لیگ قهرمانان آسیا

شنبه شب هفته دوم مرحله گروهی لیگ قهرمانان فوتبال آسیا با حضور چهار نماینده شایسته ایران آغاز می شود.

به گزارش ایراسین، هفته دوم مرحله گروهی لیگ قهرمانان فوتبال آسیا شنبه شب ۲۸ فروردین ۱۴۰۰ آغاز می شود و بامداد دوشنبه سی ام فروردین ماه با برگزاری دیدار الشرطه عراق و استقلال ایران به پایان خواهد رسید. شنبه شب سه نماینده ایران تیم های پرسپولیس، تراکتور و فولاد به مصاف حریفان خود می روند.

شجاع خلیل زاده مقابل پرسپولیس

تیم فوتبال پرسپولیس ایران از ساعت ۲۱:۳۰ امروز شنبه به میزبانی استادیوم جواهر لعل نهرو گوا، در دومین دیدار خود در مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا به مصاف الریان قطر می‌رود. پرسپولیس در بازی نخست خود برابر الوحده امارات با یک گل پیروز شد و الریان مقابل گوا هند به نتیجه تساوی بدون گل رسید.

الریان که شجاع خلیل زاده بازیکن سابق پرسپولیس را ترکیبش می بیند در این بازی نیاز مبرم به حداکثر امتیازات دارد چراکه در بازی نخست گوا تیمی نبود که بخواهد یک امتیاز از این تیم قطری اخذ کند. لوران بلان سرمربی این تیم قطری پیش از بازی گفت: ما در بازی با گوا دو امتیاز مهم را از دست دادیم، اکنون باید در مسابقه دوم مقابل پرسپولیس پیروز شویم.

از طرفی پرسپولیس تهران به خوبی می داند که پیروزی در این دیدار به این معناست که بیش از ۴۰ درصد راه صعود از گروه E  را طی کرده است. احمد نوراللهی هافبک گلزن پرسپولیس درباره بازی با الریان قطر اظهار داشت: الریان تیم خوبی است و باید انرژی خیلی بیشتری برای این مسابقات بگذاریم. امیدوارم بتوانیم سه امتیاز این مسابقه را کسب کرده و شرایط را برای صعودمان راحت تر کنیم.

در گروه E  لیگ قهرمانان آسیا با سه امتیاز صدرنشین است، تیم های الریان قط و گوای هند با یک امتیاز دوم و سوم هستند و الوحده امارات با یک شکست در قعر جدول رده بندی قرار دارد. در این گروه از ساعت ۱۹ الوحده امارات و گوای هند به مصاف هم خواهند رفت.

تراکتوری ها به دنبال اولین سه امتیاز

از گروهB  لیگ قهرمانان آسیا در هفته دوم از ساعت ۲۲:۳۰ امشب، تیم های تراکتور ایران و شارجه امارات به مصاف هم خواهند رفت، تراکتوری ها در بازی قبلی مقابل پاختاکور ازبکستان دو بر صفر پیش افتادند و به یکباره سه گل دریافت کردند و اگر درخشش محمد عباس زاده مهاجم آنها نبود شاید بازی را با حساب سه بر دو واگذار می کردند.

تراکتوری ها یک امتیاز بسیار حساس را از بازی اول دشت کردند اما آن چیزی که بیشتر به چشم آمد، ناهماهنگی خط دفاعی نماینده ایران بود. اکنون تراکتور در بازی دوم باید به مصاف شارجه ای برود که سه امتیاز اندوخته و از طرفی میزبان رقابت های گروه B است.

در این بازی شاگردان خطیبی باید اول تمرکز خود را روی گل نخوردن بگذارند و در ادامه با برنامه ریزی و پاس های توی عمق دروازه شارجه را فرو بریزند.

 رسول خطیبی سرمربی تیم تراکتور ایران پیش از این بازی بیان داشت: در هفته اول مشخص شد گروه ما سخت‌ترین گروه این مسابقات است. تمام تیم‌ها شانس دارند و هر تیمی کمتر اشتباه کند، می‌تواند صعود کند. هیچ موقع نمی‌توانیم بگوییم چه کسی بازی می‌کند. سعی داریم بچه‌ها را از لحاظ روحی، روانی، بدنی و نسبت به تیم حریف در زمین آرایش کنیم. ان شاءالله در بازی دوم مشخص می‌شود کدام نفرات بازی می‌کنند. عبدالعزیز العنبری سرمربی شارجه نیز گفت: دیدار گذشته تیم تراکتور را دیدیم و رصد کردیم، این بازی پرگل که شش گل داشت نقاط ضعف و قوت تراکتور را نشان می‌دهد و مراحل آماده سازی ما برای دیدار مقابل نماینده ایران خوب پیش می‌رود.

در دیگر بازی این گروه از ساعت ۱۹:۳۰ نیروی هوایی عراق از پاختاکور ازبکستان پذیرایی می کند. در جدول رده بندی گروه B الشارجه امارات با سه امتیاز صدرنشین است، تیم های تراکتور ایران و پاختاکور ازبکستان با یک امتیاز در جایگاه دوم و سوم هستند و نیروی هوایی عراق بدون امتیاز در رده چهارم قرار دارد.  

