• ۱ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۹:۱۹
  • کد خبر: 13383
  • readingTime: ۲ دقیقه
مرسدس بنز EQB مدل ۲۰۲۲ خودرو

مرسدس بنز EQB مدل ۲۰۲۲ معرفی شد. این کراس اوور الکتریکی مرسدس بنز نسخه جمع‌وجورتر و کاربردی‌تر EQA محسوب می‌شود. در ادامه با مشخصات این خودرو آشنا می‌شویم.

به گزارش ایراسین، شرکت مرسدس بنز اخیرا در در نمایشگاه خودروی شانگهای سدان الکتریکی و پرچمدار EQS را معرفی کرد و اکنون نیز در این نمایشگاه از کراس اوور الکتریکی EQB پرده برداشت. این کراس اوور الکتریکی که در نمایشگاه شانگهای معرفی شده نسخه چینی EQB محسوب می‌شود که قرار است در پکن تولید و در ماه‌های پایانی سال ۲۰۲۱ به بازار عرضه شود، اما مدل مرسدس بنز EQB مدل ۲۰۲۲ ویژه بازار آمریکا در سال ۲۰۲۲ در ایالات متحده به فروش خواهد رسید. همچنین مدل‌های جهانی این کراس اوور الکتریکی در کارخانه مرسدس واقع در مجارستان تولید خواهند شد.

مشخصات مرسدس بنز EQB مدل ۲۰۲۲

مرسدس بنز EQB مدل 2022

شرکت مرسدس بنز کراس اوور الکتریکی جدید خود را در چند مدل با قدرت‌ها و پکیج‌های باتری مختلف به همراه انتقال قدرت محرک جلو یا چهار چرخ محرک روانه بازار خواهد کرد. ظرفیت باتری‌های این خودرو از ۶۶.۵ کیلووات ساعت شروع خواهد شد و در بازار چین در مدل بالا AMG Line با قدرت ۲۸۸ اسب بخار به فروش خواهند رسید. همچنین قرار است نسخه EQB۳۵۰ ۴Matic این خودرو در بازار اروپا عرضه شود که برد آن ۴۲۰ کیلومتر اعلام شده است. علاوه بر این مرسدس قصد دارد در آینده مدل دوربرد را نیز به خانواده این خودرو اضافه کند. مرسدس بنز EQB مدل ۲۰۲۲ به شکل استاندارد به یک شارژر ۱۱ کیلووات ساعتی مجهز است، اما از قابلیت شارژ تا ۱۰۰ کیلووات در جایگاه‌های شارژ سریع DC نیز بهره می‌برد.

مرسدس بنز EQB مدل 2022

مرسدس بنز EQB مدل ۲۰۲۲ به صورت کلی دارای استایلی مشابه GLB است، اما در نمای جلوی آن شاهد جلوپنجره، پانل مشکی‌رنگ مشابه محصولات خانواده EQ هستیم. چراغ‌های جلو نیز مثلثی و کاملا LED بوده و یک نوار فیبر نوری آنها را به یکدیگر متصل کرده است. این کراس اوور الکتریکی از رینگ‌های ویژه ۲۰ اینچی نیز بهره می‌برد. مشتریان می‌توانند این رینگ‌ها را در رنگ‌های آبی یا رزگلد سفارش دهند. در بخش عقب طراحان با یک نوار LED چراغ‌ها را به یکدیگر متصل کردند و جای پلاک نیز روی سپر قرار دارد.

مرسدس بنز EQB مدل 2022

مرسدس بنز EQB مدل ۲۰۲۲ از لحاظ فضای داخلی مشابه GLB است. شرکت مرسدس اعلام کرد افراد با قد ۱.۶۵ متر به آسانی در صندلی‌های ردیف سوم جای خواهند گرفت. همچنین مشتریان برای صندلی‌های ردیف دوم می‌توانند قابلیت حرکت کشویی تا ۱۴۰ میلی‌متر را سفارش دهند که باعث افزایش تطبیق‌پذیری خودرو خواهد شد.

مرسدس بنز EQB مدل 2022

داشبورد این کراس اوور الکتریکی کاملا مشابه GLB بوده و طراحان فقط تغییرات جزئی در رنگ و تزئینات آن اعمال کردند. همچنین بر اساس نوع مدل خودرو امکان سفارش عناصر طلایی رزی برای دریچه‌های تهویه، صندلی‌ها و ریموت خودرو وجود دارد. سیستم اطلاعاتی سرگرمی MBUX نیز در این خودرو به شکل استاندارد از ناوبری با هوش الکتریکی بهره می‌برد که می‌تواند با توجه به توقف‌های شارژ و آب‌وهوا، سریع‌ترین مسیر برای رسیدن به مقصد را پیدا کند.

منبع: گجت نیوز

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 7 =