• ۱۰ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۳:۵۴
  • کد خبر: 12043
  • readingTime: ۱ دقیقه
سکه طلا

جدیدترین قیمت سکه و نرخ انواع سکه شامل سکه تمام بهار آزادی طرح جدید، سکه امامی، نیم سکه، ربع سکه، سکه گرمی، طلای ۱۸ عیار و طلای آب شده ۱۷ عیار (مثقال) اعلام شد.

به گزارش خبرنگار ایراسین، جدیدترین قیمت طلا و سکه به شرح زیر است:

قیمت طلا و سکه در بازار

نوع طلا یا سکه

قیمت (تومان)

تغییرات نسبت به روز گذشته (تومان)

انس طلا در بازار جهانی

۱۶۹۸.۳۰ (دلار)

۲۹.۷۰

سکه امامی (طرح جدید)

۱۱.۲۵۰.۰۰۰ ۵۰.۰۰۰

سکه تمام بهار آزادی (طرح قدیم)

۱۱.۰۰۰.۰۰۰ ۱۰۰.۰۰۰

نیم سکه

۶.۸۰۰.۰۰۰

۵۰.۰۰۰

ربع سکه

۴.۳۰۰.۰۰۰

۰

سکه گرمی

۲.۴۰۰.۰۰۰ ۵۰.۰۰۰

هر گرم طلای ۱۸ عیار

۱.۰۸۹.۰۰۰ ۷.۰۰۰

هر مثقال طلای ۱۷ عیار (آب شده)

۴.۷۱۷.۰۰۰ ۲۸.۰۰۰

www.irasin.ir

تحلیل بازار طلا

عباد محمدولی، کارشناس و تحلیلگر بازار طلا، در گفت‌وگو با خبرنگار ایراسین با بیان اینکه هر انس نقره ۲۴.۶۰، پلاتین ۱۲۷۵ و هر انس پالادیوم ۲۶۰۰ دلار در بازار جهنی معامله می‌شود، اظهار کرد: با وجود اینکه بازار تقریبا تعطیل است، نوسانات مختلفی (افزایشی و کاهشی) را در بازار شاهد هستیم. این نشان دهنده این است که مشتری چندانی در بازار وجود ندارد و قیمت گذاران به دنبال ایجاد جذابیت برای خریداران هستند.

وی افزود: سرمایه گذاران باید با مطالعه وارد بازار شوند و پیش از خرید، قیمت طلا و مصنوعات آن را حتما از طریق سایت های معتبر نظیر سایت اتحادیه مرکزی یا اتحادیه های شهرستان ها بررسی کنند تا هنگام خرید با ریسک مواجه نباشند.

تاثیر قرارداد ۲۵ ساله ایران و چین بر بازار طلا

این کارشناس و تحلیلگر بازار طلا گفت: امضای قرارداد میان ایران و چین موسوم به قرارداد ۲۵ ساله، تا حدودی مانع از افزایش قیمت طلا در بازار جهانی و داخلی شد. به طور معمول معامله گران منتظر می مانند تا باطن قرارداد منعقد شده مشخص شود. اکنون تحلیلگران در حال ارائه تحلیل های خود هستند و بنابراین برای نتیجه گیری زود است. به همین دلیل چند روزی این قرارداد مانع از افزایش قیمت شده اما پس از آن این تلاطم نیز از بین رفته و طلا روند واقعی خود را در پیش خواهد گرفت.

محمدولی خاطرنشان کرد: به احتمال قوی این روند از روز ۱۴ فروردین ماه سال جاری آغاز خواهد شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =