ورق گرم

عملکرد ۱۲ ماهه تولید محصولات فولادی در سال ۹۹ منتشر شد و بر اساس آن بالاترین رقم تولید به محصول ورق گرم اختصاص دارد و از مجموع ۶ میلیون و ۹۱۹ هزار و ۴۶۲ تن ورق گرم تولید شده ۶ میلیون و ۴۴۱ هزار و ۴۶۲ تن توسط شرکت فولاد مبارکه و فولاد سبا تولید شده است یعنی ۹۳ درصد از ورق گرم تولیدی کشور توسط این گروه تولید شده است.

به گزارش ایراسین، بر پایه جداول منتشر شده از سوی ایمیدرو، میزان تولید شرکتهای فعال در صنعت فولاد برای محصولات مختلف طی سال ۹۹ آمده است که در ادامه میخوانید:

شرکت جهان فولاد سیرجان در سال ۹۹ توانسته میلگرد به میزان ۲۹۲ هزار و ۹۴۱ تن تولید کند.

شرکت ذوب آهن اصفهان نیز در مدت ۱۲ ماهه سال ۹۹ موفق شده در سبد محصولات فولادی خود به این شکل عمل کند: تیرآهن ۸۱۷ هزار و ۲۰۵ تن، میلگرد ۵۲۴ هزار و ۳۸۸ تن، کلاف ۳۸ هزار و ۱۲۳ تن، شمش کالایی ۷۹۲ هزار و ۸۶۳ تن، ریل ۵۸ هزار و ۸۶۸ تن و سایر محصولات نیز ۱۴ هزار و ۹۷۰ تن را به تولید برساند.

فولاد آذربایجان در مدت یاد شده میلگرد به میزان ۳۴۰ هزار و ۷۱۱ تن تولید کرده است.

همچنین شرکت فولاد اکسین نیز در مدت ۱۲ ماهه سال ۹۹ توانسته ورق عریض به مقدار ۸۱۱ هزار و ۴۸۱ تن به تولید برساند.

شرکت فولاد آلیاژی ایران طی سال ۹۹، ۳ محصول را در سبد تولیدی خود داشته است به این صورت که تسمه و کلاف آلیاژی-مهندسی به مقدار ۳۴ هزارو۶۶۶ تن، چهارگوش و سایر محصولات آلیاژی-مهندسی به مقدار ۵۹ هزار و ۸۰۴ تن و میلگرد آلیاژی-مهندسی نیز به میزان ۲۷۸ هزار و ۸۱۵ تن تولید کرده است.

در خصوص شرکت فولاد بناب نیز می‌توان گفت: طی مدت ۱۲ ماهه ساله ۹۹ تنها توانسته میلگرد به مقدار ۴۶۰هزارو۱۶۳تن تولید کند.

فولاد خراسان به عنوان بزرگترین تولیدکننده فولاد در شرق کشور توانسته تولید میلگرد به مقدار ۴۹۹هزارو۷۲۱تن را در پایان سال ۹۹ به ثبت برساند. فولاد کویر نیز در مدت یاد شده میلگرد ۷۹۴ هزار و ۹۷۹ تن تولید کرده است.

گروه فولاد مبارکه نیز در ۲ شرکت فولاد مبارکه و فولاد سبا توانسته است طی مدت ۱۲ماهه سال ۹۹ در زمینه تولید ورق سرد و ورق گرم رکوردهایی را به ثبت برساند. به این شکل که شرکت فولاد مبارکه ۵ میلیون و ۱۷۸ هزار و ۳۴۳ تن ورق گرم و  یک میلیون و ۵۹۱ هزار و ۴۴۸ تن ورق سرد تولید کرده است. همچنین فولاد سبا نیز در این مدت با تولید یک میلیون و ۲۶۳ هزار و ۱۱۹ تن ورق گرم، سال ۹۹ را به پایان رسانده است.

در کنار شرکت فولادمبارکه و فولاد سبا، شرکت نورد و لوله اهواز نیز در ۱۲ ماهه سال ۹۹ توانسته  ۴۷۸ هزارتن ورق گرم تولید کند.بنابراین مجموع ۶ میلیون و ۹۱۹ هزار و ۴۶۲ تن ورق گرم در کشور تولید شده است که گروه فولاد مبارکه با تولید ۶ میلیون و ۴۴۱ هزار و ۴۶۲ تن سهم  ۹۳ درصد در تولید ورق گرم سال گذشته را به خود اختصاص داده است.

گروه ملی صنعتی فولاد ایران در سبد محصولات تولیدی خود طی سال ۹۹ توانسته : تیرآهن به میزان ۶۵ هزار و ۵۹۴ تن، میلگرد ۱۷۰ هزار و ۴۵۴ تن، کلاف ۲۸ هزار و ۱۲۹تن و لوله به میزان ۶ هزار و ۸۷۰ تن جای دهد.

ورق خودرو چهارمحال و بختیاری نیز طی ۱۲ ماهه سال ۹۹ موفق شده ورق گالوانیزه به میزان ۲۴۹ هزار و ۳۲۴ تن تولید کند.

همچنین در پایان می توان گفت درمیان همه تولیدات صورت گرفته طی سال ۹۹، بالاترین رقم تولید به محصول ورق گرم با ۶ میلیون و ۹۱۹ هزار و ۴۶۲ تن اختصاص داشته است و بعد از آن میلگرد نیز با تولید ۳میلیون و ۸۳ هزارو ۳۵۷تن بالاترین رقم تولید را به خود اختصاص داده است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 3 =