حسین محمودی اصل

کارشناس اقتصادی گفت: سرمایه های ریسک پذیر در دنیا وارد بازار رمز ارز شده است این درحالی است که این بازار پشتوانه ای ندارد و آینده نامعلومی در پیش روست.

حسین محمودی اصل در گفت و گو با خبرنگار ایراسین اظهار کرد: با توجه به خروج طلا از سبد سرمایه گذاری و جایگزینی آن با رمزارز، قیمت جهانی طلا تحت تاثیر جذابیت سرمایه گذاری در رمز ارز، روند کاهشی به خود گرفته است؛ این درحالی است که فلزات دیگر با افزایش قیمت مواجه شدند.

وی افزایش قیمت مس را در کاربرد مصرف این فلز در خودروهای برقی دانست و گفت: قیمت جهانی مس از هفت هزار دلار به ده هزار دلار افزایش یافته است در حالی که قیمت جهانی طلا تغییر محسوسی نداشته است. شاید دوران افول طلا آغاز شده است و کاربرد این فلز برای تهیه مصنوعات و ذخایر بانک مرکزی کشورهای مختلف محدود شود.  

بستر جذاب بلاک چین برای سرمایه گذاری

وی اضافه کرد: بلاک چین بستری جذاب برای نظام بانکی و فعالیت مالی است اما این رمز ارزهای تولیدی، «رمز کالا » محسوب می شوند چرا که رمز ارزها واسطه خرید و فروش قرار می گیرند و در معرض خریدوفروش نیستند.

نوسانات شدید در بازار رمزارز

محمودی اصل تصریح کرد: نوسان در بازار رمز ارز زیاد است و این ارز دیجیتال، نمی تواند به عنوان پایه معاملات قرار بگیرد. احتمالاً در آینده نظام مالی در بستر بلاک چین خواهد بود و زمانی که بانک های مرکزی کشورهای مختلف به این بازار ملحق شدند و پول ملی را در این بستر با پشتوانه معامله کردند می توان بر تبادل رمز ارز تاکید کرد.

سرمایه های شناور و ریسک پذیر وارد بازار رمز ارز شده است

وی افزود: نمی توان تحلیل بنیادین اقتصادی بر رمزارزها داشت چراکه بنیادی ندارند و بازاری پرریسک است.

این کارشناس اقتصادی باز هم بر این که آینده در بستر بلاک چین است تاکید کرد و گفت: بالغ بر دوهزار میلیارد دلار پول ریسک پذیردر دنیا سرگردان است که به این بازار نوظهور هم وارد شده است.

وی توصیه کرد: با توجه به ریسک بالای بازار رمز ارز افراد با سرمایه اندک وارد این بازار شوند و محتاط باشند چراکه آینده این بازار معلوم نیست.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 15 =