مزایای ریخته‌گری پیوسته برای عرضه فولاد خام

گزارشی از میزان تولید محصولات معدن و صنایع معدنی طی مدت ۱۱ ماهه ۹۹ منتشر شد که بر اساس آن شاهد رشد تولید فولاد خام به میزان ۷.۸ درصد بوده‌ایم که سهم گروه فولاد مبارکه از این رشد قابل توجه است و این شرکت سهم ۳۴ درصدی در تولید تختال کل کشور داشته است.

به گزارش ایراسین، بر پایه اطلاعات منتشر شده از سوی وزارت صنعت، معدن و تجارت در خصوص آمار مقدماتی تولید، تولید فولاد خام طی ۱۱ ماهه سال ۹۹ نسبت به مدت مشابه در سال ۹۸ با تغییر ۷.۸ درصدی همراه شده است، چراکه میزان تولید فولاد خام شامل شمش و اسلب ثبت شده از ابتدای سال ۹۹ تا انتهای بهمن ماه به میزان ۲۶ میلیون و ۱۱۷ هزار و ۸۰۰ تن بوده در حالی‌که نسبت به مدت مشابه سال قبل که عدد ۲۴ میلیون و ۲۳۴ هزار و ۸۰۰ تن بوده است.

نکته قابل توجه در خصوص میزان تولید فولاد خام طی ۱۱ماهه سال گذشته، رکورد شکنی گروه فولادمبارکه است که توانست طی ۱۱ ماهه سال ۹۹ میزان تولید فولاد خام خود یا همان تختال را به میزان ۸ میلیون و ۹۲۸ هزارتن برساند. (سهم شرکت فولاد مبارکه در تولید تختال طی ۱۱ماهه سال ۹۹ به میزان ۶میلیون و ۳۴۱هزارتن، فولاد سبا یک میلیون و ۲۰۷ هزارتن و فولاد هرمزگان نیز یک میلیون و ۳۸۰هزارتن تختال بوده است). در مجموع سهم تولید تختال در مجموعه فولاد مبارکه طی ۱۱ ماهه ۹۹ به میزان ۳۴درصد از کل تختال تولید شده در کشور بوده است.

همچنین میزان ذوب تولید شده در شرکت فولاد مبارکه ۶ میلیون و ۴۷۵ هزارتن، فولاد سبا یک میلیون و ۲۴۷ هزارتن و فولاد هرمزگان یک میلیون و ۴۲۳هزارتن بوده است.

افزایش میزان تولید در محصولات فولادی نیز در مدت ۱۱ ماهه سال ۹۹ دیده می‌شود و بر اساس اطلاعات منتشر شده میزان تولید در این مدت به مقدار ۲۲ میلیون و ۹۷۲ هزار و ۸۰۰ هزارتن بوده و این عدد در مدت ۱۱ماهه ۹۸ به مقدار ۲۱ میلیون و ۴۲۱ هزارو ۱۰۰تن بوده و در نهایت رشد ۷.۲ درصدی را ثبت کرده است.

در اینجا بازهم باید اشاره کرد: در بحث تولید محصولات فولادی نیز شاهد بودیم گروه فولادمبارکه توانست در این زمینه نیز پیشتاز دیگر شرکت‌های فولادی باشد. به این شکل که شرکت فولاد مبارکه طی مدت یادشده کلاف گرم به میزان ۴میلیون و ۷۲۹هزارتن و کلاف سرد به مقدار یک میلیون و ۴۵۷ هزارتن تولید کرده است. شرکت فولاد سبا نیز در کارنامه ۱۱ ماهه خود تولید یک میلیون و ۱ ۵۶هزارتن کلاف گرم را به ثبت رسانده است.

به نظر می‌رسد نقش گروه فولادمبارکه برای رسیدن به اهداف تعریف شده در افق ۱۴۰۴ صنعت فولاد کشور، از هم اکنون قابل لمس بوده و طبق پیش‌بینی های انجام شده توسط کارشناسان این صنعت، توان تولید ۵۰ درصد از ظرفیت ۵۵ میلیون تن فولاد در این مجموعه وجود دارد. کما اینکه در شرایط فعلی نیز تقریبا ۵۰ درصد از نیاز صنایع وابسته به فولاد از طریق این شرکت تامین می‌شود و صنایع بزرگ کشور همچون خودروسازی، لوازم خانگی، تولیدکنندگان لوله های قطور و... همگی مواد اولیه مورد نیاز خود را از این شرکت فولادی تهیه می‌کنند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 3 =