• ۱۰ فروردین ۱۴۰۰ - ۲۰:۰۳
  • کد خبر: 12063
  • readingTime: ۲ دقیقه
محمد اسلامی

وزیر راه و شهرسازی از خارج شدن هواپیمایی جمهوری اسلامی از لیست شرکت های مشمول اصل ۴۴ قانون اساسی و تبدیل آن به یک هلدینگ هواپیمایی خبر داد.

به گزارش ایراسین، محمد اسلامی بعدازظهر امروز از هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران و کارگاه‌های تعمیرات این هواپیمایی همچون ارابه فرود، کارگاه تراشکاری و کارگاه تعمیرات موتور هواپیما بازدید کرد.

وی در حاشیه این بازدید در جمع خبرنگاران گفت: از ۲۵ اسفند ۹۹ تا امروز ۵ میلیون نفر در کشور با حمل و نقل عمومی سفر کرده‌اند.

وزیر راه و شهرسازی در خصوص سفر با خودروی شخصی گفت: برآورد ما از ترددشمارهای جاده‌ای نشان می‌دهد ۲۵ میلیون تردد خودروهای شخصی از جاده‌ها انجام شده است.

اسلامی ادامه داد: در بخش حمل و نقل عمومی نکته حائز اهمیت این است که افراد مبتلا به کرونا در صورت داشتن نتیجه تست مثبت و ثبت آن در سامانه وزارت بهداشت، اجازه سفر با هیچ وسیله نقلیه عمومی نخواهند داشت.

وی درباره برخورد با شرکت‌های حمل و نقلی که این دستورالعمل را رعایت نکرده باشند، گفت: شرکت‌های حمل و نقلی ملزم به رعایت فاصله اجتماعی میان مسافران طبق مصوبه ستاد ملی مقابله با کرونا هستند. همچنین زدن ماسک در طول سفر الزامی است و با شرکت‌های حمل و نقلی یا متصدی هدایت وسیله نقلیه که این مصوبات را نقض کند، برخورد می‌شود.

وی تصریح کرد: طی سال ۹۹ و ایام تعطیلات نوروز ۱۴۰۰، بیش از ۳ هزار مورد برخورد، تذکر، توبیخ یا لغو مجوز تردد وسیله نقلیه یا شرکت حمل و نقلی ناقض این مصوبات انجام شده است.

وزیر راه و شهرسازی با تأکید بر قاطعیت و دقت در نظارت بر اجرای پروتکل‌های بهداشتی در طول سفر با وسایل حمل و نقل عمومی، گفت: نظارت‌ها سه لایه است؛ در پایانه‌های مرزی و مراکز تردد بین‌المللی و همچنین در فرودگاه‌های بین‌المللی برای کسانی که بخواهند وارد کشور شوند، تست کرونای منفی اخذ می‌شود. علاوه بر این، نوتام مذکور (Notice to airman) به همه فرودگاه‌های دنیا و شرکت‌های هواپیمایی صادره شده ضمن اینکه ورود مسافر از تعدادی از کشورها مانند انگلیس ممنوع است.

اسلامی درباره کمک‌های ماه پایانی سال گذشته دولت به ایران‌ایر گفت: بحث همسان‌سازی حقوق بازنشستگان هما را داشتیم که بخشی از آن را شب عید به بازنشستگان پرداخت کردیم و بخشی دیگر را در قالب سازوکارهایی که در حال مذاکره با سازمان برنامه هستیم، دنبال خواهیم کرد تا بتوانیم وضعیت متفاوتی پایه‌گذاری کنیم.

وی ادامه داد: ایران‌ایر یکی از ثروت‌های ملی ما است، چندین‌سال در مسیر خصوصی‌سازی قرار گرفته بود اما چون شرایط فراهم نبود و اگر خصوصی‌سازی انجام می‌شد، به ایران‌ایر لطمه زیادی وارد می‌آمد، دولت موافقت کرد تا ایران‌ایر از لیست خصوصی‌سازی خارج شود تا بتوانیم بازمهندسی فنی و حقوقی در این شرکت انجام دهیم.

وزیر راه و شهرسازی افزود: قرار است ایران‌ایر به یک شرکت چابک تبدیل شود و در قالب هلدینگ دربیاید تا هر بخشی از آن به یک شرکت مجزا مبدل شود و به صورت درآمد هزینه‌ای عمل کند تا در چنین شرایطی به بازدهی بیشتری دست یابد.

اسلامی تأکید کرد: اگر بازسازی فنی و حقوقی ایران‌ایر به خوبی انجام شود، می‌تواند به یک شرکت هواپیمایی مؤثر در دنیا تبدیل شود

منبع: مهر

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 9 =