوبی برای فوتبال ایران محسوب می شود چراکه بازی های لیگ قهرمانان آسیا یک بار دیگر نشان داد تیم های ایرانی در میدان رقابت با تیم های خارجی، اگر نتوانند از بازیکنان خارجی خود استفاده کنند، تضعیف می شوند.

با این حال امیدواریم فدراسیون و سازمان لیگ اگر به خاطر فوتبال چنین کاری را انجام می دهند، از اشتباهات گذشته درس گرفته و از همین الان چاره ای پیدا کنند که جلوی ورود دلال ها و منفعت طلب ها را بگیرند.

موضوعی که طی سال های گذشته بارها به فوتبال ایران صدمه زده و بازیکنانی وارد ایران می شوند که فقط نقش تماشاگر بازی ها را دارند و تنها سود آن ها برای دلال هاست!

ضمن اینکه اگر قرار است چنین چیزی رخ دهد، نباید به تیم های ایرانی که در فیفا پرونده دارند، اجازه خرید بازیکن و مربی خارجی داده شود چراکه آن ها دوباره مشکلات جدیدی درست می کنند. اگر آن ها می خواهند بازیکن یا مربی به خدمت بگیرند، باید ابتدا پرونده های گذشته خود را حل کنند.

در پایان هم امیدواریم اگر این قانون اصلاح می شود، بازیکنانی جذب بشوند که واقعا سطح فنی آن ها از بازیکنان داخلی بالاتر باشد نه اینکه آن ها فقط برای سود دلال ها جذب بشوند. البته هنوز سازمان لیگ و فدراسیون فوتبال به صورت رسمی این خبر را تایید نکرده اند.

منبع : طرفداری

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 0 =