حجت الله غلامی

سخنگوی ستاد استانی مقابله با کرونا گفت: نتیجه نهایی روند سفرهای نوروزی به روز شنبه و تصمیم ستاد ملی مقابله با کرونا موکول خواهد شد.

به گزارش ایراسین، شامگاه چهارشنبه، حجت الله غلامی در نشست خبری هفتاد و سومین ستاد استانی مقابله با کرونا اظهار داشت: این جلسه به ریاست استاندار اصفهان و با حضور فرهاد دژپسند، وزیر اقتصاد و دارایی، به صورت ویدئوکنفرانس برگزار شد.

افزایش شیب کرونا در اصفهان

وی افزود: در ابتدای جلسه گزارش های دانشگاه علوم پزشکی اصفهان و کاشان حاکی از شیب ملایم فزاینده کرونا در اصفهان بود که  بر رعایت دستورالعمل های بهداشتی تاکید می شود تا به وضعیت هفته قبل برگردیم.

سخنگوی ستاد استانی مقابله با کرونا میانگین رعایت پروتکل های بهداشتی در استان اصفهان را بین67 تا 98 درصد متغیر دانست و افزود: متاسفانه در برخی از شهرستانهای استان اصفهان رعایت دستورالعمل های بهداشتی 64 درصد است که نگران کننده است.

تداوم طرح شهید سلیمانی تا نیمه فروردین ماه

وی اضافه کرد: یکی از مصوبات جلسه اخیر ستاد استانی مقابله با کرونا تداوم طرح شهید سلیمانی است که تا 15 فروردین ماه در راستای پایش بیماران کرونا توسط نیروی مقاومت بسیج استان و دانشگاه علوم پزشکی با قوت پیش خواهد رفت.

غلامی با تاکید بر عدم حضور در مکانهای پرتردد و اجتناب از سفرهای غیرضروری گفت: یکی از محورهای مهم مطرح شده در هفتاد و سومین جلسه ستاد استانی مقابله با کرونا سفرهای هوشمند و ایمن است که تصمیم نهایی آن توسط ستاد ملی مقابله با کرونا در روز شنبه اعلام می شود.

وی تکلیف سفر به شهرهای قرمز و نارنجی را با ممنوعیت ورود و خروج روشن کرد و گفت: چنانچه سفرهای ایمن به شهرهای زرد و آبی توسط ستاد ملی کرونا تایید شود تنها هتل ها و مراکز اقامتی با مجوز گواهی نامه ایمن از وزارت بهداشت و درمان اجازه پذیرش مسافر را با 30 تا 50 درصد ظرفیت خواهند داشت.

پلیس فتا با تبلیغات مجازی پذیرش مسافر برخورد می کند

سخنگوی ستاد استانی مقابله با کرونا تاکید کرد: هرگونه پذیرش مسافر در خانه های استیجاری و مدارس ممنوع است و از برپاکردن کمپ و چادر جلوگیری می شود و مصوب شد تا پلیس فتا با نظارت دقیق مبلغان جذب مسافر در فضای مجازی را شناسایی و به محاکم ذیربط اطلاع دهد.

وی اضافه کرد: مشاورین املاک هم با ابلاغیه ستاد استانی مقابله با کرونا نسبت به تبلیغات پذیرش مسافر در ایام نوروز توجیه شدند.

مبادی ورودی و خروجی از چهارمحال و بختیاری و خوزستان کنترل می شود

غلامی به وضعیت تردد در استان هم اشاره ای کرد و افزود: از روز گذشته تردد از استانهای چهارمحال و بختیاری و خوزستان با نظارت شدید کنترل می شود و اجازه ورود و خروج از این استانها به اصفهان داده نمی شود.

وی گفت: سفرهای ضروری هم با تکمیل فرم وارائه مستندات لازم در فرمانداری ها امکان پذیر است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 1 =