• ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۰:۲۴
  • کد خبر: 14028
  • readingTime: ۲ دقیقه
استقلال

باشگاه الاهلی عربستان اعتقاد دارد میلیچ بعد از فسخ قراردادش، همراه تیم استقلال ایران در لیگ قهرمانان آسیا شرکت کرده و این موضوع غیر قانونی است.

به گزارش ایراسین، روز پنجشنبه ۱۶ اردیبهشت ماه ۱۴۰۰، رسانه‌های عربستانی خبر دادند باشگاه الاهلی عربستان به بهانه استفاده غیر قانونی استقلال ایران از هروویه میلیچ بازیکن کُروات، به کنفدراسیون فوتبال آسیا شکایت کرده و خواهان حذف استقلال شده است. تیم استقلال ایران در گروه سوم لیگ قهرمانان آسیا در رقابت با الاهلی عربستان، الدحیل قطر و الشرطه عراق به عنوان صدرنشین صعود کرد.

باشگاه الاهلی عربستان اعتقاد دارد هرویه میلیچ بعد از فسخ قراردادش، همراه تیم استقلال ایران در لیگ قهرمانان آسیا شرکت کرده و این موضوع غیر قانونی است.

سایت ورزشی «سعودی» در گزارشی ضمن بررسی این موضوع از تیتر «زلزله آسیایی» در مطلب خود استفاده کرد و نوشت: «طبق گزارش‌ها، الاهلی در شکایت خود تایید کرد که یکی از ستاره‌های استقلال ایران با وجود اتمام قراردادش در لیگ قهرمانان شرکت کرده است.

الاهلی عربستان شکایت النصر از پرسپولیس بعد از بازی دو تیم در مرحله نیمه‌نهایی لیگ قهرمانان ۲۰۲۰ را یادآوری کرد. بعد از شکایت الاهلی ترس از حذف، تیم الهلال را که به عنوان تیم دوم به مرحله بعد صعود کرده بود، در برگرفت.

این سایت ادامه داد: در صورت پذیرش شکایت الاهلی از استقلال ایران، AFC تمام نتایج تیم ایرانی در مرحله گروهی را حذف می‌کند و آنطور که برخی ادعا می‌کنند، به تیم‌های رقیب امتیاز نمی‌دهد. استقلال ایران در گروه سوم با ۱۱ امتیاز اول شد و بعد از آن الدحیل قطر با ۹ امتیاز و تفاضل گل بهتر نسبت به الاهلی عربستان در رده دوم قرار گرفت. تیم الشرطه عراق هم تنها سه امتیاز کسب کرد. با لغو نتایج استقلال، جدول رده‌بندی گروه C به این شرح خواهد بود:

۱- الاهلی با ۸ امتیاز

۲- الدحیل با ۵ امتیاز

۳- الشرطه با ۳ امتیاز

ادعای عجیب عربستانی‌ها / استقلال از آسیا حذف می شود؟!

الاهلی عربستان در دیدار خود مقابل استقلال یک امتیاز کسب کرد در حالیکه الدحیل صاحب ۴ امتیاز شد. از این نتایج مشخص است که الهلال عربستان در مرحله یک هشتم نهایی باقی خواهد ماند و بر خلاف ادعای برخی‌ها، از لیگ قهرمانان حذف نمی‌شود.

گفتنی است مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا، روز یازدهم اردیبهشت ماه ۱۴۰۰ به پایان رسید و سه نماینده ایران موفق شدند با نتایج خوب به مرحله یک هشتم نهایی صعود کنند. در گروه دوم این مسابقات تیم تراکتور موفق شد با کسب ۱۰ امتیاز دوم شود و با توجه به نتیجه دیگر گروه‌ها به مرحله بعدی صعود کند.

در گروه سوم لیگ قهرمانان آسیا این استقلال ایران بود که توانست با کسب ۱۱ امتیاز از گروهی سخت به مرحله یک هشتم نهایی برسد. الدحیل قطر و الاهلی عربستان نیز در این گروه قرار داشتند اما نتوانستند به مرحله حذفی صعود کنند.

پرسپولیس ایران که در گروه پنجم این رقابتها حضور داشت، موفق شد با کسب ۱۵ امتیاز مقتدرانه صدرنشین شده و به مرحله بعدی صعود کند تا تعداد نماینده های ایرانی بیش از نماینده های دیگر کشورهای آسیایی در مرحله حذفی باشد. فولاد خوزستان دیگر نماینده ایران نیز در گروه چهارم قرار داشت و در نهایت با کسب ۵ امتیاز در رده چهارم جدول قرار گرفت و حذف شد.

دیدار های یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان آسیا در منطقه غرب به شرح زیر است:

تراکتور - النصر عربستان

پرسپولیس ایران- استقلال تاجیکستان

استقلال ایران- الهلال عربستان

شارجه امارات - الوحده امارات

برنامه دیدار های مرحله حذفی لیگ قهرمانان نیز به شرح زیر است:

مرحله یک هشتم نهایی در تاریخ ۲۲ و ۲۳ شهریورماه

مرحله یک چهارم نهایی در تاریخ ۵ و ۶ مهرماه

مرحله نیمه نهایی (رفت و برگشت)

رفت: ۲۷ و ۲۸ مهرماه

برگشت: ۴ و ۵ آبان‌ماه

فینال (رفت و برگشت)

رفت: ۳۰ آبان‌ماه

برگشت: ۶ آذرماه

ادعای عجیب عربستانی‌ها / استقلال از آسیا حذف می شود؟!

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 11 =