استقلال

تیم فوتبال الاهلی عربستان در ادامه مسابقات لیگ قهرمانان آسیا با نتیجه ۵ بر ۲ مغلوب استقلال ایران شد.

به گزارش ایراسین، در ادامه مسابقات لیگ قهرمانان آسیا از گروه C  تیم های فوتبال استقلال ایران و الاهلی عربستان ساعت ۰۰:۴۵ بامداد روز جمعه ۲۷ فروردین ماه ۱۴۰۰ در استادیوم الجوهره عربستان به مصاف هم رفتند که استقلال با نتیجه ۵ بر ۲ حریف عربستانی را شکست داد.

با توجه به دیگر دیدار این گروه و پیروزی دو بر صفر الدحیل قطر مقابل الشرطه عراق، هر دو تیم محکوم به کسب پیروزی بودند.

از ترکیب اولیه استقلال به خوبی می شد فهمید که فرهاد مجیدی روی حرکات و ارسال های وریا غفوری هرویه میلیچ از دو جناح حساب ویژه ای باز کرده و در عمق نیز دل به حرکات انفجاری مهدی قایدی در نوک پیکان خط حمله استقلال بسته بود. استقلال بازی را خوب شروع کرد و در همان اوائل بازی توسط فرشید اسماعیلی در دقیقه ۶ به گل رسید.

 پس از گل برتری آبی های ایران بازی تا دقیقه ۲۰ آرام دنبال می شد که به یکباره نزدیک ده دقیقه خیمه سنگینی را از نماینده عربستان بر روی دروازه رشید مظاهری شاهد بودیم که همین امر باعث شد میلیچ درون محوطه جریمه مرتکب خطا شود و عمر سوما دقیقه ۲۷ بازی را از روی نقطه پنالتی به تساوی کشاند.

باید گفت که در این دقایق بازیکنان استقلال تمرکز خود را از دست داده بودند و حرفی برای گفتن نداشتند. پس از گل الاهلی، توپ و میدان را شاگردان مجیدی در اختیار داشتند اما نتوانستند در نیمه نخست با برتری به رختکن بروند.

با شروع ۴۵ دقیقه دوم فرهاد مجیدی، آرش رضاوند را جایگزین سعید مهری کرد و همین موضوع باعث شد استقلال سراپا حمله کند و چهار گل دیگر توسط محمد نادری، مهدی قایدی دو گل و شیخ دیاباته به ثمر رساند و گام اول را بسیار محکم برداشت و با حساب ۵ بر ۲ صدرنشین گروه C  شد.

ترکیب استقلال: رشید مظاهری، عارف غلامی، سیاوش یزدانی، وریا غفوری، محمد نادری(محمد خاقانی ۹۲)، مسعود ریگی، هرویه میلیچ (شیخ دیاباته۶۹)، سعید مهری (آرش رضاوند ۴۶)، فرشید اسماعیلی(مهدی مهدی پور۸۷)، ارسلان مطهری و مهدی قایدی           سرمربی: فرهاد مجیدی

ترکیب الاهلی عربستان: محمد العویس، عبدالباسط الهند، محمد آل فتیل (الویس ساریچ ۷۰)، معتز هوساوی، عبدالله حسون، إدریس فتوحی، نوح الموسی(علی الاسمری۴۶)، عبدالرحمن غریب (حسین المقهوی ۶۳)، میتریتا، سلمان المؤشر و عمر السوما             سرمربی: ریجیکامب

تیم داوری: احمد فیصل (اردن)، احمد مؤنس و محمد بکار (اردن)

کارت زرد: عمر السوما(۳۷)، سلمان المؤشر(۶۹) از الاهلی -           

دقایق حساس:

گل اول استقلال دقیقه ۶ توسط فرشید اسماعیلی: ضربه هرویه میلیچ به مدافع الاهلی برخورد کرد و بعد به فرشید اسماعیلی رسید که این بازیکن با یک ضربه محکم دروازه حریف را باز کرد.

دقیقه ۱۹: ارسال کرنر مهدی قایدی با ضربه سر سیاوش یزدانی همراه شد که محمد العویس گلر الاهلی توپ را مهار کرد.

دقیقه ۲۳: ضربه خطرناک میتریتا بازیکن رومانیایی الاهلی پس از برخورد به محمد نادری به کرنر رفت.

دقیقه ۲۴: ارسال کرنر میتریتا با ضربه سر عمر السوما همراه شد که پس از برخورد به نادری به کرنر تبدیل شد.

دقیقه ۲۶: هرویه میلیچ درون محوطه جریمه سلمان المؤشر را سرگون کرد که داور اعلام پنالتی کرد.

*گل اول الاهلی دقیقه ۲۷ توسط عمر سوما: عمر سوما ضربه پنالتی را بر خلاف جهت حرکت مظاهری تبدیل به گل تساوی کرد.

دقیقه ۲۹: ضربه فنی عبدالرحمن غریب با اختلاف اندک از کنار دروازه استقلال راهی اوت شد.

دقیقه ۳۲: ارسال ضربه خطا توسط مهدی قایدی با ضربه سر سعید مهری به بالای دروازه الاهلی رفت.

دقیقه ۳۷: شوت سنگین فرشید اسماعیلی با اختلاف بسیار کم از کنار دروازه محمد العویس به بیرون رفت.

دقیقه ۴۷: ارسال کرنر میلیچ با ضربه سر محمد نادری همراه شد که توپ این بازیکن پس از برخورد به مدافع حریف روی سر یزدانی نشست که محمد آل فتیل توپ را از روی خط دروازه دفع کرد.

دقیقه ۵۰: ضربه محمد نادری از زاویه بسته به دیرک افقی دروازه الاهلی برخورد کرد و تبدیل به گل نشد.

*گل دوم استقلال دقیقه ۵۶ توسط محمد نادری: ارسال کرنر میلیچ از جناح چپ دروازه حریف در یک رفت و برگشت به محمد نادری رسید و این بازیکن توپ را به طاق دروازه الاهلی دوخت.

دقیقه ۶۱: رشید مظاهری ضربه دیدنی عمر سوما را با شیرجه ای بلند دفع کرد.

*گل سوم استقلال دقیقه ۶۷ توسط مهدی قایدی: فرار ارسلان مطهری ی از تله آفساید و پاس عرضی این بازیکن را مهدی قایدی به زیبایی تبدیل به گل سوم کرد.

دقیقه ۷۳: رشید مظاهری ضربه ایستگاهی الویس ساریچ را با شیرجه ای بلند دفع کرد.

*گل دوم الاهلی دقیقه ۸۰ توسط عمر سوما: ارسال هوساوی از سمت راست پس از برخورد به مدافع استقلال به سوما رسید و این بازیکن گل دوم الاهلی را هم به نام خود ثبت کرد.

*گل چهارم استقلال دقیقه ۸۶ توسط مهدی قایدی: شوت سهمگین نیمار آسیا از فاصله ۳۵ متری، جای هیچ واکنش را برای محمد العویس باقی نگذاشت.

*گل پنجم استقلال دقیقه ۸۹ توسط دیاباته از روی نقطه پنالتی: شیخ دیاباته درون محوطه جریمه الاهلی پنالتی گرفت و خودش این ضربه را تبدیل به گل پنجم کرد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 7 =