• ۹ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۲:۵۷
  • کد خبر: 13732
  • readingTime: ۱ دقیقه
صادرات کالا

رئیس کمیسیون تسهیل تجارت و توسعه صادرات اتاق بازرگانی تهران اعلام کرد: بر اساس بخشنامه جدید بانک مرکزی درخصوص بازگشت ارز صادراتی سال‌۱۴۰۰، صادرکنندگان می‌توانند ۱۰۰ درصد ارز حاصل از صادرات خود را به‌صورت اسکناس به کشور بازگردانند.

به گزارش ایراسین، محمد لاهوتی گفت: اگرچه در سال ۹۸ صادرکنندگان امکان بازگشت ارز صادراتی خود به‌صورت اسکناس را نداشتند؛ اما اکنون بانک‌مرکزی پذیرفته تا صادرکنندگان ۱۰۰ درصد ارز حاصل از صادرات خود را به‌صورت اسکناس به کشور برگردانند.

رئیس کمیسیون تسهیل تجارت و توسعه صادرات اتاق بازرگانی تهران افزود: بر این اساس بازگشت ارز صادراتی به‌صورت اسکناس منوط به رعایت مقررات تعیین‌شده از سوی بانک مرکزی است.

وی تصریح کرد: مقررات مرتبط با بازگشت ارز به‌صورت اسکناس هنوز اعلام نشده که امیدواریم هرچه زودتر این مقررات اعلام شود؛ این در حالی است که صادرکنندگان کالا به کشورهای عراق، افغانستان و CIS بیشتر از روش بازگشت ارز به‌صورت اسکناس بهره می‌گیرند.

لاهوتی گفت: صادرکنندگان می‌توانند از هر ۵ روش اعلام‌شده از سوی بانک مرکزی اقدام به رفع تعهد ارزی کنند؛ به این معنا که می‌توانند از هر ۵ روش به‌صورت ترکیبی استفاده کرده یا اینکه ۱۰۰ درصد بازگشت ارز صادراتی خود را با یک روش از این ۵روش به کشور برگردانند؛ این بستگی به شرایط صادرکننده دارد.

منبع: اکسپورتنا

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 10 =