• ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۱:۱۶
  • خبرنگار: Yousof-nasr
  • کد خبر: 14079
  • readingTime: ۳ دقیقه
ارز دیجیتال - رمز ارز - ارزهای دیجیتال

به طور کلی برای سود گرفتن از بازارهای مالی سه راه اصلی وجود دارد. اول اینکه آن‌ها را درست معامله کنیم. دومین راه نگه‌داری کردن آن‌ها برای بازه بلندمدت است و سومین روش، ارائه خدمات مبتنی بر بازارهای مالی مانند تاسیس صرافی است.

به طور کلی برای سود گرفتن از بازارهای مالی سه راه اصلی وجود دارد. اول اینکه آن‌ها را درست معامله کنیم. دومین راه نگه‌داری کردن آن‌ها برای بازه بلندمدت است و سومین روش، ارائه خدمات مبتنی بر بازارهای مالی مانند تاسیس صرافی است.

معامله‌گری به زمان و مهارت تحلیلگری احتیاج دارد که همه افراد از آن برخوردار نیستند. ارائه خدمات هم نیاز به تیم‌های قوی، کار سازمانی و فعالیت در مقیاس بزرگ دارد که برای همه کس امکان پذیر نیست. اما روش دوم که نگه داری بلندمدت است، کار دشواری نبوده و بسیار راحت است. در واقع در حوزه ارزهای دیجیتال راحت ترین کار نگهداری بلند مدت ارزها است مشروط بر اینکه مطمئن باشیم به ما سود می‌دهند.

در اینجا این سوال مطرح می‌شود که چگونه متوجه شویم ارزهای دیجیتال واقعا به ما سود می‌دهند؟ برای پاسخ به این سوال می‌توان به چند مورد اشاره کرد.

اگر در سال ۹۰، شما ۱۰ میلیون تومان پول داشتید می‌توانستید ۱۰ هزار دلار خریداری کنید. از طرفی از آن جا که قیمت هر بیت کوین ۱ دلار بود، شما می توانستید ۱۰ هزار بیت کوین داشته باشید. اگر این پول را در بانک سرمایه‌گذاری می‌کردید احتمالا تا امسال به حدود ۲۰ الی ۲۵ میلیون افزایش می‌رسید. در حالی که اگر دلار خریده بودید از سال ۹۰ تا ۱۴۰۰، ۲۵۰ میلیون تومان پول داشتید.

۱۰ میلیون در ۱۳۹۰؛ ۱۷ هزار میلیارد تومان در ۱۴۰۰!

شاید جالب باشد که بدانید اگر این پول را در آن زمان (۱۳۹۰) بیت کوین خریده بودید، الان چیزی حدود ۱۷ هزار میلیارد تومان پول داشتید که رقم بسیار بزرگ و جالبی است. حال این سوال پیش می‌آید که می‌شود دوباره به چنین سودهایی دست یافت؟ پاسخ مثبت است؛ این امکان وجود دارد فقط چند ارز دیجیتال را خریداری کنید که همین قدر به شما سود بدهد. حال این سوال مطرح می‌شود که چه تضمینی وجود دارد برای اینکه ارزهای دیجیتال دوباره بتوانند به همین اندازه به ما سود بدهند؟

دلیل اول تورم است. تورم در همه کشورها وجود دارد و بنابراین یک امر جهانی است بنابراین هر سال بسته به عوامل مختلف ارزش پول‌های فیات یا پول‌های ملی کشورها کاهش می‌یابد از این رو سرمایه‌گذاران به دنبال راه‌هایی هستند که بتوانند ارزش پول خود را حفظ کنند و در میان مدت و بلندمدت ارزهای دیجیتال نشان داده‌اند که می‌توانند گزینه خوبی برای این مسئله باشند.

مسئله دوم جهانی شدن و گسترش اینترنت است. هرچه دنیا به هم نزدیک شود، نیازهای جدیدی پدید می‌آید. از این میان می‌توان به گسترش تعاملات اجتماعی اشاره کرد که در دهه های گذشته باعث رشد شدید شبکه‌های مجازی شد و پس از ان نیز نیاز به انجام تبادلات مالی به شیوه دیجیتال است که باعث می‌شود ارزهای دیجیتال رشد شدیدی را تجربه کند.

۵ ارز دیجیتال مناسب برای سرمایه‌گذاری

سومین دلیل هم آشنایی مردم با ارزهای دیجتال است. گفته می‌شود تا کنون تنها ۲۰ درصد از مردم اسم ارزهای دیجیتال را فقط شنیده‌اند و هرچه شمار این افراد بیشتر شود زمینه رشد این بازارها نیز بیشتر فراهم می‌شود. با توجه به سابقه ارزهای دیجیتال و بررسی هایی که انجام داده‌ام، ۵ ارز وجود داد که ریسک سرمایه‌گذاری پایینی داشته و این امکان وجود دارد که در ۱۰ سال آینده ما را به یک میلیاردر تبدیل کند. این ارزهای دیجیتال شامل بیت کوین، اتریوم، ریپل، لایت کوین، کاردانو و دوج کوین است.

در دنیای واقعی شما یا کارفرما مبلغی را به سازمان تامین اجتماعی پرداخت می‌کنید تا پس از ۳۰ سال حداقل حقوقی را به شما پرداخت کند تا بتوانید تنها گذران عمر کنید. در حالی که با یک سرمایه‌گذاری معقول و منطقی می‌توان به راحتی در یک بازه زمانی کمتر از ۳۰ سال مثلا ۱۰ سال یا حتی کمتر، به چند میلیارد یا حتی چند هزار میلیارد پول دست پیدا کرد.

۸ ارز دیجیتال جدید؛ گزینه مناسب سرمایه‌گذاری پس از بیت کوین

بررسی‌ها نشان می‌دهد فارغ از ۵ ارزی که نام برده شد، ارزهای دیجیتال جدیدی هم به وجود آمده که می‌توان به عنوان گزینه‌های بعدی مطرح کرد. برای مثال XMR، EOS، NEO، DOT، Wifi، Link، ALGO،BNB‌  از جمله این ارزها محسوب می‌شود.

 معین صادقیان، کارشناس و تحلیلگر حوزه ارزهای دیجیتال

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 8 =