افتتاح هلدینگ سرمایه گذاری توسعه توکا

مدیرعامل هلدینگ سرمایه‌گذاری توسعه توکا، در مراسم افتتاح این هلدینگ گفت: چهارمین هلدینگ مجموعه گروه فولاد مبارکه با حمایت مدیرعامل شرکت فولاد مبارکه و مدیران ایشان تشکیل شد تا بتوانیم خدمات مالی برای فولاد مبارکه داشته باشیم.

به گزارش خبرنگار ایراسین، فاطمه سادات هاشمی با بیان این مطلب در ادامه افزود: تأسیس هلدینگ از اواخر سال ۱۳۹۸ و اوایل سال ۱۳۹۹ شروع شد و شرکت سرمایه‌گذاری توکا به‌عنوان یک شرکت سرمایه‌گذار و نهاد مالی، عزم خود را جزم کرد تا نقشه راه خود را به سمت گروه خدمات مالی ببرد.

 به گفته وی، مأموریتی که برای این هلدینگ تا سال ۱۴۰۱ ترسیم کرده‌ایم، تبدیل شدن شرکت سرمایه‌گذاری به یک گروه خدمات مالی بوده است.

هاشمی ادامه داد: اکنون ترازنامه هلدینگ به سمت تبدیل شدن به هلدینگ خدمات مالی در حال حرکت است و در برنامه آتی، موضوع رتبه‌بندی است که باید مورد بررسی قرار گیرد. در واقع اهداف تعریف‌شده در این هلدینگ همان فلوچارتی است که از سوی مدیرعامل شرکت فولاد مبارکه ارائه شده و تشکیل شرکت‌های مختلف در این مجموعه در دستور کار قرار گرفته است تا این شرکت‌ها تحت پوشش گروه خدمات بازار سرمایه گروه فولاد مبارکه به جلو حرکت کنند.

خودکفایی فولاد مبارکه در استفاده از خدمات بازار پول و سرمایه

مدیرعامل هلدینگ سرمایه‌گذاری توسعه توکا افزود: یکی از مزایای مهمی که توسعه هلدینگ در جهت توسعه خدمات مالی برای فولاد مبارکه خواهد داشت این است که گسترش خدمات پولی و مالی تحت مدیریت این هلدینگ بوده و منجر به خودکفایی شرکت فولاد مبارکه در استفاده از خدمات مربوط به بازار پول و بازار سرمایه خواهد شد. این اقدام موجب می‌شود ابتکار عملی در استفاده از خدمات برای شرکت فولاد مبارکه ایجاد شود.

 به گفته وی، شرکت فین‌تک که قرار است بعد از تشکیل شرکت‌های گروه خدمات مالی ایجاد شود، می‌تواند این ایده‌ها را اجرایی کند. در واقع شرکت فین‌تک الگوی جدیدی است که تحت پوشش شرکت فولاد مبارکه و گروه آن با در اختیار داشتن ۶ درصد مارکت بازار سرمایه کار می‌کند.

هاشمی ادامه داد: گردش مالی گروه فولاد مبارکه در ۶ ماهه بیانگر این است که ورودی وجه نقد گروه ۱۳ هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان است. این گزارش نشان می‌دهد که گروه فولاد مبارکه در مقابل بانک‌های خصوصی بیش از ۴ تا ۵ برابر ورودی وجه نقد داشته است، اما فروش انجام‌شده گروه فولاد مبارکه ۳۴ هزار میلیارد تومان است که از درآمد عملیاتی بانک‌ها بسیار بالاتر بوده است.  همچنین ۱۰ هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان سود خالص شرکت فولاد مبارکه و ۲۷ هزار میلیارد تومان نیز سود خالص مربوط به گروه فولاد مبارکه بوده است.

 وی افزود: گروه فولاد مبارکه در ۶ ماهه اول سال ۱۳۹۹، ۵۶ هزار میلیارد تومان تسهیلات گرفته است که ۱۳۷۹ میلیارد تومان فقط هزینه‌های مالی را در صورت‌های مالی تلفیقی شناسایی نموده است. این گزارش نشان‌دهنده این است که اگر این چرخه با تأسیس بانک و صرافی فولاد مبارکه به مجموعه بازگردد، می‌تواند به میزان قابل‌توجهی از هزینه‌های مربوطه کاسته و به سود خود اضافه نماید.

 به گفته وی، اهداف تعریف‌شده برای هلدینگ مالی توسعه فولاد، نیازمند تعامل و حمایت مدیرعامل شرکت فولاد مبارکه با بانک مرکزی است.

مدیرعامل هلدینگ سرمایه‌گذاری توسعه توکا در خصوص تأسیس شرکت بیمه مختص گروه فولاد مبارکه نیز گفت: طی بررسی‌های به‌عمل‌آمده از صنعت بیمه می‌توان ظرف مدت سه ماه در منطقه سرزمین اصلی یک شرکت بیمه ایجاد کرد؛ به این شکل که ۴۰ درصد به‌صورت مستقیم و غیرمستقیم توسط گروه فولاد مبارکه و ۶۰ درصد آن نیز از طریق پذیره‌نویسی انجام شود.

به گفته وی، تأسیس شرکت تأمین سرمایه یکی دیگر از موارد مطرح‌شده برای هلدینگ سرمایه‌گذاری توسعه توکا است که در دست اقدام است.

 هاشمی افزود: یکی دیگر از موضوعات، تجمیع مجوزات کارگزاری باهنر است که منجر به اخذ مجوز معاملات اوراق بهادار در آینده نزدیک می‌شود. اکنون مجوز پذیرش و عرضه برای کارگزاری اخذشده و شرکت‌های گروه فولاد مبارکه واجد شرایط قابلیت ورود به بورس و فرابورس خواهند بود.

 وی در خاتمه گفت: گروه مالی فولاد مبارکه در سایه ارزش‌های سازمانی ازجمله شایسته‌سالاری، مسئولیت‌پذیری، شفافیت و رعایت ارزش‌های اخلاقی و انسانی، پشتکار و پیگیری اهداف تعریف‌شده و قانون‌مداری گروه خدمت مالی فولاد را تجهیز می‌کند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 5 =