فولاد به دنبال قربانی کردن الوحدات اردن

از ساعت ۲۲:۳۰ شنبه شب دیدارهای گروهD  به صورت همزمان برگزار می شود که طبق برنامه تیم های النصر عربستان و السد قطر به مصاف هم می روند و فولاد ایران نیز در استادیوم ورزشگاه ملک فهد ریاض از الوحدات اردن پذیرایی می کند.  فولادی ها در اولین بازی دست به کار بزرگی زدند و السد قطر قدرتمند را با تساوی یک بر یک متوقف کردند. هرچند فولاد ایران تا دقایق پایانی با  گل پریرا از حریف پیش بود اما در دقیقه ۸۹  شوت بوعلام خوخی مدافع پیش تاخته السدی ها پس از برخورد به یوسف عبدالرزاق تغییر مسیر داد و به گوشه دروازه رفت تا گل تساوی السد به ثمر برسد.

جواد نکونام یک امتیاز از ژاوی کسب کرد تا چشم به بازی های آینده داشته باشد، امشب الوحدات اردن نمی تواند حریف سر سختی برای فولاد باشد اما باید این نکته را به یاد داشته باشیم که اردنی ها در بازی نخست النصر عربستان را با تساوی بدون گل متوقف کرده اند. عبدالله ابوزمع سرمربی الوحدات اردن پیرامون بازی با فولاد ایران اظهار داشت: نتیجه خوبی مقابل النصر گرفتیم و این یک امتیاز باعث افزایش انگیزه و اعتماد به نفس ما شد. هدف ما ادامه این نتایج خوب و صعود به دور دوم مسابقات است. ما به دنبال کسب اولین پیروزی خود در لیگ قهرمانان آسیا هستیم. همه تیم‌های گروه مدعی صعود به مرحله بعدی لیگ قهرمانان آسیا هستند و برای آن می جنگند.

وی با تمجید از شاگردان جواد نکونام بیان کرد: بازیکنان ما خود را برای دیداری سنگین از لحاظ فنی و فیزیکی آماده کرده‌اند. فولاد آمادگی فیزیکی و فنی خوبی داشته و از بازیکنانی در سطح بالا بهره می‌برد. آنها از لحاظ قدرت بدنی ممتازی برخوردار بوده و در بهترین شرایط خود هستند. ما نیازمند آمادگی زیاد و نیز انتخاب مهره‌های مورد نیاز برای این مسابقه هستیم. وضعیت حریف را بررسی کرده‌ایم و می‌دانیم این بازی‌ها به جزئیات کوچکی وابسته هستند.

همچنین یوسو سسما مربی فولاد ایران نیز گفت: تمام بازی‌های این گروه سخت و مشکل هستند چراکه ما در بهترین لیگ آسیا هستیم. درباره الوحدات باید بگویم تیمی است که تاریخچه بسیار خوبی دارد و سال‌های سال قهرمان بوده‌اند و فصل قبل به راحتی با اختلاف زیاد لیگ را برنده شدند.‌ آن‌ها توانستند تیم پرقدرت النصر را متوقف کند و نشان از قدرت آن‌ها دارد و همه این‌ها نشان می‌دهد رقیب سرسختی است. برای رقابت با الوحدات باید صددرصدی عمل کنیم تا بتوانیم نتیجه مثبتی بگیریم و ما قطعا اگر برنده بشویم، خوشحال خواهیم شد و در غیر این صورت به تیم مقابل باید تبریک بگوییم.

استقلال به دنبال دومین پیروزی پرگل

اگر نگاهی به گروه های لیگ قهرمانان آسیا در غرب بیاندازیم بدون شک گروه C را با حضور تیم های الاهلی عربستان، الدحیل قطر، استقلال ایران و الشرطه عراق می توان گروه مرگ نامید. استقلال در بامداد جمعه گذشته دست به کار بزرگی زد و با نتیجه ۵ بر ۲ از سد میزبان این گروه یعنی الاهلی عربستان گذشت. اکنون باید در هفته دوم بامداد دوشنبه ساعت ۰۰:۴۵ بامداد به مصاف الشرطه ای بروند که با دو گل مغلوب الدحیل قطر شد. فرهاد مجیدی برای اینکه تیمش در جدول این گروه سروسامان بگیرد باید حتما از نماینده عراق حداکثر امتیاز را کسب کند و با وجود بازیکنان شاخصی همچون مهدی قایدی، هرویه میلیچ و وریا غفوری دور از دسترس نیست. اما این را فراموش نکنیم که استقلال در خط دفاعی مشکلات فراوانی داشت و دو گل نیز دریافت کرد، مطمئنا کادر فنی استقلال در این ۷۲ ساعت به دنبال ترمیم خط دفاعی هستند.  در دیگر بازی این گروه الاهلی عربستان ساعت ۲۲:۱۵ یکشنبه شب از الدحیل قطری که علی کریمی را در ترکیبش می بیند پذیرایی می کند.

برنامه نمایندگان ایران در هفته دوم مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا:

شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۰:

الریان قطر - پرسپولیس ایران     ساعت ۲۱:۳۰ شب

تراکتور ایران – شارجه امارات  ساعت ۲۲:۳۰ شب

فولاد ایران  - الوحدات اردن      ساعت ۲۲:۳۰ شب

دوشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۰:

الشرطه عراق - استقلال ایران   ساعت ۰۰:۴۵ بامداد

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 12 =