• ۲۵ اسفند ۱۳۹۹ - ۲۱:۲۶
  • کد خبر: 11533
  • readingTime: ۲ دقیقه
مجمع عمومی فوق العاده و مجمع عمومی عادی به طور فوق العاده

شرکت فولاد مبارکه به دنبال انتشار آگهی دعوت به مجمع منتشر شده در سایت کدال، اقدام به برگزاری مجامع مربوطه کرد. اهم موارد این دو نشست که با حضور بیش از ۷۲ درصد از سهامداران برگزار شد، اعلام شده است.

به گزارش خبرنگار ایراسین، ظهر امروز، دوشنبه ۲۵ اسفندماه، و در آخرین روزهای سال ۱۳۹۹، مجمع عمومی فوق‌العاده و مجمع عمومی عادی فوق‌العاده شرکت فولاد مبارکه برگزار شد.

در مجمع عمومی فوق‌العاده شرکت که در ابتدا برگزار شد، حمیدرضا عظیمیان، مدیرعامل فولاد مبارکه، با اشاره به عملکرد درخشان این شرکت در سال جاری ار ثبت رکورد جدیدی در حوزه فروش تا پایان سال خبر داد و گفت: میزان درآمد این شرکت طی یکسال اخیر ۸۱ درصد رشد کرده است. همچنین آمارها از رشد ۹۱ درصدی سود هر سهم فولاد مبارکه در ۹ ماهه ۹۹ نسبت به مدت مشابه سال گذشته حکایت دارد.

وی همچین با اشاره یه بازدهی ۱۹۰ درصدی سهام فولاد مبارکه در مقایسه با بازدهی ۷۰ درصدی سکه امامی و ۶۴ درصدی یورو (ارز) از ابتدای سال جاری، اظهار کرد: این شرکت در نظر دارد در صورت نهایی شدن افزایش سرمایه این شرکت، از آن در اجرای طرح نورد گرم ۲ و سرمایه‌گذاری در شرکت‌هایی نظیر الکترود اردکان، تامین آب اصفهان، فولاد زاگرس، فولاد سفید دشت، فولاد هرمزگان، شرکت صنایع معدنی چادرملو و مواردی از این قبیل استفاده می‌شود.

در این نشست غلامرضا روزبهانی به عنوان نماینده ایمیدرو و شرکت‌های سرمایه‌گذاری سهام عدالت و همچنین در سمت رئیس مجمع گفت: نیت خاص سازمان ایمیدرو، افزایش سرمایه و افزایش ظرفیت تولید فولاد مبارکه بوده است. با در نظر گرفتن این افزایش سرمایه، سومین مرحله افزایش سرمایه این شرکت در سه سال اخیر محقق شده و امیدواریم فولاد مبارکه همانند گذشته سرافزاز و سردمدار فولاد کشور و توسعه باشد.

همچین یزدان خدیبی به نمایندگی از سازمان حسابرسی و به عنوان بازرس قانونی و حسابرس مستقل شرکت به ایراد نظر این سازمان در خصوص افزایش سرمایه فولاد مبارکه پرداخت.

در نهایت پس از استماع گزارش هیئت مدیره و حسابرس و بازرس قانونی شرکت درخصوص پیشنهاد افزایش سرمایه، مجمع با افزایش سرمایه ۸۴۰۰ میلیارد تومانی (معادل ۴۰ درصد از محل سود انباشته و سایر اندوخته‌ها) فولاد مبارکه موافقت کرد. ضمنا مجمع به هیئت مدیره تفویض اختیار کرد تا در مدت زمان حداکثر ۶ ماه و با رعایت دستوالعمل‌های سازمان بورس نسبت به عملی کردن افزایش سرمایه در و ثبت در دفاتر رسمی اقدام شود. شایان ذکر است این شرکت پس از ثبت افزایش سرمایه خود، دومین شرکت بورسی ایران لقب خواهد گرفت.

در مجمع عمومی عادی به طور فوق‌العاده که به منظور تصمیم‌گیری درباره تغییر روزنامه‌های کثیرالانتشار و و«کمک‌های بلاعوض فولاد مبارکه با موضوع کرونا» برگزار شد، روزنامه‌های ایران، صمت، دنیای اقتصاد، تعادل و اطلاعات به عنوان روزنامه‌های کثیرالنتشار شرکت انتخاب شدند. از میان روزنامه‌های فوق روزنامه اطلاعات در مجمع امروز به جمع روزنامه‌های رسمی و پیشین شرکت فولاد مبارکه اضافه شد.

به گزارش خبرنگار ایراسین، دو مجمع «عمومی فوق‌العاده» و «عمومی عادی به طور فوق‌العاده» شرکت فولاد مبارکه با حضور ۷۲.۴۷ درصد از سهامداران رسمیت یافت. علاوه بر این غلامرضا روزبهانی به نمایندگی از سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران (ایمیدرو) و دارندگان سهام عدالت و در سمت رئیس مجمع، مصطفی زه تابیان به نمایندگی از شرکت توسعه سرمایه رفاه و با سمت ناظر اول مجمع، غلامعلی اکوان به نمایندگی از شرکت سرمایه گذاری صدرتامین و در سمت ناظر دوم مجمع، حامدحسین ولی بیک به عنوان دبیر مجمع و یزدان خدیبی به نمایندگی از سازمان حسابرسی و به عنوان بازرس قانونی و حسابرس مستقل شرکت در این دو جلسه حضور داشتند.

همچنین باتوجه به شیوع بیماری کرونا و لزوم رعایت پروتکل‌های بهداشتی، امکان شرکت در این جلسه به صورت آنلاین و از طریق سایت شرکت فولاد مبارکه فراهم شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 2 =