منصور شیشه فروش

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان گفت: روز دوشنبه بارشهای پراکنده و وزش باد در اصفهان پیش بینی شده است و اقدامات پیشگیرانه وقوع سیلاب در اردیبهشت ماه هم ابلاغ شده است.

منصور شیشه فروش در گفت و گو با خبرنگار ایراسین با اشاره به استقرار سامانه همرفتی بهاری در استان اصفهان اظهار داشت: روز یکشنبه درمناطق غرب استان اصفهان بارش های پراکنده پیش بینی شده است و تا روز دوشنبه وزش باد در بیشتر مناطق استان اصفهان حاکم است.

وی افزود: اگرچه امروز وزش باد شدید نیست اما منجر به فعال شدن کانونهای گردوغبار محلی به ویژه درمناطق شرق استان اصفهان می شود.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان تصریح کرد: پدیده آب و هوایی خاصی تا پایان هفته در استان اصفهان پیش بینی نشده است اما بارشهای موثری در اردیبهشت ماه پیش بینی شده است که اقدامات پیشگیرانه وکنترل رواناب ها از سوی مدیریت بحران استانداری اصفهان به دستگاه های مربوطه ابلاغ شده است.

وی بیان داشت: استراتژی و کنترل مدیریت بحران استانداری اصفهان با درس آموزی از سیلاب های سالهای گذشته تدوین و به ادارات مربوطه ابلاغ شده است.

شیشه فروش با اشاره به اینکه سازمان جهاد کشاورزی با همکاری کشاورزان موظف به ایمن سازی قنوات و مزارع و باغات در برابر سیل شده است، ادامه داد: هماهنگی های لازم توسط اداره راه انجام شده است تا پل ها لایروبی شود و منجر به خروج نخاله ها از دهانه پل ها شود.

وی اضافه کرد: مقرر شد شرکت آب منطقه ای ساماندهی و لایروبی مسیل رودخانه زاینده رود را در اولویت قرار دهد و به تخلیه نخاله ها از بستر رودخانه های استان اصفهان ادامه دهد و پیگیری های لازم در راستای آزادسازی حریم و بستر رودخانه ها انجام شود.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان گفت: اداره منابع طبیعی استان اصفهان هم موظف است ۱۸ طرح آبخیزداری در مناطق اولویت دار استان اصفهان اجرایی و عملیاتی کند.

وی گفت: شهرداری ها و دهیاری ها هم موظف به اجرای طرح های پیشگیری برای جمع آوری و هدایت رواناب های سطحی در محیط شهری و روستایی استان اصفهان شده اند.

شیشه فروش با تاکید بر بازگشایی مسیل مادی ها گفت: شهرداری کلانشهر اصفهان با دستگاه های ذیربط موظف شد تا با احداث سیل بند از ورود رواناب از کوه صفه به جاده های منتهی به آن جلوگیری کند.

وی اضافه کرد: در سال گذشته در محور صفه ۱۲ حادثه واژگونی خودرو ثبت شد؛ شهرداری کلانشهر اصفهان به همراه پلیس راهنمایی و رانندگی موظف شد مقاطع پرآسیب را بررسی کرده و نسبت به اصلاح مسیرهای جاده ای اقدام کنند.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان اظهار داشت: با توجه به فقدان مسیرهای بزرگراهی در جنوب شهر اصفهان با همکاری شهرداری ها حلقه حفاظتی کلانشهر اصفهان سریع در دستور کار بگیرد.  

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 3 =