حمیدرضا رستگارپور

رئیس اتحادیه فروشندگان آهن وفولاد تهران گفت: شرکت فولاد مبارکه ثابت کرده است که با کارشناسان زبده و کارآمد و بومی سازی قطعات وتجهیزات می توان تحریم ها را به فرصت تبدیل کرد و با تکیه بر صنعت داخلی کشور، علاوه بر افزایش کمی در صنعت فولاد به کیفی سازی دست یابیم.

حمیدرضا رستگارپور در گفت وگو با خبرنگار ایراسین با اشاره به اینکه شرکت فولاد مبارکه یکی از ارکان مهم تولید فولاد کشور است، اظهار کرد: شرکت فولاد مبارکه با تولیدات و رکوردزنی هایی که به دست می آورد توانسته است برای کشور افتخارآفرینی کند.

وی افزود:البته همین انتظار را از شرکت فولاد مبارکه داریم و دستاورد تولید عریض ترین تختال در منطقه هم با مدیریت و کارشناسان این شرکت حاصل شده است که غرورآفرین است.

رئیس اتحادیه فروشندگان آهن وفولاد تهران تصریح کرد: نوآوری و کیفی سازی در صنعت فولاد موضوع بسیار مهمی است تا با جهش تولید بتوان توسعه صنعت فولاد در کشور را رقم زد.

وی اضافه کرد: شرکت فولاد مبارکه ثابت کرده است که با کارشناسان زبده و کارآمد و بومی سازی قطعات وتجهیزات می توان تحریم ها را به فرصت تبدیل کرد و با تکیه بر صنعت داخلی کشور، علاوه بر افزایش کمی در صنعت فولاد به کیفی سازی دست یابیم.

رستگارپور با ابراز امیدواری از کسب جایگاه برتر ایران در صنعت فولاد اظهار کرد: توسعه صنعت فولاد مهم است چراکه وقتی چنین ظرفیتی اعم از نیروی انسانی و دانش در کشور وجود دارد باید از هرگونه خام فروشی جلوگیری کرد و به تولیدات محصولات فولادی با ارزش افزوده بالا دست یافت.

وی افزود: چشم انداز سال ۱۴۰۴ در تولید ۵۵ میلیون تن فولاد دست یافتنی است چراکه توانمندی های کارشناسان داخلی به ویژه در ایام تحریمی ثابت کرد که می توان موانع را به فرصت تبدیل کرد.

رئیس اتحادیه فروشندگان آهن و فولاد تهران گفت: علاوه بر توسعه تولیدات در صنعت فولاد می توان با تکیه بر توانمندی های داخلی به این مهم دست یافت.

وی اضافه کرد: «طرح جامع فولاد» که تمام زنجیره ها را به هم مرتبط می کند، می تواند چراغ راه صنعت فولاد کشور قرار بگیرد. با مانع زدایی و پشتیبانی به تولیدات کمی و کیفی محصولات فولادی در کشور دست یافت و بازار صادرات را جدا از بازار داخلی تعریف کرد و متناسب با قیمت های جهانی و نیازهای خارج برای محصولات فولادی چاره اندیشید.

رستگارپور گفت: اگر تمام فعالان حوزه فولاد از یک برنامه جامع تبعیت کنند هیچ تغییری داخلی و بیرونی نمی تواند بر زنجیره های این صنعت تاثیر بگذارد و چشم انداز تعریف شده برای صنعت فولاد خارج از چارچوب های اجتماعی و سیاسی اهدافش را دنبال می کند چراکه با همیاری و تعهد به یک برنامه جامع می توان به چشم انداز ۱۴۰۴ که تولید ۵۵ میلیون تن فولاد است، دست یافت.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 5 =