حسین چرخابی

کارشناس فوتبال اصفهان می‌گوید ذوب‌آهن از لحاظ روحی تقویت شده و شادابی و دوندگی بالایی در بازی برابر ماشین‌سازی داشت اما شرایط دفاع انفرادی این تیم یکی از بزرگ‌ترین نقاط ضعف این تیم است.

حسین چرخابی در گفت‌وگو با ایراسین در خصوص دیدار ذوب‌آهن برابر ماشین‌سازی تبریز اظهار کرد: ذوب‌آهن در این بازی نقاط ضعفی را برطرف کرده بود. گلی که در ثانیه‌های ابتدایی این بازی به ثمر رسید از لحاظ روحی و روانی به ذوب‌آهن کمک بسیاری کرد.

وی ادامه داد: در بازی نشان داده شد که بیشترین تاثیری که مجتبی حسینی و کادر او با بازیکنان کرده‌اند مسائل روحی روانی بود که باعث شده بود بازیکنان با انگیزه بسیار بالایی بازی کنند. این مسئله باعث شده بود که بازیکنی مانند قاسم حدادی‌فر برخلاف دیدارهای گذشته در این بازی حتی به محوطه جریمه تیمش بیاید و به خط دفاعی کمک کند.

کارشناس فوتبال اصفهان تصریح کرد: خط هافبک ذوب‌آهن در این بازی بر خلاف گذشته به خط دفاعی به خوبی کمک می‌کردند که باعث شده بود در مواقع حمله تیم ماشین‌سازی دفاع فشرده‌ای برابر این تیم داشته باشد و شانس بسیار کمی برای گلزنی به حریف می‌دادند. 

وی با اشاره به تاثیر جدایی بابایی از تیم ماشین‌سازی گفت: ماشین‌سازی نسبت به نیم فصل اول متفاوت شده است و جدایی بابایی که بیشترین گل زده را در این تیم داشت تاثیر زیادی در ضعف نتایج این تیم دارد.

این کارشناس فوتبال ایران افزود: ذوب‌آهن که از لحاظ روحی تقویت شده بود، دوندگی بالایی در این بازی داشت البته شرایط دفاع انفرادی این تیم یکی از بزرگ‌ترین نقاط ضعف این تیم است. 

وی خاطر نشان کرد: زمانی که آمار و ارقام خطای یک تیم در یک سوم دفاعی اش بالا باشد، مشخص است که این تیم در دفاع انفرادی ضعیف است و معتقد هستم باید ذوب آهن روی این مورد بسیار کار کند.

چرخابی ادامه داد: یه عنوان مثال در بازی ذوب آهن مقابل مس رفسنجان این تیم از همین نقطه ضعف ذوب‌آهن بسیار خوب استفاده کرد و روی یک ضربه ایستگاهی گل زدند اما ذوب آهن همچنان این نقطه ضعف را برطرف نکرده‌ است و خیلی زود بر روی بازیکنان حریف خطا می‌کنند. البته همکاری قنبری و جهانی در سمت چپ و سمت راست محمدی‌مهر و سلطانی‌مهر در بازی برابر ماشین‌سازی بسیار تاثیرگذار بود و به نظرم حق ذوب‌آهن بود که این تیم در بازی برابر ماشین‌سازی پیروز شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 15 =