نشست خبری دانشگاه علوم پزشکی اصفهان اسفند 99

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی اصفهان با بیان اینکه پیش‌بینی می‌شود واکسیناسیون کرونا برای عموم مردم در شهریورماه ۱۴۰۰ انجام شود، گفت: تا قبل از واکسیناسیون عمومی، تنها راه پیشگیری از کرونا مدیریت هوشمندانه در رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی است‌. امیدواریم سفرها و دید و بازدیدهای نوروزی که یکی از عوامل فزاینده شیوع کرونا است مدیریت شود.

به گزارش خبرنگار ایراسین، بهروز کلیدری، صبح امروز شنبه (۲۳ اسفندماه) در نشست خبری با تبریک اعیاد پیش رو اظهار کرد: استان اصفهان آخرین موج سنگین را در پاییز گذراند و پس از طی کردن روند نزولی ابتلا به کرونا، در حال حاضر با شیب ملایم فزاینده کرونا مواجه شدیم.

وی افزود: متاسفانه هرگاه استانهایی نظیر خوزستان درگیر موج کرونا شدند ما هم درگیر موج جدیدی شدیم.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی اصفهان با اشاره به اینکه روزانه بین ۴۵۰ تا ۵۰۰ بیمار مبتلا به کرونا در بیمارستان بستری می شوند، گفت: به طور متعادل تعداد ورودی و ترخیص از بیمارستانها بین ۸۰ تا ۱۰۰ نفر است.

وی اضافه کرد: در اسفندماه با موتاسیون ویروس کرونا تحت عنوان کرونا انگلیسی مواجه شدیم که این گونه کرونا با میزان سرایت بالا و افزایش مرگ و میر و درگیری کودکان را دربر خواهد داشت.

کلیدری با تاکید بر رعایت دستورالعمل های بهداشتی برای پیشگیری از موج گیری کرونا در ایام عید نوروز گفت: نقشه عملیاتی آمادگی بیمارستانهای استان در موج گیری احتمالی کرونا تدوین شده است.

بیمارستان خورشید و امام حسین (ع) به جمع بیمارستان‌های کرونایی پیوستند

وی افزود: در حال حاضر بیمارستان خورشید در مدار درمان بیماران مبتلا به کرونا قرار گرفته است.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی اصفهان گفت: بیمارستان‌های صدوقی، یکی از بیمارستان های تامین اجتماعی در چند روز آینده به بیمارستان‌های ریفرال (معین) کرونا افزوده خواهد شد.

وی اضافه کرد: با توجه به درگیری کودکان به گونه جهش یافته کرونا، بیمارستان امام حسین(ع) هم در مدار درمان کووید قرار گرفته است.

در ادامه کمال حیدری، معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان، به گزارش وضعیت واکسیناسیون در اصفهان پرداخت و گفت: چهار فاز برای واکسیناسیون کرونا در اصفهان تعریف شده است.

پیش بینی واکسیناسیون عمومی در شهریور ۱۴۰۰

وی افزود: پیش بینی می شود واکسیناسیون کرونا برای عموم مردم در شهریورماه انجام شود.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی اصفهان گفت: تاکنون ۶۳۰۰ دوز واکسن کرونا به کادر درمان مراکزمراقبت های ویژه تزریق شده است.

وی افزود: پس از تخصیص نوبت های بعدی واکسن کرونا، بخش های دیگر کادر بهداشت و درمان در اولویت دریافت واکسن قرار دارند.

مردم باید برای دریافت واکسن کرونا در سامانه سیب ثبت نام کنند

حیدری گفت: پروتکل های تزریق واکسیناسیون کرونا جانبازان تنظیم شده و از فردا اقدام می شود.

وی افزود: مقرر شد عموم جامعه پیش از دریافت واکسن در سامانه سیب ثبت نام کنند.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی اصفهان گفت: از هفته آینده ۴ هزار دوز واکسن کرونا ساخت انیستیتوپاستور و کشور کوبا در اصفهان به داوطلبان تزریق می شود.

وی افزود: تا قبل از واکسیناسیون عمومی، تنها راه پیشگیری از کرونا مدیریت هوشمندانه در رعایت دستورالعمل های بهداشتی است‌.

حیدری گفت: امیدواریم سفرها و دید و بازدیدهای نوروزی که یکی از عوامل فزاینده شیوع کرونا است مدیریت شود.

وی افزود: سامانه ماسک در اماکن پرتردد و مبادی ورودی و خروجی در کنترل افراد مبتلا به کرونا استفاده می شود که اختلالات چند روزه آن رفع شده است.

حیدری ضمن تقدیر از معاونت بسیج گفت: "طرح شهید سلیمانی" در گام چهارم به شناسایی و مراقبت بیماران مبتلا به کرونا می پردازند که تا پیش از واکسیناسیون جمعی اقدام ارزنده‌ای است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 1 =