• ۲۷ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۳:۳۰
  • کد خبر: 13035
  • readingTime: ۳ دقیقه
کهکشانی ها

رئال مادرید در سال‌های گذشته بازیکنان بزرگ زیادی را در سنین جوانی، جذب کرده است.

به گزارش ایراسین، تیم فوتبال رئال مادرید یکی از بزرگترین و پر افتخارترین باشگاه‌های فوتبال در جهان است و همه ساله به دنبال جذب بازیکنان بزرگ نیز می‌رود. بازیکنانی که با ورود خود به این تیم در سال‌های گذشته، لقب کهکشانی‌ها را برای این تیم اسپانیایی به ارمغان آورده اند. لقبی که شاید تنها برازنده این تیم در دنیای فوتبال باشد؛ اما شاید برای علاقه‌مندان به دنیای فوتبال جالب باشد که این ستارگان بزرگ در چه سنی به رئال مادرید پیوسته و در چه سنی این تیم اسپانیایی را ترک کرده اند.

به برخی از این ستارگان بزرگ رئال مادرید اشاره خواهیم کرد.

۱. زین الدین زیدان / ۲۹ سال

سرمربی کنونی تیم فوتبال رئال مادرید در سال ۲۰۰۱ و در حالی که تنها ۲۹ سال داشت از تیم فوتبال یوونتوس به رئال مادرید پیوست. زیدان در حضور ۵ ساله خود در رئال عملکرد بسیار درخشانی داشت و خاطرات خوبی را با این تیم به عنوان بازیکن برای هواداران مادریدی به ارمغان آورد.

یکی از مهمترین تصاویر ثبت شده از زیدان در رئال مادرید، گل او در فینال لیگ قهرمانان اروپا مقابل بایر لورکوزن بوده است.

۲. لوئیس فیگو / ۲۷ سال

این ستاره پرتغالی دنیای فوتبال در سال ۲۰۰۰ و در انتقالی عجیب و پر حاشیه از تیم فوتبال بارسلونا به رقیب همیشگی اش، یعنی رئال مادرید پیوست. فیگو که به عنوان کاپیتان در بارسلونا بازی می‌کرد؛ با انتقال خود به رئال برای همیشه تبدیل به بازیکنی منفور برای کاتالان‌ها شد.

جذب فیگو وعده انتخاباتی فلورنتینو پرز در سال ۲۰۰۰ بود؛ وعده‌ای که با انتخاب پرز به عنوان رئیس باشگاه رئال مادرید عملی شد.

رونالدوی برزیلی / ۲۵ سال

یکی از بهترین مهاجمان تاریخ فوتبال جهان که در سال ۲۰۰۲ و زمانی که تنها ۲۶ سال داشت، از تیم فوتبال اینتر ایتالیا به رئال مادرید پیوست.

رونالدوی برزیلی با وجود مصدومیت‌های زیاد خود در رئال مادرید و حضور کوتاه و ۵ ساله در این تیم، توانست در یکی از ماندگارترین تیم‌های تاریخ دنیای فوتبال حضور داشته باشد؛ حضوری که برای طرفداران فوتبال بسیار لذت بخش و هیجان انگیز بود.

۴. دیوید بکام / ۲۸ سال

ستاره انگلیسی دنیای فوتبال، متولد سال ۱۹۷۵ است و در سن ۲۸ سالگی از تیم فوتبال منچستریونایتد به رئال مادرید پیوست. جذب دیوید بکام که یکی از رسانه ای‌ترین و مشهورترین بازیکنان دنیای فوتبال در آن زمان بود، سود فراوانی را نصیب باشگاه مادریدی و رئیس این باشگاه فلورنتینو پرز از لحاظ مالی کرد.

 بکام در سال ۲۰۰۳ به رئال مادرید پیوست.

۵. کاکا / ۲۷ سال

این ستاره برزیلی در سال ۲۰۰۹ و بعد از کسب توپ طلای فوتبال جهان، در ۲۷ سالگی به رئال مادرید پیوست. رئالی‌ها در آن سال به دنبال ایجاد و تشکیل تیمی مانند کهکشانی‌های خود در اوایل سال ۲۰۰۰ بودند و خرید کاکا شروع تشکیل این تیم بوده است.

۶. کریستیانو رونالدو / ۲۴ ساله

ابر ستاره کنونی دنیای فوتبال بعد از به دست آوردن تمام افتخارات ممکن در تیم منچستریونایتد در سن ۲۴ سالگی و در انتقالی رکورد شکن در زمان خود، به رئال مادرید پیوست. رونالدو که در سال ۲۰۰۹ به رئال منتقل شد، در مدت حضور ۹ ساله خود در باشگاه اسپانیایی توانست تمام رکوردهای باشگاه مادریدی را به اسم خود ثبت و نام خود را در تاریخ این باشگاه اسپانیایی برای همیشه ماندگار کند.

 ۷. گرت بیل / ۲۴ سال

پس از پایان دوران مورینیو در رئال مادرید، باشگاه اسپانیایی در سال ۲۰۱۳ ستاره ولزی باشگاه تاتنهام را در شرایطی که تنها ۲۴ سال داشت، جذب کرد. خرید او رکوردی جدید را در نقل و انتقال بازیکنان دنیای فوتبال به نام این ستاره ولزی ثبت کرد.

خرید گرت بیل به دلیل عملکردش در سال‌های اولیه حضور خود، خریدی موفق نام گرفته بود؛ اما بعد از گذشت چند سال، حضور او در این باشگاه تبدیل به جنگ و عذابی همیشگی میان او و باشگاه مادریدی شد.

۸. ادن آزار / ۲۸ سال

ادن آزار بلژیکی آخرین کهکشانی و ستاره بزرگی بود که توسط باشگاه مادریدی در سال ۲۰۱۹ جذب شد. خرید او در حالی انجام شد که پس از چند سال جذب بازیکنان جوان و جدید، مدیران رئال امیدوار بودند که با انتقال این مهاجم ۲۸ ساله بتوانند دوران کهکشانی خود را در اوایل قرن ۲۱ تکرار کنند؛ اما شاید خرید آزار نا امید کننده‌ترین انتقال بزرگ در تاریخ باشگاه رئال مادرید باشد.

 منبع: ورزش سه

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 0 =